Hoidoilla raskautuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hoidoilla on tämä meidänkin masuasukki alulle laitettu. IVF:n jälkeen tehtiin PAS mistä plussa. Pakkaseen ei jäänyt ketään, joten viimeistä vietiin. Raskausviikkoja takana jo 22, ja nyt alkaa jo vähän uskaltaa ilakoida raskaudesta. Mutta jalat maassa mennään kuitenkin....
Hoidot tehtiin julkisella puolella ja omat kokemukset hyviä. Toimivat ainakin täällä Kymanlaaksossa. Hoitoihin päästiin jonottamatta kun tuli ajankohtaiseksi.

Hitaasti eteenpäin hetki kerrallaan. Tosiasiat on hyväksyttävä. Sydämestäni toivon ettei muiden tämän palstan jäsenten tarvitse kokea tällaista menetystä ikinä.

Hoidot jatkuvat elokuussa uusin voimin. Tiedän nyt ainakin, että alkio voi kiinnittyä ja tulen raskaaksi. Toivotaan että sieltä pakastimesta löytyy vielä se meidänkin oma onnemme.

Ehkä pikkuisemme oli hyvä päästä tässä vaiheessa pois jos oli liian sairas tullakseen tähän maailmaan.

Kuten sanoin jo aikaisemmin käyn lukemassa täällä teidän kuulumisia ja ehkä kommentoinkin omien voimieni mukaan. Toivo elää, että syksyllä pääsisin taas ihan oikeasti tämän palstan jäseneksi.

Voikaa hyvin (tai vaikka sitten välillä pahoinkin, se kuuluu asiaan ainakin alkuraskaudessa)

Jaksamista teille, tiedän kokemuksesta teidän tunteet nyt,
( minulla myös takana km, vkolla 6, tapahtui viime 11/04 )
Eteenpäin on vain mentävä,päivä kerrallaan...

Voimahaleja teille !!!

Terv.Säde

Vkot nyt 8+4 ja mulla on koko ajan nälkä! Ajattelen vain ruokaa ja syömistä. =) Työn teosta ei oikein tuu mitään, kun odotan vaan ruokataukoa. Pahaolo vaivaa aamuisin ja iltaisin.
Millon te jo pidemmällä olevat olette alkaneet nauttimaan raskaudesta ja tajunneet vauvan olemassa olon/ tulemisen todeksi? Mulla on vieläkin niin epätodellinen olo, enkä millään uskalla uskoa tätä todeksi. Onneks tällä vkolla ei ole vielä *koputtaa puuta* tullut vuotoa. Josko se olis ny loppu, niin ei tarvis siitä stressata.
Oikein hyvää ja aurinkoista juhannusta kaikille! =)

Hauskaa Juhannusta teille kaikille!!!

Minulle ei mitään uutta, sama kuvottava olo jatkuu ajoittain
sekä olen tosi väsynyt; nukun yössä yli 12 h ja sit vielä päivällä
1-2 h päikkärit , että sillesti täällä mennään...
Niin, ja rinnat on kyllä omastakin mielestä kuin myös miehen
mielestä älyttömän isot :)

Vietetään muuten juhannusta miehen vanhempien kanssa,
taitaa joutua kertomaan että olen raskaana.
Olisin halunnu kertoa vasta eka ultran jälkeen eli vasta
kahden vkon päästä, mutta kun kaikki ottaa kaljaa ja
siideriä niin pieni epäilys heräis jos mä vaan ottaisin
limsaa, ku yleensä olen aina ekana että ;eiköstä parit
siiderit oteta?? Niin, täytyy kai heitä valaista että pieniin
päin olen...

Eipäs täs muuta!

Terv. Säde

Meitäkin on onnistanut ivf!
Lapsettomien puolella kirjoittelin minäkin aikaisemmin.
Nyt odottelen rv.19+2 KAKSOSIA! LA. on 15.11. Onnellisena.. ja toisaalta kauhusta jäykkänä =)

Takana on n.3vuotta odotusta. Syytä ei löydetty,
selittämätön lapsettomuus. Vuoden yrityksen päätteeksi raskaus ja keskenmeno. Sitten kuvioihin tuli clomifenit aluksi, sitten tutkimukset ja 3X inseminaatio. Koeputkihedelmöitys ensimmäinen ei tuonut tulosta, mutta 1 pas toi... mutta siitä keskenmeno, tuulimuna. 2 pas -nega.

