Hoidoilla esikoinen, toinen haaveissa?

Aloitanpas tämmöisen ketjun..jospa saisin kavereita toisen odotteluun! Täällä siis hoidoilla saatu suloisen pojanpalleroisen äiti, jolla puskee jo armotonta vauvakuumetta (taitaa olla krooninen kaiken sen odottelun jälkeen...) päälle. Emme ole ehkäisyä aloittaneet vaan jos luomu-ihme suodaan, se saa tapahtua vaikka heti! Minun PCO on lapsettomuuden syynä, ja lievä endometrioosi. Kirjoitelkaahan kohtalotoverit! :)
 
En tiedä kuulunko nyt varsinaisesti tähän mutta tulinpa kuitenkin :D Meillä on luomuesikoinen joka sai alkunsa juuri ennen kuin olisi tehty ensimmäinen inseminaatio. Meillä miehessä on vikaa, vain 1% siittiöistä on normaalimuotoisia... Esikoista yritettiin 1,5 vuotta ja nyt tätä kakkosta on toivottu vähän yli 10kk. Katsellaan, katsellaan. Voi olla että kysäisen samalla terveyskeskuksesta lähetettä hoitoihin kun käyn otattamassa papa-kokeen. Tai sitten en.
 
clomitar
Meillä 2 "clomilasta", esikoista odoteltiin ja odoteltiin, kunnes clomeilla lopulta tärppäs ja kun esikoinen oli noin 7kk, marssin gynelle aloittaakseni clomit, jos taas kestäisi pari vuotta ennen tärppiä, mutta ilmeisesti kroppa oli vastaanottavaisempi raskauden jälkeen, kun parin kierron jälkeen tärppäs..nyt kolmas toiveissa ja aikaa kulunut tuosta jo vuosia, joten kroppa taas heräteltävä toimintaan ja voi kestää kauankin, mulla siis myös pco syynä. Tsemiä!
 
HEIDOS
Hei vaan,
meillä esikoinen 10 kk yrittämisen jälkeen lähti ekasta clomikierrosta. Nyt ollaan pikkukakkosta yritetty puol vuotta ilman clomeja, toistaiseksi siis tuloksetta =)

Miehen siittiöt kans todettu huonolaatuiseksi, n.2% jotenkuten kelvollisia.

Välillä ottaa päähän roikkua ketjuissa kun tuntuu et ympäriltä muut vaan plussailee. Mut ehkä se toinen lapsi meillekkin vielä joskus suodaan, mukava kuulla et ainakin raparperitaivas (muistinkohan nikin oikein) oli siinä onnistunut, vaikkakin pitkän yrittämisen jälkeen.

t:heidos kp 29/32
 
heidos harmaana
Nii joo kirjoitinkin äsken jotenki hassusti, tarkotin siis sitä että Raparperitaivaalla oli eka lähtenyt hienosti luomusti, pitkän yrityksen jälkeen palkittiin. Meillä vissiin nyt tän kakkosen kans vähän sama meininki, yritellään luomusti. Ainakin miehen mukaan jos mennään...

Jatketaan siis treenaamista!

t:heidos harmaana
 
Moi vaan kaikille :) kivaa kun löysin muitakin samaassa veneessä olevia.

RAPARPERITAIVAS: Mullekin lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa että sitten vaan perhesuunnittelu-puolelle kyselemään lähetettä hoitoihin kun alkaa kakkosen yritys..kävin esikoisen hoidot yliopistollisessa sairaalassa. Taidan kysäistä jo nyt ensi viikolla kun on esikon 8 kk neuvola :) Meillä periaatteessa luomutärppikin olisi mahdollinen, voipi olla että suosittelee ensin yrittämään omin nokkinemme.

CLOMITAR: mä söin monta kiertoa clomeja, tuli hirveästi aina munarakkuloita mutta ei varmaankaan olleet kypsiä kun ei auttanut.

