Hoidot jatkuu 2012

Miranda muistan sinut, kun kirjoiteltiin toisessa ketjussa viime kesänä :) Teillä onkin jo ehditty tekemään kaksi hoitoa! Harmi, että tulosta ei ole vielä tullut.
Meillä on menossa vasta 1 IVF 1 pas, kun on ollut kaikkea häslinkiä tämän kroppani kanssa. Nyt on pp8 ja alkuviikosta olin vielä toiveikas, mutta nyt kun oireet ovat loppuneet on vähän sellainen luovuttaja meininki. Jos ei tärppiä niin uusi hoito alkaa heti noin puolentoista viikon päästä Puregonilla. Meillä kävi kanssa huonosti, koska saimme 8 solua, joista 7 hedelmöittyi, mutta nyt sulatuksessa kaikki muut paitsi tämä kyydissä oleva kuoli. Nyt onkin vähän paniikki, että jos näin käy seuraavassakin hoidossa niin nämä hoidot voivat olla ohi nopeasti... Alkaa vähän pelottamaan, että jos ei tule tärppiä niin mitä sitten?
 
Moto76, kiva kun täällä on tuttujakin. :) Minäkin muistan sinun nimimerkkisi ja luulisin että tarinasikin.... Meillä tehtiin kaksi eka hoitoa jo viime kesänä. Kolmas piti tehdä heti vuoden vaihteen jälkeen mutta siirrettiin sitä vielä tuonne maaliskuuhun. Välissä on tutkittu meitä jos jonkinmoisia asioita tutkimalla ja tosiaan mistään ei vikaa ole löytynyt. Jätin myös pois erään lääkkeen jota söin perussairauteeni. Lapsettomuuslääkäri uskoo vakaasti tämän olevan syy vaikka mistään ei todistettua tietoa löydykään että lääke aiheuttaisi hedelmällisyysvaikeuksia. Asiahan nähdään nyt tulevassa hoidossa. :)
Tsemppiä moto, pidän kovasti peukkuja että nyt saisit ihanan tuloksen!
 
hei, taas, tänne on sitten pakko palata:(. Kehitys oli loppunut ihan alkuviikoilla, ja huomasinkin sen kyllä itsekkin, kun raskausoireet alkoivat vähenemää. Tämä oli sitten meidän kolmas epäonnistuminen peräkkäin, vaikkakin edellisistä on jo yli vuosi aikaa. Kamalalta kuullostaa 5 raskautta, joista vain yksi syntynyt terve lapsi. No olemmehan me toki onnekkaita, että meillä on jo se yksi lapsi, mutta rankkaa tämä silti on.

Ensi viikolla sitten vielä kontrolliultra ja lääkettä naamaan, että saadaan kohtu tyhjenemään, kun minulla sitten tällainen lovely taipumus näihin keskeytyneisiin keskenmenoihin, että ei meinaa tulla pois, vaan viimeksikkin jouduttiin lopulta kaavintaan.. Tähän on jo niin turtunut ja tottunut, että ei osaa enään edes surra. No olemme siis edelleen ivf-jonossa, joten toivotaan, että kun joskus sinne asti päästään, niin silloin kehitys ei tyssää ensimmäisiin viikkoihin. Lääkäri meinasi, että oltas itseasiassa päästy sinne jo ihan kohta puoli, mutta nyt venyy tämän epäonnisen episodin takia varmaan juuri ennen kesälomia taikka sitten elokuulle.

Onneksi juuri alkanut uusi työni vie ajatukset sinne, eikä ehdi murehtia tätä epäonnea joka meidät jälleen kohtasi.

Jaksamista niille joille elämä on kanssa potkinut päähän ja onnea onnistuneille.
 
Viikonloppuja!