Sitten 2koeputkihedelmöitys: 2alkiota laitettiin ja + tuli! Nyt sitten nämä kaksi mahassa kasvaa. Viikon päästä on rakenne uä, jossa ehkä saamme tietää kumpiako on tulossa tyttöjä vai poikia.
Kaikenkaikkiaan hyvin on mennyt. Rv. 15 verenvuodolla säikäytettiin pahasti, mutta onneksi kaikki sujui hyvin.

Onnea kaikille muillekkin onnistuneille!

Hei, olen seurannut tätä klubia taustalla ja myöskin tuolla lapsettomuuspuolella. Meille on tehty 3 IVFää ja 2 PASia. Takana 2 keskenmenoa.

Muistatteko, milloin teillä näkyi testissä viivoja ja kuinka nopeasti ne tummuivat? Tänään menossa pp11 ja eilen tuli ns. leveä viivanpaikka ja tänään myöskin lisänä vähän vaaleanpunaista. Tosin sitä oli vielä vähän ja olin vähän pettynyt, kun se ei ollut vahventunut enempää. Testinä kun kuitenkin oli ""vain"" Acon10, joka reagoi siis tosi herkästi. Normaalisssa testissä se ei varmaankaan vielä edes näkyisi?!

Tässähän on vielä mahdollista, että tulee varhainen keskenmeno. Menossa on vasta pp11/3+4? Joo, en jaksanut odottaa *nolo* Jotenkin vaan haluan tietää, jos siellä joku on yrittämässä, kun tämä olisi kolmas keskenmeno ja haluaisin sitten, että aletaan tutkia, JOS tässä nyt niin kävisi.

Ymmärrättekö mitään tästä sekavasta kyselystä?! Jotenkin kai vain tarvitsisin vahvennosta, että vielä on liian aikaista, ja ettei hätää ole.. Tai jotain.

Ikäväkseni huomasin tänään hieman myöskin vaaleanpunaista ja vaaleanruskeata tuhrua, eli sekin pelottaa.

Hei taas,
Lumikille: taisin testata kun oli pp 12 ja sain sillon jo selvän viivan. Pidetään peukkuja, että sullakin se viiva siihen vahvistuisi!
Omasta olosta: Juhannus toi tullessaan takapakkia pahoinvointiin. Eli huono olo vaivas ja eilen jouduin oleen taas kotosalla. Ilmeisesti autossa istuminen vielä pahensi oloa.
Nyt vkot 9+2. Toiveissa olis saada edes yks hyvä vointinen päivä johonkin väliin.
Rennietäkin on jo apteekista haettu.. =) ja ruokahalu ei oo ainakaan vähentynyt.
Huomenna pitäis muistaa soittaa ja varata aika np-ultraan.
Kesälomaan on edelleen vielä pitkä aika, mutta eiköhän se sieltä tuu kun jaksaa odottaa. =)

Höpöttelenpä täälä sitten yksikseni, niin saadaan ainakin ketjua nostettua hetkeks ykkös-sivulle. =)
Eilen varasin ajan np-ultraan ja se on 19.7. Ja heti seuraavana päivänä on neuvola lääkäri.
Miten teillä muilla menee?

Kirjoittelempa näin ketjun ""ulkopuolisena"". Tyhjennysvuoto on nyt loppunut ja samalla kivut hävinneet. Vähitellen mielikin on taas kirkastunut. Nyt odotellaan normaalia kuukautisia, jotka pitäisi tulla 4-6 viikon kuluttua keskenmenosta. Toivon pidempää kiertoa nyt sillä tarkoitus on aloittaa laastarit taas seuraavassa kierrossa edellyttäen että kuukautiset alkavat vasta heinäkuun puolen välin jälkeen. Tämä sen takia, että klinikka on heinäkuun kiinni ja seuraava siirto on mahdollista tehdä vasta elokuun alussa. Siihen tähyämme ja luotamme. Onneksi pakkasessa on vielä monta kaveria odottamassa lämpöisempään paikkaan pääsyä!!!!

