Hoidoilla raskautuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostetaas meitä vähän ylemmäs. =) Onkos kaikki jo kesälomilla? Mun tarttee vielä jokunen viikko tuota lomaa oottaa, mutta kyllä se sieltä tulee. =)
Mitä Polgaralle kuuluu? Entäs Säteelle ja muille?
Mulla on edelleen pahaolo, vkot 11+3. Maha tuntuu jo vähän kasvaneen + turvotusta on varsinkin iltaisin ihan kiitettävästi. 6 päivää vielä np-ultraan..

Täällä taas antamassa väliaika tietoja ja lueskelemassa teidän kuulumisia. Kyllä aika menee nopeasti näin kesällä. Sen huomaa ainakin tuosta teidän jokaisen lisääntyvistä raskausviikoista. Onnea vain odotukseen, ultraan yms. Nauttikaa kesästä pahoistaoloista huolimatta.

Itse tässä odottelen menkkojen alkua, ekat keskenmenon jälkeen. Vielä menee tosin varmaan ainakin viikko, parhaassa tapauksessa 3. Kun ei voi tietää, miten oma hormooni toiminta on palautunut km:n jälkeen. Ainakin ekan IVF:n jälkeen sain odotella noita menkkoja aika kauan. Saa nähdä lyönkö nyt uudet ennätykset kierron pituuteen :). Sitten kun menkat alkaa niin hormoonilaastari vaan mahaan. Taitaa siihen loppua bikiinien käyttö tälle kesälle:) Ja sitten kohti uutta yritystä paremmalla onnella.

Helteiset terveiset jokaiselle odottelijalle. Hengesssä mukana Josu

Täällä mennään samalla kaavalla, välillä on kauhean kuvottava olo ja välillä ihan ok. Väsymys vaivaa ja nälkä on koko ajan, kahden tunnin välein syön.
Seuraava neuvola ens vkolla täällä oman paikkakunnan neuvolassa ku sen eka ultranhan mä kävin siel klinikalla missä oltiin käyty lapsettomuushoidoissa.
Ja kohta koko suku tietää että meille tulee vauva, onnitteluja tulee joka päivä, mä olen kyllä vielä aika varovainen, sitten helpottaa ku on 12 vkoa täynnä!!!

Äkkiä se näköjään tälläinen uutinen leviää, vaikka kuinka on yrittänyt sanoa että;hissun kissun... ettei tarvi kaikille vielä kertoa, mut ei voi mitään ""juoru"" on levinny kuin kulovalkea..

Kaippas se vielä kaikista on makeampi juttu sen puolesta että ollaan kohta oltu 10.v naimisissa ja vielä kauemmin yhdessä miehen kanssa ja yleensä sitähän aletaan tekemään lapsia heti kun on naimisiin päästy, vaan ku meilläpä ei käynytkään vain ""sormia napsauttamalla"" tämä raskaaksi tulo.
Kyllähän ne kaikki kyseli heti häiden jälkeen että milloin pieniä on tulossa? Mutta aikansa kyseltyään kai huomasivat että tuo taitaa olla toivoton tapaus lasten teon suhteen ja jättivät aktiivisen kyselyn sikseen, joitakin satunnaisia kyselyjä on tullut vuosien varrella...
Että tälläistä...

Tässäpä taas tota juttua näky tulevan, mutta totta joka sana :)

Terveisin Säde

Josulle peukutusta, että menkat ei antais odottaa itseään liian pitkään! Mukava, kun jaksat käydä kertomassa teidän kuulumisia. =)
Meillä tuli eilen 12 vkoa täyteen eli tänään elellään jo 12+1 aikoja. 12 vkon kunniaks oksensin eilen kaksi kertaa eli ei ainakaan parempaan suuntaan oo tämä olo menossa. Onneksi huomenna on aamupäivälle se ultra. Haluaisin vain niin tietää, että vauva on vielä elossa, kasvaa ja kehittyy.
Masu tuntu jo yhdessä välissä vähän isommalta ja nyt ei taas mitään.. Mutta miten se voiskaan kasvaa, kun ruuat tulee vähän väliä ulos? Täytyy keskiviikkona kysellä neuvolasta ja lääkäriltä, että mitä tämän olon kanssa pitäis tehdä. Sanovat varmaan, että kyllä se siitä kohta helpottaa. =)
Beroccaa aloin juomaan vkonloppuna, kun joku mainitsi, että oli auttanut pahaan oloon. Mulle siitä ei ainakaan vielä oo mitään apua. Huolestuttaa, että saako pikkuinen tarpeeksi kalsiumia, kun en oo moneen vkoon voinut syödä mitään maito-juttuja.
Me ollaan oltu naimisissa vasta puoli toista vuotta, joten noita kyselijöitä ei niin paljoa varmasti ole ehtinyt oleen kuin teillä Säde. Muutamat sukulaiset kyllä kyseli ja osalle vastasin ympäri pyöreitä ja osalle, että ei se niin yksinkertaista oo. Huomenna, jos Luoja suo, aion laittaa sitten tekstiviestillä vauvasta ilmoitusta niille, jotka ei vielä tiedä. =)
Huomiseen! =)

ja yksinpuhelu linjalle taas menee =)
Tulin vain kertomaan terveiset ultrasta, joka siis oli tänään. Kaikki oli hyvin! Helpotus oli niin suuri, että nyt on sitten kunnon päänsärky. Nukuinkin viime yön huonosti, ku jännitin niin paljon.
Yhden Panadolin oon ottanu, pitäisköhän soittaa neuvolaan, että montako niitä uskaltaa ottaa..

Kävin tänään neuvolassa ultrassa ja sydänääniä ei löytynytkään joten menin sitten naistenklinikalle lääkärille kun neuvolasta antoivat lähetteen niin lääkäri totesi sikiön kuolleen vkolla 8 joten poistun kyynel silmin tältä palstalta.