Pahoitteluni Kaarne, Rödluvan, Leonita79 ja sannuliinu! :hug: Positiivisia ajatuksia teille ja uskoa tulevaan! J

Kebri82 - hieno uutinen, onnea! :)

ON: Eilen oli siirtopäivä. Kymmenestä munasolusta 3 hedelmöittyi ja kaksi hyvää alkiota saatiin. Yksi 5-soluinen lähti mukaan :) Toinen pakastettiin (en tohkeissani älynnyt kysyä solumäärää). Eli ei meidän rahkeilla näköjään enempää kuin se kaksi alkiota saada aikaan... (Sama tulos oli kolmessa aikaisemmassa ICSIssä v. 2007.) Mutta en todellakaan ilkeä valittaa - onhan tässäkin ilon aihetta! Nyt siis pp1 menossa, ja testauspäivä on 29.2.
 
Kiitos kaikille teille tuestanne taas kerran. :heart: Mulle ainakin on tosi tärkeää, että on tällainen paikka, johon voi vuodattaa nämä surut ja ilot.

Eilen juttelin puhelimessa klinikan biologin kanssa: meidän jatkoviljellyt alkiot eivät kuolleetkaan vaan kehittyivät kyllä blastoiksi. Niistä ei vain löytynyt yhdestäkään sitä sisäsolumassaa, josta sikiön pitäisi kehittyä. Eli ne olivat kaikki ns. tuulimunia. Biologi sanoi, ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa, että kaikille alkioille kävisi noin. Tästä heräsi tietenkin huoli, että onko meissä jotain solutasolla olevaa vikaa. Kuitenkin edellisessä ivf:ssä yksityisellä puolella saatiin hyviä blastoja pakkaseen. Miksi nyt kävi näin? Siihen ei biologi tietenkään osannut vastata. Jossainhan on täytynyt mennä jokin vikaan. Hieman kieltämättä alkaa epäilyttää tuon julkisen puolen labran toiminta...

Nyt vetäydyn nuolemaan haavojani taustalle ja odottelemaan seuraavaa hoitoa. Toivottavasti täällä ei ole enää montakaan vanhaa tuttua, kun palaan huhtikuussa asiaan. ;) Eli parempaa onnea teille muille! :)
 
Heippa pitkästä aikaa! Loppuvuodesta kirjottelin johonkin pinoon, mutta icsi:n epäonnistuttua oli parempi pysyä täältä poissa, henkinen puoli oli sen verran huonossa kunnossa. Nyt toisen hoitokerran punktio takana, se oli torstaina ja alkionsiirto pitäisi olla maanantaina. Saimme vain kolme solua eikä niistäkään välttämättä kaikki ole kypsiä. Olen todella pessimistinen koko hoidon onnistumisen suhteen. Mulla on tunne, ettei päästä edes siirtoon, saatika että se alkio kiinnittyisi. Toi solumääräkin on niin onneton, pakkaseen tuskin ainkaan saadaan mitään. Mä vaan toivon, että tää on äkkiä ohi ja voin yrittää jatkaa elämää. Kolmanteen hoitoon en ole menossa, ainkaan vuoteen, jos koskaan. Nytkin mä itkin koko punktion ajan ja pitkään sen jälkeen toipumishuonessa. Tää on minusta vaan niin epäinhimillistä touhua...
 
Kiitos kaikille osanotosta, se ainakin lämmittää sydäntä nyt kun tuntuu pahimmalta.

Kaarne, Leonita79, ja sannuliinu, olen todella pahoillani. Haleja! :hug: Ja Kaarne, minä ainakin olen täällä huhtikuussa ekan PASn merkeissä (toivottavasti). Tavataan siis taas viimeistään silloin!

Kebrille isot onnittelut! :flower:

Tsemppiä kaikille muille!
 
vain omaa napaa......
täällä 6 vuotopv ja pp19
eilen pp18 kävin päivystyksessä prkl moisety kivut otti verikoken hcg ja hemon .
tänään piti mennä ottaa cytotecit...ultras uusiksi..ei kohdussa muuta kuin ulos tuleva raskauspussi ja hemo 89, tosi alhainen.en ymmärrä miten noin matala, ei vutoa ole tullut ees tullut niin paljoa.olis kirjoittanut viikon sairasloman ,mutta en suostunut.
hcg pp18 460 ja 23pv uus koe että laskeeko normaalisti, ettei olis ulkoinen.vasenmunasarja on todella kipeä ja selkä kohtu ja kohdunkaula...särkylääkettä menee....
nyt vaan lepoa....
tää on toinen abortus inhibitus,,,miks nyt näitä keskeytyneitä km....ihmettelen?
 