Tänneppäs ei mitään uutta, olotila jatkuu ihan samanlaisena. Ens vkolla olis sit se eka ultra aika ja jänskättää ihan älyttömästi...

Niin, mun piti kysyä teiltä muilta että oletteko kauhean väsyneitä koko ajan ?? Mä olen, siis joka yö nukun n.12h ja viel joka pvä päikkärit 2-3h. No, toivottavasti vauvalle tulee sitten hyvät unenlahjat, ettei kuku ylhäällä jo kuudelta aamulla, vaan vasta 2-3 h myöhemmin... :) Taitaapa olla toive-ajattelua !!

Oletteko kertonu raskauksistanne kenellekkään ? Tai missä vaiheessa olette siis millä viikoilla olette kertoneet ??
Meillä tietää mun vanhemmat ja sisarukset ja pari kaveria tietää myös koska ovat tienneet näistä meidän hoidoista myös. Miehen vanhemmille ajateltiin kertoa vasta sen eka ultran jälkeen vaikkakin taisivat juhannuksena aavistella jotakin kun en ottanut siideriä ja olin kuskina joka on minulta aika harvinainen teko, koska toi siideri kyllä maistuu ja varsinkin juhannuksena, mut nyt ei... :)

Että tälläistä täältä!!!
Täytynee lähteä syömään ettei kerkiä tulla paha oloa/kuvottavaa oloa...

Terveisin Säde

Hei!

Vielä hyvin varovaisesti ja suurin varauksin kirjoittelen tähän ketjuun. Sain tänään veritestissä plussan ensimmäisestä IVF hoidosta. Hcg arvo oli 79 joka on viitearvojen puitteissa, mutta ei kuitenkaan mitenkään kovin korkea.
Alkion siirto oli la 18.6., joten virallisesti veritesti olisi pitänyt kai tehdä vasta huomanna/maanataina, mutta kun klinkka menee kiinni. Muistatteko omia ensimmäisten veritestienne hcg lukuja?

Meillä on takana yriystä 2v 7 kk, yksi kohdun ulkoinen raskaus oli 1,5 vuotta sitten ja siinä meni oikean puolen munajohdin, sen jälkeen ei taas mitään.

Tämä ensimmäisen IVF:n tuloksena saatiin 15 munasolua, mutta vain 3 hedelmöitty. Yksi hyvä saatiin siirtoon ja yksi keskinkertainen pakkaseen.

Olishan se mahtavaa jos nyt olisi ihan oikeasti tärpännyt, mutta ei tästä vielä oikein uskalla iloita. Mitään oireita tai vuotoja ei ole ollut ja olo on normaalikin normaalimpi.

Kun luin ketjua niin aika moni näyttää käyttävän Lugeja pitempään. Liittyykö se jotenkin PAS:iin vain oliko teillä sama juttu IVF:ssä? Periaateessahan ( VL:n ohjeiden mukaan)minä voisin nyt lopettaa Luget, mutta niitä sattuisi vielä olemaan n. viikoksi joten mietin että pitäisikö kuitenkin käytää kaikki loppuun asti.

Toivottavasi pääsisin tähän ketjuun ihan oikeasti ;-)

Olipa mukava kuulla Josu teidän kuulumisia. Nyt pidetään sitten jo syksyä varten peukkua pystyssä ja käsiä ristissä. Varmasti siellä pakkasessa oo teitä odottamassa sitkeitä pikkusia!

Säde, mulla ei semmosta 24h väsymystä oo, mutta en oo mitenkään pirteekään. Oon ollu jo niin pitkään väsyny, että ei kai enää tunnu missään!? =) + tää pahaolo ajaa kyllä kaiken väsymyksen edelle..