HEIDOS: sano muuta! Ei oikeen viihdy noissa "normaalien ihmisten" ketjuissa kun on varmasti aina ainoa joka jää nuolemaan näppejään.. :(

Tässä olen harjoittanut "itsehoitoa" :D eli aloitin napsimaan monivitamiinia jota söin plussakierrossa. Samoin hain vanhalla reseptillä PCO:laisille tarkoitettua lääkettä (Metforem) jota myöskin söin kun aloin Kasperia odottamaan. Sain ainakin viimeksi kierron kohdalleen niiden avulla..jospa myös nyt! Tosi paljon koitan luottaa siihen että kroppa olis vastaanottavaisempi nyt uudelle raskaudelle, kun on jo yksi murunen maailmassa.


 
Miten olis jos tehtäis tästä ihan "pysyvä" ketju, pidettäis muita ajan tasalla siitä miten menee ja mitä tapahtuu. Tai siis tällä hetkellä tuntuu siltä että mitä ei tapahdu...Mitäs sanotte? Meillä on ovisaika ohitettu ja nyt ei taas voi muuta kuin odottaa.
 
HEIDOS
Heippas tytöt,

pysyvä ketju kuulostaa ainakin tänään mun mielestä tosi hienolta, nimittäin päivällä vessassa käydessä tuli paperiin ekat merkit siitä että yk 7 olis lähdös kohtapuoliin käyntiin tämän pikkukakkosen suhteen... eli ei tärpännyt tästäkään kierrosta...yllätys ???...niinpä ei tainnut olla :'(

Täs kierros oli kyl jotain outoa muutenkin, ovis oli kp 21 tosi selkeenä. Ja nyt tiistaista asti eli 7-10 dpo on ollut ristiselkä kipee niinku just mulla on aina ennen menkkoja, mutta ei yleensä näin montaa päivää, yleensä vaan päivän pari ennen. Siis jo ehdin jotain kuvitella tyhmässä mielessäni...

Toinen mikä oli täs kierros vahvempi kun aikasemmis on tää etova olo, sitä mulla on kyl aina ollut vaikka menkat ovat sit alkaneet, eli kun ei tuu etovaa oloa niin vois ajatella olevansa raskaana. Mutta siis tässä pari kolme viime päivää on ollut tosi paljon huonoa oloa, aamuyöstä ja iltaisin jne. Mutta taitaa olla vaan hormonit sekasin kun kiusaavat mua kaikenmaailman oireilla.

Vähän masentaa siis tänään. Vähän mietityttää oisko ne clomit pitänyt sittenkin hakea, kaapis on vielä vanhoja, mut oli mennyt jo päiväys ohi.

t:Heidos
(olisko kp1/32 vai 31/32 vielä tiedä häntä)

 
hyvä idis tuo pysyvä pinkka :) Täällä kovasti päivystän oilia, en osaa yhtään arvata että millon suvaitsis saapua. Mulla on kierto ollu ihan päin seiniä, yli 60 päivää oli muistaakseni viimeksikin.. :( Tosin oon nyt napsinu noita Metforemeja ja toivon tosissaan että ne vaikuttais nyt kiertoa tasoittavasti. Ens viikolla olen toiveikas sen oviksen suhteen, pitää ahkerasti tikuttaa. Paitsi että mulla nuo ovistikutkaan ei yleensä pelitä kunnolla, PCO saattaa kuulemma aiheuttaa sen että o-testit näyttää väärin...Huomenna on pojalla 8 kk neuvola, vois vähän kysellä lääkäriltä noista hoidoista ja josko sillä olis jotain vinkkejä tähän kierto-ongelmaan...Terolutit ei mulla auta ja clomit oli kans epäsopivia--teki limakalvon tosi ohueksi ja tuli kymmenittäin epäkypsiä munarakkuloita. Mulla yhdestä inssistä tuli plussa aikanaan (clomi/puregon/pregnyl-yhdistelmällä) mutta se osottautui tuulimunaksi. Semmosta.

PIdetään ketjua lähimaastossa ettei huku tuonne sadan sivun päähän! :)
 
Huomenta!