Viimeksi muokattu:
Leonita Voin kuvitella turhautumisen tunteesi:headwall: Uskon minäkin että jos teillä maaliskuussa käynti niin hyvinkin huhti-toukokuussa olette tositoimissa taas, peukutetaan näin=)

Lueskelen juttuja aktiivisesti mutta nyt en edes yritä kommentoida tapahtumiin, tsempitys haleja kaikille tähän tarpomiseen.

Itsellä olisi nyt lääkkeellinen pas juuri alkaneeseen kiertoon, kalenteria veivailin taaksepäin ja muistelin kuinka aikataulut menivät edellisessä pakkasukon siirrossa. Silloin siirto oli kp17. Samoilla mennään niinkuin edellinenkin pas eli zumenon käytössä. 2 rupua meillä pakkasessa, saas nähdä päästäänkö siirtoon.
 
Mörkötys, kivaa kuulla susta!
Peukut täällä niin kovasti pystyssä että pääsisitte siirtoon!!
Ja useinhan ne "ruput" onkin sitten sisseistä sinnikkäimpiä <3.
Kerro miten etenee, jookosta? Ootteko julkisella vai missä hoidossa?
 
Moikka Mörkötys, Leonita, Kaarne ja kaikki muut uudet tutut. Olen tässä elellyt hiljaiseloa ja tikuttanut ovista tähän 6. IVF:n 1. PASiin. Kävin torstaina klinikalla (kp 11), kaikki näytti hyvältä, follikin oli jo 16 mm, mutta eipähän oon vieläkään nyt kolmen päivän jälkeen tullut ovistikkuun nousua. Ja huomenna on vika mahdollinen päivä , jotta päästäis sitten ensi perjantaina luomusiirtoon (tai sit sais olla LH-nousu vasta torstaina, ja se ei kyllä onnistu). Hitsi, kun noille hormoneille ei voi mitään (siis näin luomukiertoon kun yritetään). Follin kun tunnen ihan selvästi...mutta huomenna taas tikutellaan ja katsotaan kuinka käy! Tsemppiä kaikille tilanteesta riippumatta! Ja Mörkötykselle lykkyä PASiin! Leonitalle iso hali! Kaarne, kuullostaa erikoiselta ja toivottavasti selkiää, onko teille tehty nuo kromosomi, vasta-aine yms. testit jo? Kuullaan!
 
Viimeksi muokattu:
Moro kaikille! Viikonloppu taas ohitse, vauhdikas viikko tulossa.

Ensinnäkin halaukset kaikille huonoja uutisia saaneille, lueskelin tuossa viime viikolta saakka kirjoituksia, ja tsempityksiä ainakin Kaarne, Rödluvan, Leonita ja Sannuliini!

Kebrille onnitteluja ihanista uutisista, onneksi näitä positiivisiakin uutisia tulee! Ja Kehrällä piinapäiviin kärsivällisyyttä :)

Mökötys ja Joku_päivä, PAS:ia kohti mennään täälläkin. Viikonloppu bongailtiin ovista, ja hymynaama ilmestyi testiin eilen. Siirto sitten tiistaiaamuna. Meillä on pakkasessa vain 1 alkio, eli toivotaan, että se selviää sulatuksesta..
Josta syystä tämä tuleva pas ei (ainakaan vielä) jännitä ja mietitytä olleenkaan, jotenkin tosi rauhallinen mieli. Katotaan vaan mitä tuleman pitää. Ehkä se johtuu siitä, että edellinen epäonnistuminen otti tosi koville (kun meidänhän piti olla klinikan lekureiden mukaan "helppo tapaus"). Joopa joo, helppous alkaa karista, kun takana rupeeaa olemaan epäonnistuineita ivf:jä ja pas:ja.. No, toivotaan, että tämä sitten tarraa kiinni ja saadaan kaivaa vauvanrattaan syksyllä naftaliinista.. Eli meidän 2.ivf 2.pas huomenna, peukut pystyyn ;-)

alexsandria
 
Sorry nyt tulee vaan omaa napaa..