Meillä tietää jo molemman vanhemmat ja lähes kaikki sisaruksetkin. Vaikea oli venyttää kertomista, kun suurin osa jännäs jo siirron jälkeen testin tulosta! =) Lähimmät ystävätkin tietävät jo. Lopuille ystäville, sukulaisille, tutuille ja kummin kaimoille aattelin laittaa viestin, kunhan seuraavasta ultrasta 19.7. on selvitty.
´
Mää kävin veritestissä kun siirrosta oli kulunut.. hetkinen.. 15päivää ja meillä oli sillon se hcg 1191. Mutta meillä epäiltiinkin, että molemmat siirretyistä olis kiinnittynyt. Ehkä olikin, mutta nyt siis yksi kuitenkin matkassa enää mukana.

Mulla on tosiaan siis vieläkin Luget käytössä ja vkoja nyt 9+5. Ja vielä ens vkonkin käytän. Muistaakseni IVF:n jälkeen meillä olis jatkettu myös noita Lugeja, jos ois tärpänny. No, nyt PAS:n jälkeen ainakin käytetään pitkään ja ilm. mulla vähän normaalia pidempään, kun lääkäri mietti, että mistä se mun vuoto oli peräisin..

Polgaralle myös pidän peukkua ja käsiä ristissä! Eiköhän se hcg lähde nousuun! =)

Kyselin tuhruista. No, plussaa tuli virallisesti keskiviikkona 4+0, mutta tänään todettiin, että se on kuitenkin mennyt kesken. Sain plussan siis pp11 viime sunnuntaina, mutta eipä se ilo taas kauan kestänyt. Kolmas km :(

Teille Lumikki ja Josu:
Myötätunnon halaus, otan osaa menetyksiinne. Neljän vuoden lapsenodotukseen mahtui meillä 3 keskenmenoa kaikkine mahdollisine lapsettomuushoitoineen, ja nyt vihdoin unelmastamme on tulossa totta: syksyllä vauvamme syntyy. jaksakaa tekin surun keskellä herättää toivo uudelleen ja pitäkää parisuhteestanne huolta!!

Ollaampa tiputtu jo aika kauas niin tehdäämpä NOSTO, ette hukuta tonne viesti mereen... :)

Täältä ei mitään uutta, olotila jatkuu samanlaisena ja ekaa ultraa jänskätään tällä vkolla, iik !!

No, nyt tietää myös miehen vanhemmat että meille tulee vauva ja kyllähän noi onnellisilta vaikutti ku heistä tulee nyt mummo ja vaari. Niil ei ole ennestään lapsenlapsia...
Kunhan eivät nyt liikaa alkais ""hehkuttamaan"", ettei vaan käy huonosti, no, toivotaan että kaikki menee hyvin ja meille syntyis HELMI-vauva :)

Hellettä piisaa, huh,huh..
Terveisin Säde

Lumikille voimia, tsemppiä ja iso halaus!
Eipä tännekään juurikaan uutta. Olo ei oo parantunu yhtään, menny ehkä vaan huonompaan suuntaan. Ykä tulee joka päivä.. Lugeja ei vielä täksi vkoks vähennettykään, ens sunnuntaista vasta. Alan olla aika väsyny tämän huonon olon takia. Huono omatuntokin vaivaa, kun välillä tulee vain valitettua. Vaikka tämä on sitä mitä oon aina halunnut ja pitkään toivonut.
Helle on mahtava, harmi ku joutuu oleen töissä.
Vkoja ja päiviä nyt 10 + 2. Kohta se 12 vkon rajapyykkikin on ohitettu. Lääkäri kyllä totes yksityisellä, että keskenmenon riski on on 0 siinä vaiheessa kun on synnyttänyt terveen lapsen. Tosi kannustavaa. Pelko persuksissa siis edetään päivä kerrallaan.
Toivottavasti teillä muilla on parempi olo. =)

surffailin piiiiitkästä aikaa elleissä ja huomasin, että täällä on tuttuja! UPEAA! Oreolle ja muille lämpimät onnittelut! mulla rumba alkaa vasta syksymmällä kun olen saanut ulkomaankomennukset pois...

Ajattelin kysyä teiltä jotka olette hoidoilla raskautuneet että kävittekö ekassa ultrassa siellä missä kävitte lapsettomuushoidoissa elikkäs siis siellä samalla klinikalla, jos kävitte niin mitä tehtiin ekalla kerralla siis tietty ultrataan mutta entä muuta ja kauanko siellä suurinpiirtein menee???