Juu, yritetään pitää tätä edes VAIN toisella sivulla että löytyy ilman hakua :D Tänne ei mitään uutta kuulu. Kp 19/25-28 on menossa eikä varsinaisesti mitään kerrottavaa. Tilasin itselleni sen ajan sinne papa-kokeeseen ja sanoin sille hoitsulle siellä puhelimessa että haluan keskustella lapsettomuusjutuista kanssa. Katsotaan nyt, jospa se lähete hoitoihin irtoaisi kevään aikana.
 
HEIDOS harmaana
En nyt jaksanut kirjautua, mutta mietiskelin tässä että kun olen parin viikon päästä menos terveyskeskus yleislääkärillä käymään muissa asioissa, niin voiskohan siltä yrittää sitä clomireseptiä? Tai ylipäänsä kannattaako näistä asioista keskustella sen kans. Tyyppinä tää herra on kyl aika p... , mutta yleislääkäri kumminkin. Mitäs luulette, vai pitääkö olla joku gynekologi että osaa jotain kommentoida näihin lapsenteko juttuihin...


t:HEidos
 
apua kaipaava vieras
Tilanne näkyisi nyt olevan sellainen, että Clomifenin nostaminen 2 tab/pvä aikaistaa ovista huomattavasti;
yhdellä tabulla ovis oli kp 19, ja nyt kp 11 tikutin apteekista ostetulla Unigroupin testillä kaksi lähes yhtä vahvaa viivaa.
Testin ohjeiden mukaan haaleampi viivaa tarkoittaa lähestyvää ovista (yleensähän haalea viiva ei merkkaaa mitään). Seurantaultra olis torstaina kp 13. Kannattaisiko valmistautua siihen, että mies voi viedä näytteen jo torstai-aamulla ennen ultraa? Ihan varmuuden vuoksi, miestä saattaa olla hyvä ennalta varoittaa :)

Viivat oli nimittäin melkein yhtä vahvat, eli tod. näk. ovis on jo torstaina. Kertokaahan te, joilla on hoidot on jo tuottaneet tulosta, mihin kannattaa varautua :heart:
 
Hyvä apua kaipaava vieras, valitettavasti minulla ei ainakaan ole tuosta kokemusta mutta kannattaa varmaan tehdä mututuntumalta just noin kun sanoit. Parempi varautua etukäteen kuin jälkikäteen itkeä kaatunutta maitoa. Kyllä siihen testiin on luottaminen joten minä kyllä varautuisin.

Omasta navasta. Joo, nyt on siis kp 20/25-28 (kierto on ollut lyhimmillään tuon 25 ja joskus muinoin tuhruvuoto on alkanut vasta kp 28...) eikä mitään varsinaista kerrottavaa. Ei mitään sellaista mitä ei olisi ollut aiemmissakin kierroissa enkä silti raskaana ole ollut kuin kerran ja siitäkin on jo yli 2 vuotta aikaa... Niin se vaan aika menee, minun "vauva" täyttää vajaan kk päästä 2vuotta... :'( :D No joo, palailen kertomaan kuulumisia jos ja kun niitä tulee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 23:30 Gardenia kirjoitti:
Aloitanpas tämmöisen ketjun..jospa saisin kavereita toisen odotteluun! Täällä siis hoidoilla saatu suloisen pojanpalleroisen äiti, jolla puskee jo armotonta vauvakuumetta (taitaa olla krooninen kaiken sen odottelun jälkeen...) päälle. Emme ole ehkäisyä aloittaneet vaan jos luomu-ihme suodaan, se saa tapahtua vaikka heti! Minun PCO on lapsettomuuden syynä, ja lievä endometrioosi. Kirjoitelkaahan kohtalotoverit! :)
Saako liittyä joukkoon, tälläinen ketju tulee tarpeeseen! Meillä esikoispoika nyt 1v4kk on myöskin saanut alkunsa hoidoilla tai pikemminkin hoidolla, tärppi kävi onnellisesti ekasta inssistä. Meillä lapsettomuuden syinä on mun PCO sekä miehen huonosti liikkuvat siittiöt. Pikkukakkosen yritystä on nyt takana 7kk, ensin yritettiin ihan luomuna kun mun kierrot oli vielä inhimillisen mittaisia ilmeisesti raskauden ja pitkän imetyksen ansiosta. Viime vuoden lopussa kierrot vaan pitenivät enempi ja enempi joten lähdettiin jälleen gynen pakeille. Ensin aloitettiin terolutit että kierto saataisiin kohdalleen ja tänään aloitin sitten clomifenit. Ensi viikolla olisi sitten seuranta-ultra ja mahdollisesti inssi, jolla siis lähdetään liikkeelle tälläkin kertaa. Harmittavasti pp14 sattuu viikonlopulle, joten nähtäväksi jää tehdäänkö inssiä ollenkaan tähän kiertoon vai tuleeko käsky pupuilla muuten! :p Kovasti olisi siis toinen pikkuinen toiveissa, saa nähdä miten käy!
 