Just bongasin menkkojen tai ainakin tuhrun alkamisen. Mulla kp 20 nyt enkä todellakaan olisi vielä ainakaan viikkoon odotellut vuotoa alkaneeksi, koska tää vasta eka normikierto joulukuun ICSIn jälkeen. Olin varautunut jopa siihen, että kierto venyisi Lutinuksen takia.. Soittelin sitten klinikalle onnessani, että päästään hoitoon aiemmin niin sanoivat, että eipä tiedetä pääsetkö sinä hoitoon tästä kierrosta, kun on toi pääsiäinen sekoittamassa. Nyt todellakin toivon, että tää on vaan joku välivuoto eikä "oikeet" menkat vielä alkaisikaan. AAARGH, en haluaisi odottaa enää yhtään ylimääräistä, kun eka ICSI meni päin mäntyä. Ollaan hoidossa siis julkisella ja pitkällä kaavalla ollaan tähän saakka menty. Luultavasti myös tämä 2. hoito samalla kaavalla. No odotellaan..

Kärsimätön Pyykki:headwall:
 
hei kaikille pitästä aikaa. on pitänyt olla päätä jäähdyttelemässä, koville otti nega. jospa se taas tästä. nyt yritän kääntää ajatuksia jo PAS:n, mutta pelottaa etteivät kaksi kaveria kestä sulatusta. siirto tehdään vko 11-12 lääkkeellisenä ja molemmat siirretään jos selviävät. jotenkin on pessimistinen olo, mutta toivottavasti yllätyn iloisesti.

kiva seurata teitä PAS:sailijoita, näkee kokemuksia miten sekin menee.

mörkötys, onko zumenonista sivuoireita? ainoa lääke, joka tulee uutena PAS:n ja mietin onko haittavaikutuksia.

piinailijoiden listassa näkyy olevan jo loppupäivät menossa, miten hurisee? saadaanko plussariviin vahvistusta.
 
Viimeksi muokattu:
miles kiitti! :)

Leonita :hug: oon pahoillani! :(

Sannuliinu voi ei :hug:

Onnea kebri:flower:

Joku_Päivä toivottavasti o-testi näytti hymynaamaa!

Onnea ja tsemppiä piinailijoille! :)

on: Kävin tänään ultrassa. Ihmetykseksemme sieltä löytyi 7 follia, joista kokojen mukaan saattais tulla 3-5 solua. Nyt jatketaan samalla annoksella perjantain ultraan. Oon niin onnellinen, että siellä on noin monta! :)
 
Uusille tervetuloa mukaan ja Kebrille onnittelut :)

Tänne ei kauhean hyviä kuulu :(
Kävin aamulla verikokeessa ja tuhruttelu alkoikin jo iltapäivällä. Iltapäivällä hoitaja soitti, että hcg 18 eli ei natsannut tälläkään kertaa :( Meni kesken ennen kuin kerkesi kunnolla alkaakaan.. Mutta tiettävästi ekaa kertaa oli edes yritystä, joten toivoa on :)
Nyt vaan joku typerä välikierto ja vasta sitten seuraavaan kiertoon tehään PAS.

Ja meillähän jäi taannoin 3 alkiota jatkoviljelyyn monitumaisuuden vuoksi. Yksi niistä oli korjaillut itseään ja pakastettu blastona :) Eli meillä nyt pakkasessa yhteensä 4 potentiaalista perheenjäsentä :)

Ja olen niin onnellinen, etten lähtenyt testailemaan herkillä testeillä etukäteen! Siinä ei kyllä kuin kiusaa itseään.

