Hoidot jatkuu 2012

Alexsandria meinasitko malttaa olla testaamatta ennen virallista testipäivää?

Jensar onnea:flower: ja Dreamer:hug: toisen pienen menetyksen vuoksi..onneksi kuitenkin toinen vielä porskuttaa!

mariq toivottavasti löytyis joku helposti hoidettava syy :)

miles kiitos tsempeistä!:)

on: Yksi alkio ei ollut lähtenyt jakautumaan ja kaksi oli kolmosluokkaa, joten niitä ei voitu pakastaa. Kuitenkin huippualkio ja hyvä siirretty tänään kohtuuni. :) Voi kumpa ne nyt tarraisivat sinne kunnolla kiinni!

:heart:Mustikat:heart: pp0
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Dreamer surettaa varmaan kun toinen kyytiläinen jäi matkasta :hug:

HalleB mulla on peukut ja varpaat pystyssä, että kyytiläiset tarraa kiinni! Toivotaan, että palstan plussatuulet kantaa teillekin :)

Alexsandria Miten kestät piinaa? Onko tuntemuksia?

ON: meidän kahdesta hedelmöittyneestä toinen jaksoi priima-alkioksi asti ja siirrettiin tänään! Olin jo luopunut toivosta, kun tämä yksikin meinasi lopettaa jakautumisen heti alkuunsa, mutta yllättikin sitten kaikki ja nyt siis kyytiläisenä! Toivotaan että mukavia yllätyksiä tulee lisää, nyt pp0.
Voit miles lisäillä minut piinailijoihin, testipäivä 15.3. En kyllä käsitä miten selviän järjissäni sinne asti, mutta eipä taida vaihtoehtojakaan olla... Ja onhan tämä mukavampaa piinaa kuin se,
jos siirtoon ei olisikaan ollenkaan päästy :-/
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Jensar kiva kuulla että kaikki on hyvin ja pikkunen kasvaa =)
tsemppiä loppuraskauteen! koska sun LA??

dreamer74 :'( surullista että toinen jäi pois kyydistä! kiva kuitenkin kuulla että toinen pikkunen on vahvasti mukana matkassa! tsemppiä myös sulle jatkoon!

mariq mulla on kans nyt ihme ketutus ollu pari päivää :headwall: haluis jo aloittaa hoidon, mutta vielä 2kk pitää odotella.
tulee liikaa mietittyä yhtä mun miehen sukulaista jolla on 5kk lapsi ja hoidattaa sen äidillään, niin ärsyttää että tollaset tyypit saa lapsen ( ja oli vielä vahinko) eikä edes hoida sitä. olin niillä ( vauvan mummulla) ite käymässä 4 päivän lomalla mutta se loma meni ihan vauvaa hoitaessa niin vähänkö rupes suututtaan... ei sillä vauvat ja lapset on ihania ja voin niitä kyllä hoidella, mutta toi ei ollu yhtään sovittu että se vauva on sen 4 päivää ja 3 yötä mummullaan (ja mulla) hoidossa...
ja sit tänään tuli taas yhdeltä kaverilta kirje että on raskaana ja sekin oli yllätysraskaus sille itselle... alkaa vähiin käydä nää kaverit joilla ei olis lasta ja rupee itseä vaan enempi ahdistaan tää tilanne..
sais nyt edes sen yhden lapsen...

HalleB ja Pioni70 hienoa että kyytiläiset matkassa! tsemppiä piinapäiviin! mikäs sulla HalleB on testipäivä?? ja siirrettiinkö sulle yksi vai kaksi alkioo. Tossa sun kommentissa käytät toisessa lauseessa yksikköä ja toisessa monikkoa ;)

batinka ei meidän klinilkalla ainakaan mitään perustetta ole veritestiin, se kuuluu tehdä joka ikinen hoito kerta. Tai ainakin mulla ollut näin , mut esim passeista en tiedä kun niitä meille ei ole tehty...
 