Mä menossa nyt tän vkon loppupuolella ja vähä jänskättää se meno sinne, ni haluaisin tietää että mitä on tulossa???!!

Olotila jatkunut täälläpäin kutakuinkin samanlaisena, välillä kuvottaa/väsyttää jne. tosi paljon. Mutta yritetään kestää, jospas se olis ""ohimenevää""... :)

Miehen vanhemmat ovat kyllä ""seonneet"" aivan totaallisesti tästä vauvauutisesta, kaippa ne sitä ovat odottaneet ku ""kuuta nousevaa"" että heistä tulis mummo ja vaari, vaikka olen kyllä aina ajatellu että mitähän sitten kun meille on vauva tulossa ni mitähän ne sanovat tai siis suhtautuvat ko. asiaan, vaan empä olis uskonut että noin menevät ""sekaisin"" ja ovat aivan onnessansa kun heistä tulee isovanhemmat. Hyvä näin!!!

Ja hellettä puskee, huh,huh.. Yritetään kestää tämäkin...

Terveisin Säde

No,niin nyt on sitten eka ultra takana ja siellähän se pikku-kaveri köllötteli minun masussa. Kokoa oli jo 1,5 cm ja laskettuaika on helmikuun puolessa välissä.
Voi, jesus sitä tunnetta ku näki kun se syke läpätti, huh, huh, uskomatonta... Kyllä meni loppupäivä ""suu korvissa"" !!!

Lääkärin mukaan kaikki hyvällä mallilla ja siirryn nyt sitten oman kotipaikkakunnan neuvolan asiakkaaksi ja tilasinkin sinne jo ajan 2 vkon päähän.

Olotilassa ehkä vähä muutoksena se että kuvotusta ei ole enään ehkä niin paljon mut nälkä ja väsy on läsnä, jos näillä mennään niin olen oikein tyytyväinen olotilaani :)

Hellettä vain piisaa, mut hip,hei nythän on kesä ja kesällä PITÄÄ olla lämmintä !!!!
Yöllä vain meinaa olla liian tukalaa, tuntuu ettei tiä miten päin olis hyvä olla, niin, nyt olen muuten alkanu yöllä käymään vessassa, voi johtua myös siitä että juon aikas paljon päivän aikana, ku on niin tajuttoman kuuma.

Kirjoitelkaahan te muutkin kuulumisia!!
On meinaan aika hiljaista tässä ketjussa välillä...

Terveisin Säde

Hei taas =)
Ihana kuulla Säde teidän ultran hyvistä tuloksista. =)
Minä lasken päiviä meidän toiseen ultraan, joka on 19.7. Enää vko! Kyllä tuolla mahassa vieläkin joku tai jotain on, kun huono olo tosiaan vaivaa. Toivottavasti meidänkin vauvalla on kaikki hyvin! Vkot pitäisi nyt olla 11+1. Lugeja sain vähentää eilen ja vajaan vkon ny laitan vielä 200mg päivässä.
Mahtavat helteet on ollu. En oo vielä ilmoista valittanut, vaikka on kyllä tehnyt mieli. =)

Lasketko Oreo nuo raskausviikot menkoista vai siitä alkion siirtopäivästä???
Mä iten laskin viimesistä menkoista mut nyt ku kävin ultrasssa niin lekuri sanoi että se lasketaan siitä alkion siirtopäivästä ja niin ollen laskettuaika siirtyi 2 vkoa siitä mitä olin ite käyny laskemassa raskauslaskurilla.
En tiä mikä lie sitten oikea käytäntö???

Juu, hellettä piisaa, vaan en valita, huh,huh..

Mukavaa viikkoa teille kaikille !

Terveisin Säde

Lääkäri laski mulle sen lasketunajan ja nuo vkot + päivät. Laskettiin käsittääkseni sen mukaan, että minkä ikäinen alkio oli kun se siirrettiin. Eli muutama päivä ennen siirtoa on raskaus lähtenyt liikkeelle. Kuulemma tarkempaa kuin 29.1.2006 laskettua aikaa mulle ei voi saada. Neuvolassa ilmeisesti mielellään lähtevät muuttelemaan tuoa la:aa. =)