Laskeskelin, että jos kierto menee normisti, niin ovis voisi olla maaliskuun lopulla, eli Miles jos viitsit päivittää mulle 2. ICSI 1.PAS maalis/huhtikuulle, kiitos? :)
 
Heips,
Saanko liittyä ketjuun mukaan? Oon tuolla syksy/talviketjussa kirjotellu aiemmin mutta nyt tää tuntuu ehkäpä oikeemmalta just nyt.
Takana siis selittämätöntä lapsettomuutta ja yritystä kohta jo 5v. Hoitoja alla tällä hetkellä 4 Inssiä keväällä 2010 sekä 1.IVF loppukesäsllä 2010. Kaikki tuloksettomia, ei siis ainuttakaan plussaa ole näkyny meitin huushollissa=(

Mutta nyt sitten 2.IVF hoito meneilllään. Synarellaa olen nautiskellu kohta sen pari viikkoa ja keskiviikkona pitäis päästä piikittämään puregonia. Punktio osuu vkolle 10 joka tehään naikkarilla.

Taitaahan täällä ketjussa olla monia tuttuja tuolta edellisestä ketjusta...Kiva! Täytyy keskittyy lukemaan vähän kuulumisia kun en oo pahemmin perillä vielä miten täällä menee kenelläkin.
Plussapuhureita toivotteleepi Katjuska=)
 
Moiks! Minun kohdalta piinailut on piinailtu. Vuoto alkoi runsaansa sunnuntaina ja eilen aamulla tehdyssä erittäin herkässä raskaustestissä vain yksi viiva. Kävin äsken labrassa, saapahan 100 % varmuuden negalle. Tämä oli meidän viimeinen julkisen puolen hoito, joten minä poistun palstalta odottelemaan äkkirikastumista yksityiselle siirtymistä varten. Oikein mukavaa kevättä kaikille :)
 
Moips taasen, pienen tauon jälkeen..
Jotenkin en ole saanut aikaiseksi käydä raapustamassa mitään.

Sain silloin toisen PAS:in heti seuraavaan kiertoon. Ovulaatio varmistettiin Pregnylillä ja tarkoituksena oli siirtää loput kaksi alkioo. Toinen ei vaan kestänyt sulatusta, yksi 5-soluinen saatiin kyytiin. Nyt on menossa pp7.
Eli minut voi lisätä piinailijoihin, 1.IVF 2.PAS. Virallinen testipäivä on 28.2. mutta mutta.. No joo, yritetään pysyä iloisella mielellä :) Hoidot jatkuu sitten joskus syksyllä, puolen vuoden jonotus edessä.
 
Mut voi tiputtaa toistaiseksi listoilta pois. Huonot uutiset vaan jatkuu :'(

Meidän lääkäri on jäänyt pitkälle sairaslomalle, ja on kuulemma hyvinkin mahdollista että palaa vasta kesätauon jälkeen töihin. Joten meidän seuraava hoito viivästyy ilmeisesti ensi syksyyn.

Olo on todella musertunut, mutta on vaan hyväksyttävä tämä tilanne, koska emme tahdo vaihtaa lääkäriä ja aloittaa hoitosuhdetta alusta aivan ventovieraan ihmisen kanssa.

Mutta sentään jotain hyvääkin. Ovat saaneet neuvoteltua Espanjalaisen klinikan kanssa limakalvo-tutkimuksesta, joten jos kustannukset eivät ole ihan tähtitieteelliset, niin mun limakalvosta otetaan ensi kierrossa(?) koepala, joka lähetetään tarkempaan syyniin tuonne Espanjaan. Jospa vihdoin löytyisi joku syy meidän ongelmiimme.
 