Viimeksi muokattu:
miles meillä VL ja tuoresiirroissa oli ohjeistuksena se verikoe. Pas hoitoon sanoivat, että kotitesti riittää ainakin meidän kohdalla. No, kaikissa on näköjään vähän erilaisia ohjeistuksia. :)

Annan ajan kulua ja menemme sinne ultraan. CB oli noussut normaalisti eli ensin oli se 1-2 viikkoa ja nyt sitten oli 2-3. No, eihän sekään kaikkea kerro.
 
Viimeksi muokattu:
miles nopsaan kirjotan, kun ollaan lähössä reissuuun viikonlopuksi. Häh?:D Siis mulle on siirretty yksi huippualkio ja yksi hyvä(alkio), lääkäri kun ei muuta niistä kertonut.:) Testipäivä on 15.3!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heippa!

Halle, yritän sinnitellä mahd. pitkälle testauksen kanssa. Mulla on aiemmat plussat näkyneet pp11 ja toinen pp13, eli kiusaus testata jo viikonloppuna on kyllä kova :)

Halle
ja Pioni, tervetuloa piinailemaan! :) Niin, ja Hallelle mukavaa viikonloppureissua!

Harmi, Dreamer toisen pikkuisen vuoksi. Onneksi vielä toinen on tiukasti kiinni elämässä :)

pp10, eilen illalla hirveä turvotus ja polttelu vatsassa, enteilee vuotoa. Mutta ohi meni, eli kaikki hyvin toistaiseksi. Mutta kattellaan...

aleksis (ihan täpinöissään)
 
Miles: Näillä näkymin jos kaikki menee hyvin, La olis 5 tai 6.10, riippuu vähän mistä lasketaan. Täytyy kyllä myöntää että pitkä yritys ja monet pettymykset jotenkin ovat syöneet sellaista onnellisuuden tunnetta alkaneesta raskaudesta, ikinä en oo ollu näin skeptinen kuin nyt, vaikka MITÄÄN ongelmia ei ole ollut. Pitäis vaan joka päivä muistuttaa itseään että NAUTI NYT, tätä on odotettu niin kauan ja monet ovat odottaneet kymmenen kertaa jopa kauemmin kuin me. Tietty hormoonitkin voi vaikuttaa mielialaan;)
 
Täällä alkoivat sumuttelut pari päivää sitten. Nyt vain on kamala nuha, mutta ei kai se vaikuta tuohon lääkkeeseen.

Jensar: Onnea ja ihania uutisia olet saanut! Yritä nyt vain nauttia odotuksesta. :)

HalleB, alexsandria ja Pioni: Tsemppiä piinapäiviin!

Dreamer: Olen pahoillani toisen menetyksen vuoksi! :hug:

mariq: Paljon jaksamisia! Tiedän mitä odottelu on kun itse olen odottanut hoitoa viime elokuusta asti.

sannamary: Tervetuloa!

Batinka: ONNEA!

Jos joku jäi onnittelematta niin hurjasti onnea ja jollekin pahoittelematta ikäviä uutisia niin niille iso hali :hug:
 
batinka hyvältähän sulla vaikuttaa toi tilanne jos cb on näyttäny jo viikoissa enempi :)
varmasti kaikki hyvin vaikka verikokeessa ei kävisikään.. nyt vaan tsemppiä ultran odotteluun. tuuthan tänne sit vielä huikkaan ultra kuulumiset :)

HalleB anteeksi, en tiedä miten luin eilen sun kommentin, selkeestihän siinä on sanottu että kaksi siirretty.. no ehkä aivot ollu jossain muualla :ashamed:

jensar ihan ymmärrettävää jos ei osaa raskaudesta nauttia... luulisin että olisin itse samanlainen... toivottavasti jossain vaiheessa sulla kuitenkin muuttuu tilanne ja pystyt nauttimaan raskaudesta!
 