Ehkä ensi kerralla onnistuu paremmin, voi itku !!

Terv.Säde

Kiitos, Oreo tuesta ja halauksesta. Niin, tosiaankin eilen sitten olin päivän sairaalassa ja kaavinta tehtiin.
Nyt sitten yritetään mennä päivä kerrallaan, nautitaan siitä mitä meillä on. Miehen kanssa ollaan juteltu paljon asioista;itketty ja jopa välillä naurettu. Nukkumaan meno on vaan jotenkin vaikea paikka, kaippas sitä täs jonku ajan päästä pääsee unten maille ilman kyyneleiden vuodatusta, mutta olen päättänyt että itken kun itkettää ja nauran ku naurattaa..
Tämähän oli minulle jo toinen keskenmeno joten toivottavasti sitä kolmatta ei enää koskaan tarvis kokea, on tämä niin kauheata.
Kaavinta tehtiin nukutuksessa, enkä tienny kun viennin sinne saliin ja kohta jo nukuin ja 30 min. kuluttua heräteltiin minua heräämössä. Onnex kipuja on tosi vähä ja vuotoa myös. Sairaalan henkilökunta oli asiallista ja mukavaa.
Päätettiin miehen kanssa että kunhan syksy saapuu ja tästä ollaan toivuttu ja yhdet kunnon menkat on tullut niin ei muuta kuin alkion siirtoon, niitähän meiltä löytyy pakkasesta ja me vaaditaan että nyt siirrettäis kaks alkiota, viimex eivät alakaneet siirtämään vaikka niin toivottiin, koska meillä nuo alkiot on niitä top-luokan alkioita, mutta mehän siinä tavallaan riski otetaan, jos meille kaksoset luioja suo niin ilo mielin me ne vastaan otetaan :)
Että tälläistä tällä erää,Toivon sinulle Oreo ihania odotuspäiviä ja nauti kasvavasta masusta!! Toivottavasti minäkin siitä saan vielä joskus nauttia!!!

Terveisin Säde

No, ei voi tulla kolmatta keskenmenoa! Hyvä, että ootte saanut puhuttua asiasta. Nyt teillä on vähän aikaa kerätä voimia seuraavaan siirtoon. Eiköhän ne suostu kaksikin alkiota siirtämään, jos niin toivotte. Meilläkin siirrettiin molemmilla kerroilla kaksi alkiota. Omat riskinsä on kaikessa mitä tekee. =) Kaikkea hyvää ja plussa peukku pidetään pystyssä! Mut löytyy (jos nyt kaikki menee loppuun asti hyvin) tuolta tammikuulaisten ketjusta. Olis mukava kuulla sun ja Josun kuulumisia. Käyn itekin kyllä tuolla Lapsettomuus puolella ketjuja kurkkimassa. Enkelein, Oreo

Täällä loman jälkeisissä tunnelmissa tulin lukemaan tätä viestiketjua ja järkytys oli lukea tuota Säde sinut tapahtumaasi. Otan todella osaa tuohon teidän suruunne. Sitä on niin vaikeaa käsittää miksi meitä ihmisiä kohdellaan näin julmalla tavalla. Annetaan toivoa lapsesta ja sitten otetaan se pois. Onneksi kuitenkin on mahdollisuus yrittää aina uudelleen ja teilläkin pakkasesta löytyy vielä siirrettävää. Tule Säde kirjoittelemaan tuonne lapsettomien puolelle PASsaajat-ketjuun kun jaksat. Itsekin juuri sinne viestittelin.

Meillä menossa nyt laastari-hormooni hoidot. Ensi viikolla on ultra missä katsotaan päästäänkö siirtoon seuraavalla viikolla. Näin sitä taas ollaan menossa kohti uutta, vaikka kylläkin entistä pessimistisempänä kesän kokemusten jälkeen.

Oreo jos en kirjoittele tähän ketjuun niin mun kuulumisia voit käydä lukemassa tuolla PASsaajat ketjusta. Luen sun kuulumisiasi tuolta tammikuu ketjusta. Toivottavasti kuitenkin palaan pian tähän ketjuunkin ihan oikeasti taas raskaana olevana.

Olette ajatuksissani usein.

Hei kaikille!

Minäkin pääsin tänne hetkeksi heinäkuun alussa, mutta valitettavasti ei ollut onni matkassa. Keskenmeno tuli heinäkuun puolessavälissä. Nyt edessä ensimmäinen PAS ensi kuussa (meillä saattin vain yksi alkio pakkaseen) ja jos se ei onnaa niin uusi IVF.

Säde ja Josu, jaksamista teille. Minulle tämä keskenmeno oli ehkä jotenkin helpompi, kun meni kesken heti alussa ja alhaisen hcg tason takia osasin jo heti alussa olla varuillani. 1,5 sitten olleesta kohdun ulkopuolisesta raskaudesta henkisesti selviäminen oli paljon kovempi paikka.

Oreo ja muuta, minulle ainakin on antanut toivoa lukea teidän onnistumisistanne. Onnea matkaan teille kaikille. Minä jatkan vielä tuolla lapsettomuuspuolella.

Polgara

Oon ollut lomalla viimeiset kolme viikkoa ja tietoisesti myös koneelta pois. Nyt alkoi viimeinen lomavko ja ajattelin palata normaaliin päiväjärjestykseen. =) Kävinkin jo heti tuolta Passaajat ketjusta kurkistelemassa tilannetta. Jännäilen Josu sun puolesta ja samoin oot ja te muutkin olette ajatuksissani usein! Polgaralle tsemppiä PAS:oon!
Toivon niin, että pääsette taas pian tänne! Halein, Oreo 18+1