Hoidossa olevien lasten vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos olet itse kipeä, sairaslomalla. On vaikka vain päänsärkyä, hammassärkyä tms, ei siis sellainen olo, että et pystyisi mitään tekemään. Pidätkö lapsesi kotona? Vai vietkö hoitoon?

No mulla vähän riippuu... Jos olen niin kipeä etten pysty mitään tekemään, vien hoitoon tietenkin. Mutta en mä edes jää sairaslomalle, jos on vaan päänsärkyä tms... mutta jos jostain syystä jäisin, niin varmaan riippuisi tilanteesta veisinkö hoitoon. Jos siellä hoitopaikassa olis vaikka just sinä päivänä joku retki tms niin veisin.... Mutta esim. nyt kun mulla on loppuviikko töistä vapaata, vien kuopuksen tänään hoitoon että pääsen joululahja ostoksille, sitten loppuviikon pidän kotona.

Tottakai pidän kotona, mutta tuossa kunnossa olen kyllä töissä. Moraali ei anna periksi jäädä kotiin, jos ei ole selvästi kuumetta tai vaikkapa oksennustauti. Sitten kun olen oikeasti sairas lapset on silti kotona, koska en jaksa viedä heitä hoitoon.

Kun lapsi hoidossa vielä oli ja jos olin itse kipeä, niin lapsi oli aina kotona. Mikäli olin niin heikkona etten jaksanut juuri mitään tehdä, niin en todellakaan jaksanut tuolloin myöskään lähteä viemään ja hakemaan lasta hoitoon/hoidosta. Eli tämä lapsen kotona pitäminen oli oikeastaan helpompaa, kuin jos olisin hoitoon hätä vienyt.

Kyllä olen hoitoon vienyt jos itse sairaslomalla. Miten siinä itse pystyy lepäämään ja parantumaan jos pitää lasta hoitaa ja viihdyttää. En ole koskaan uskaltanut nukkua lapsen ollessa hereillä joten ei siitä sairaslomasta sit mitään hyötyä olis. Niin ja en ihan mitättömistä syistä ole töistä poissa ollutkaan että aina on lepo tullut todella tarpeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet itse kipeä, sairaslomalla. On vaikka vain päänsärkyä, hammassärkyä tms, ei siis sellainen olo, että et pystyisi mitään tekemään. Pidätkö lapsesi kotona? Vai vietkö hoitoon?

Riippuu tilanteesta. Jos tajuton kipu niin vien hoitoon, kun muuten vaikeroin sängyn pohjalla ja lapsi kinuaa seuraa. Oli pienempikin kipu ja jouduin lepuuttamaan jalkaa niin vein lapsen kyllä hoitoon(eli mies vei). Olisin kyllä pystynyt kävelemään, mutta lääkärin käsky oli pitää jalkaa päivät levossa ja lapsen kanssa tämä ei mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi vieraista:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Riippuu tilanteesta. Jos tajuton kipu niin vien hoitoon, kun muuten vaikeroin sängyn pohjalla ja lapsi kinuaa seuraa. Oli pienempikin kipu ja jouduin lepuuttamaan jalkaa niin vein lapsen kyllä hoitoon(eli mies vei). Olisin kyllä pystynyt kävelemään, mutta lääkärin käsky oli pitää jalkaa päivät levossa ja lapsen kanssa tämä ei mahdollista.

Nämä tilanteet ovat poikkeuksia tottakai.

Meillä justiinsa täällä simmonen tilanne että mä olen keuhkokuumeessa enkä pysty juuri mitään tekemään kun on vasenpuoli kropasta ihan himo kipeä. Väkisin mä punnerran tytön hoitoon että pääsen päiväksi sitten lepäämään..Ei musta ole tytölle mitään iloa täällä kotona kun en kykene mitään tekemään,katson parhaammaksi viedä hänet hoitoon jossa on virikkeitä ja saa purkaa energiaansa muiden lasten kanssa. :wave:

Uusimmat

Yhteistyössä