Moikka
Saanko liittyä ketjuun. Tuntuu että nyt tarvitsee tukea muilta samassa tilanteessa olevilta. Alan olla NIIIIN tuen tarpeessa :heart:
Eli meidän historia on sellainen että 2009 todettu lapsettomuus miehen puolelta - ei eläviä siittiöitä Mutta niitä löytyi sitten leikkauksella. eli ei hätää. :D
No nyt sitten päästiin 2011 syyskuussa punktioon, josta laitettiin 8 soluinen alkio sisään. Ei siitä alkanut mitään :( Nyt koko alkuvuosi yritetty luonnolisen kierron alkionsiirtoon. Päivät osuivat joka kerta aina viikonlopulle (mikä uskomaton tuuri)... Nyt menemme lääkkeellisellä hoidolla Passiin. Meillä on 4 alkiota pakkasessa. Olen eilen aloittanut Zumenonit ja 12.3. ultra. Vähän pelottaa noita Zumenoneja syödä. onko joillakin joitain sivuvaikutuksia niistä?
 
Huomenta!

Tein aamulla 5.30 testin :D Kun tänään pitäis lähtee juhlimaan...
Eli pp11 CB digi se viikkonäyttöinen näytti raskaana 1-2 ja apteekintestiin tuli haamujen haamu, että en tiedä mitä ajatella ? Onko kemiallinen koska toi CB on tosi herkkä. Tosin on vasta pp11 et onhan täs 3 päivää viivan aikaa vahvistua. Taidan painua apteekkiin ja ostaa viel jonkun 3 testin :whistle: juu sekopää mikä sekopää! En kyl oikeesti voi uskoo et voisin olla raskaana. 15 siirto ja juu onhan meil tuo poika siirto nro 6 , mut hänpä onkin joku maailman 8 ihme :heart:
Nyt oli uutena lääkkeenä kortisoni ja disperini noo katellaan tosin toi kärsivällisyys ei ole mun hyveitä.

Joku_PäiväMitäs siellä ? Tuntemuksia ja fiiliksiä ?

Ps. Mies laitto mulle pari päivää sitten viestin töihin, että oli nähnyt unta : Olin jättänyt raskaustestin hänen hammasharjan viereen ja siinä oli kaks viivaa jospa tuo olisi ennenuni!

Leppis ja näkymätön Ninni pp11
 
Oi, täällä onkin hienoja ja hyviä kuulumisia! Onnea batinka, Kehrä ja leppäkerttu-77. Huippuhienoa, että hoidot ovat onnistuneet. Toivotaan oikein paljon, että kaikki menee jatkossakin hyvin.

Jensar onkin jo pidemmällä ja päässyt ihastelemaan ultrassa sekä kotona sykettä. Hurjan paljon onnea teille! Yritä nauttia raskaudesta. Voisin kuvitella, että itse olisin yhtenään kotona kuuntelemassa vauvan sydänääniä, jos siihen mahdollisuus olisi... ;)

pioni70:lle ja HalleB:lle pitkää pinnaa ja rauhallista mieltä piinapäiviin.

miles, kun päivität listaa, niin meille tuli ohjalman muutos: eilen piti olla passin suunnittelu tähän (luonnolliseen) kiertoon, mutta yllättäin nyt löytyikin polyyppi, joka poistetaan ensin. Kuulema lääkäri on aiemminkin katsellut, että onkohan kohdussa jotain ylimääräistä. Nyt sitten sanoi, että jos kohdussa on jotain ylimääräistä, niin se hankaloittaa kyllä raskautumista. Vähän tuli olo, että ovatko tehdyt hoidot olleet turhia, jos tuo polyyppi on aiemminkin ollut olemassa, mutta minähän en ole lääkäri... Eli heti seuraavien kuukautisten jälkeen polyypin poisto ja sitä seuraavaan kiertoon pas - menee kai huhtikuulle. Sillä kertaa pas sitten lääkkeellisesti, jotta saa enemmän pelivaraa päivien suhteen. Että ei mennyt ihan niin kuin elokuvissa tälläkään kertaa.
 
Leppis!! Ihan totta!?! Voi ihanaa!!!! Onnittelut myös muille plussanneille!

ON, sanoin miehelle tänään, että rintojen kihelmöinti/arkuus on taas kadonnut ja alavatsa mökeltää... Enpä siis tiedä... En ole vielä testannut, koska testipäivä olis vasta ensi perjantai. Laskeskelin, että huomenna olis jo 28 kiertopäivä, että ihmettelen hieman, että miten testipäivä voisi olla vasta 6 päivän kuluttua? Mutta, jos menkat ei sitä ennen ala, niin sittenhän sitä olis onnistuttu.