Voi ei, voi ei, voi ei... hirveesti huonoja uutisia täällä. Onkohan se niin, että pettymyksien määrä vakio, ja kun meidän ketjussa on ollut hirveesti positiivisia uutisia, niin nyt sitten tullaan alas taas oikein rymisten ;-)

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille, pakko yrittää vaan pitää pää pystyssä ja kestää. Onneksi on tämä palsta, jossa voimme kaikki jakaa ilot ja surut!!

Tilannetta oman navan ympäriltä: PAS-siirto tehtiin aamusella. Pakasteessa 4-soluinen, ja siirrettäessä 6-soluinen vauvanalku on siirretty, toivotaan että tarrautuu kiinni ja jatkaa kasvuaan :whistle: Mulle voi päivittää piinailuihin

Alexsandria........ 2.IVF/2.PAS ...... 1 ......... 8.2.

Aksu , pp0
 
Harmillisen paljon tosiaan huonoja uutisia:(. Kiitokset kaikille haleista, sekä osaanotoista.

Kävin tänään vielä kontrolliultrassa, siellähän se meidän 6+ jokin tekele näkyi, mutta tosiaan sykettä ei ollut, joten lääkkeet mukaan, resus nega piikki persuuksiin ja loppu viikko saikulla. Raskaushormooni oli mun tuurilla noussut viime viikosta, viime viikolla oli jotain hcg 1600 ja tänään hcg 2200 joten yritys on ollut kova, mutta ei tarpeeksi kova, että sydän ois jaksanut alkaa sykkimään.

Nyt vaan sitten odotellaan vuotoa alkavaksi ja jos nyt kaikki menee hyvin kuuden viikon päästä raskaustestiä kehiin ja soitto ivf-hoitajalla.

Mariq, nuo sun jutut kuullostaa kyllä, just samoilta mitä minäkin olen käynyt läpi, keskeytyneitä keskenmenoja, joista ei meinaa päästä eroon ja yks kohdunulkoinenkin. Itsekkin ihmettelen, että miksi aina näin käy.

Alexsandrialle ja Lumetarille peukutukset , että tärppi tulisi tällä kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Leonita Julkisella ollaan...

Limiksen syynäys -ultra varattu, kp13 tällä kertaa. Viime PAS:ssa oli kp10 ja jouduin uudelleen käymään kun tuolloin oli vielä liian ohut limakalvo... Toivon et nyt pääsisin yhdellä käynnillä.

Talvitaika Mulla ei zumenonista ole tullut mitään huomattavia sivuvaikutuksia...
 
Voi meitä! Olen valtavan pahoillani puolestanne dreamer1, Leonita79, nuppuska ja Sannuliina! Kyllä meitä naisia taas koetellaan! Uskotaan ja toivotaan, kaikkemme yritämme ja sittenkin tulee vain negaa.

jadekivi joutuu myös pakolliselle tauolle,mutta toivottavasti tutkimussuunnitelmat Espanjan suuntaan toteutuvat tauon aikana. Kärsivällisyyttä ja uskoa asiaan, taas kerran.

Onnea alexsandrialle tähän pas-siirtoon! Vahvaa liimaa ja tarraa matkaan! Pitäisikö sinulla muuten olla testipäivänä 8.3 eli naistenpäivä?

Kebri82:lla sentään oli hyviä uutisia, onneksi. Onnea!

Itsellä on piinailut taas piinailtu, aamun testitulos oli: "ei raskaana". Jos jotain positiivista hakee, niin tupla-annos Lutinuksia (200mg 3krt/vrk) on pitänyt vuodon pois. Klinikalle tänään soittaessani sieltä kerrottiin, että he olivat juuri pohtineet Lutinus-annostusta ja suosittelevat jatkossa hoidoissa 200mg kerralla laitettavaksi. Täällä odotellaan nyt sitten vuotoa alkavaksi, jotta voisi sitten alkaa odottamaan ja tikuttamaan ovista sekä mahdollisesti päästä siihen elämäni 2. pas-siirtoon (ellei siirtopäivä osu viikonlopulle, kun luonnolliseen kiertoon olisi tarkoitus yrittää).
 

Yhteistyössä