Halle ja Pioni, tsemppiä piinailuun. Monentena kiertopäivänä teillä on testi?

Kaikille muille tsemppiä tilanteesta riippuen!
 
Viimeksi muokattu:
Joku_päivä: testaus ymmärtääkseni laskettiin siirtoajankohdasta 14 vrk eteenpäin. Silloin mulla jo kierron päivä 34. Normaali kierto on 30-32 vrk eli jos vuotamatta selviän testipäivään olen aikalailla varmasti raskaana! Kaikissa aiemmissa siirroissa olen alkanut vuotaa ihan normaalikierron mukaan, kaikista lugeista huolimatta (muka ei pitäisi vuotaa niin kauan kun luget menee). Jännäillään!

Leppäkerttu: Onnea :hug:

Jensar: ihan varmasti on vaikea nauttia täysin siemauksin raskaudesta, kun pettymyksiä ja yritystä pitkään takana. Luulen, että se kun alkaa tuntea vauvan liikkeet, parantaa mielialaa ja vapauttaa uskomaan, että siellä se ihme kasvaa ja kehittyy :)

HalleB: piinailun 'kanssasisar' :) Onko sulla jotain tuntemuksia? Meillä kai molemmilla pp3 menossa. Mulla on vilkas mielikuvitus ja aiemmista yrityksistä viisastuneena en uskalla vielä lukea mitään merkkejä... aiemmin ainakin kerran siirron jälkeen olin pommin varma raskaudesta ja vuoto alkoi silti, joten koetan olla kuvittelematta mitään. Sitten koetan kovasti rakentaa 'varasuunnitelmaa' eli koska meillä menossa vihonviimeinen yritys tuloksesta riippumatta, niin täytyy koettaa sitä 'elämänsisältöä' löytää jostain myös sitten, jos tästä vuosia kestäneestä haaveesta joudutaankin luopumaan lopullisesti... Mutta päivä kerrallaan... Toivotaan vielä täysillä että nyt tärppää!

Niin ja miles: kiitos kun jaksat päivitellä listaa! Siitä pysyy kivasti kartalla, missä kukakin on menossa :)
 
Minäkin tuppaudun mukaan...

Taustaa: Minä olen vm-86 ja mies vm-82.
Ehkäsy jätetty pois 11/05, ei yhtään positiivista testiä koko aikana.
Kaks inssiä -09-> negat kummastakin syksyllä -09 todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja basedowin tauti, puol vuotta lääkkeitä ja uudestaan hoitoihin.
-11 marraskuussa 1. ICSI, tulos nega, pieni lääkitys josta johtuen vain 2 munasolua joista toinen vain hedelmöittyi... 2. Icsi tulossa toukokuussa -12,
kummastakaan ei mittään erityistä vikkaa ole löytynyt. mitä nyt miehellä vähän heikentynyt siemenneste, mutta lääkärien mukaan ei mitään estettä luomu raskaudelle..
 
Apua kaivataan!!!! Olen pistänyt vasta 4 pv Puregonia 300 yksikköä ja nyt tuntuu, että vatsa halkeaa??? Soitin jo tyksiinkin, kun klinikkamme on tietysti viikonlopun kiinni. Olen ottanut panadolia ja tyksistä sanoivat, että voin ottaa nyt tänään buranankin, kun huomenna soitan klinikalle. Mitähän munasarjoissa mahtaa tapahtua? Onko teillä muilla ollut joskus tällaista?
 
Moto76: Onks tää sun toinen Ivf ? Oliko sulla ensimmäisessäkin hoidossa noin iso lääkeannos ?
Ajattelin siis vaan jos munasarjat on jotenkin ylireagoinut , kun tuo lääkeannos on niin suuri....
Soittelehan huomenna heti Tyksiin niin varmaan saat apua toivotaan et kaikki hyvin

Itellä ei siis ole ollut mitään tuollaista tai joskus ehkä vähän kun jo monta päivää pistellyt.

Ja muuten otan vasta onnittelut vastaan jos jotain onniteltavaa on Hmmm sellanen olo et tää on kemiallinen raskaus. Huomenna taas testaan niin kyl se viivan on sit pitäny jo lauantaista vahvistua jos muka oikea raskaus on. :headwall:

T: Leppis
 
Toinen IVF ja ensimmäisellä kerralla ei ollut tällaisia kipuja kuin vasta pregnylin jälkeen. Puregon annos oli viimeksi 150 iu ja sitten sitä nostettiin muistaakseni 200 iu. Ilmeisesti lääkäri ajatteli, että vaste olisi parempi ja munasolut lähtisivät nopeammin kasvuun kuin viimeksi.
Kiitos leppis! Särkylääkkeet auttoivat vähän, joten koitan sinnitellä aamuun niin voin soittaa heti klinikalle. Itsekkin ajattelin hyperiä, mutta eikös sen pitäisi iskeä vasta punktion jälkeen?
 
Leppis, ok, odotellaan huomiseen! Täällä on peukut pystyssä kuitenkin!

Pioni70, kiitos, kaipa se sitten on vaan uskottava, että vasta 14 päivää siirron jälkeen testataan, vaikka alkio oli jo neljän päivän ikäinen siirrettäessä (LH nousupäivä 0 (ma)+ 4. päivänä siirto (pe) + tästä testi 14 päivän kuluttua eli pe 9.3.). Pitkä piina... ja vatsa senkun mökeltää... Sitä niin kovasti yrittää olla ihan cool, mutta heti kun jossain nippaa, vihlaisee, kihelmöi, niin eikö salamannopeasti aivot ole analysoineet jutun suuntaan tai toiseen. ;)

HalleB, mitenkäs sun piinailut etenee?

Täällä on varpaat ja sormet ristissä kaikille tsempitystä tarvitseville!
 
MotoHyvä et särkylääkkeet toimi hmm ehkä ne munasarjat on voinu jotekin yli stimuloitua tai jotain mistä mä sitä tiedän lääkäri leppis :D
Mut mulla oli ekassa Ivf:ssä yli 40 follia ja munasoluja kerättiin jotain 25 et jos niitä paljonkin tulossa niin ei se sitä tarkota et kaikki on penkin alle menossa. ihmettelen vaan et lääkäri on noin paljon nostanut tota lääkeannosta luulis et vähän vähmpikin olis riittänyt.
Tsempit huomiselle
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Kukkanen81 .......... 1.IVF/1.pas......... Maaliskuu
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... maaliskuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... maaliskuu
Moto76 ................ 2.IVF ..................... maaliskuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas ........... maalis-huhtikuu
Sintu74 ................ 5.IVF .................. Maalis-huhtikuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Vanil ................... 2.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Mequ .................. 2. IVF .................


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/1.pas ............ 1 .................. 6.3.
Alexsandria ........... 2.IVF/2.pas ........... 1 .................. 8.3.
Joku_päivä ........... 6.IVF/1.pas ........... 1 .................. 9.3.
InMyDreams ......... 3. IVF ................... 1 .................. 9.3.
HalleB................. 4.ICSI...................... 2 .................. 15.3.
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 .................. 15.3.


***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Syssy .................. Luomu ........ Helmikuu .............
Hautomo76 .......... 1.ICSI ......... Helmikuu ............
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu .............
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu .............
 
Viimeksi muokattu:
Pirteää aurinkoista pakkasaamua kaikille. Kevättä rinnassa. Jees, kyllä tuo aurinko on aina ihana.

Kuukautiset alkoi ja Zumenonit aloitettu. Pää meinaa olla höntti noiden kanssa, mitenkähän kun pitää kohta tuplata annos. Onko jollakin mennyt maha ripulille noista lääkkeistä vai johtuiko muusta.

Olen ollut pessimistinen PAS:n suhteen, mutta juuri huomasin että onhan plussarivissä useampi PAS:lla onnistunut. Ehkä se meilläkin, jos kestävät sulatuksen.

Tällä viikolla on taas useampi jännässä tilanteessa, mitkä on tuntemukset? Meillä on hieno plussarivi alkuvuodelle. Toivottavasti saadaan teistä jatkajia. Peukkuja loppupiinailuun kaikille.
 

Yhteistyössä