HEIDOS harmaana taas
Täällä odotellaan että päivät kuluis. Kp 4 menossa. Pitkältä se aika tuntuu tässäkin vaiheessa, saati sitten piinaviikoilla.
Kovasti harmittaa tällä hetkellä ettei niitä clomeja oo tullut haettua, ja eikös kevät pitäs olla parasta aikaa hedelmöittyä... Muutenkin odotan tätä kiertoa suurella toiveikkuudella. Joten korkeemmalta tiputaan tässä kierrossa jos ja kun sen aika taas tulee.

Kaunista kevätpäivää kumminkin toivotellen

t,heidos
 
hilunen harmaana
Päiviä vaan kaikille!

Clomi-kuuri edelleen päällä vielä pari päivää, sivuvaikutuksiakin alkaa tulla, päätä särkee ja oksettaa yöksyöks... Kuumia aaltoja odotellessa, edelliskerralla niitä pukkasi päälle oikein kunnolla, onhan se kiva alta kolmekymppisenä tietää mitä on parinkymmenen vuoden päästä edessä! ;)

Kovasti odottelen jo sitä ensi viikon ultraa, näkis sitten onko siellä sopivaa munasolua vai ei ja toivottavasti niitä ei ole kehittynyt useampaa! Meille riittäisi yksi lapsi ensimmäisen vauhtikoneen jatkoksi, ajatus kaksosista lähinnä hirvittää, onneksi riski taitaa kuitenkin olla aika pieni ainakin jos clomit menee pienimmällä annoksella niin kuin mulla nyt. No joo, vastaan otetaan mitä saadaan jos saadaan!

 
Uppista, pudottiin taas pitkälle. Tänne ei kuulu mitään uutta, huomenna olis se maaginen kp 25 jolloin yleensä on tuhruvuoto alkanut. On se alkanut hissukseen välillä aiemminkin, eli joskus on tullut vähäisen värillistä vuotoa jo kp 23 tai 24 mutta nyt ei. Niin kauan kun ei tule vuotoa on toivoa, eikös se niin mene. Yritän kyllä olla pitämättä toiveita liian korkealla. Mitäs muille kuuluu näin kauniin aurinkoisena maaliskuisena päivänä? Laitetaanko pientä kyselyä pinoon? Eli vaikka että:
Ikä, oma ja miehen?
Montako lasta?
Kauanko esikoisen tärppiin meni?
Mistä kiikastaa?
Kaunko toista/kolmatta/neljättä lasta nyt toivottu?

Omat vastaukset on että olen 27 ja mies 25. Meillä on yksi luomulapsi (kuin ihmeen kaupalla) jota toivottiin 1,5 vuotta. Meillä on vikaa miehessä ja toista lasta on toivottu pian vuosi.

muoks muoks, typoja korjailin...<br><br>
 
heidos
Pikaseen vastailen eli me ollaan miehen kans jo yli kolmikymppisiä. Ekaa yritettiin se vajaa vuosi ja sit ekasta clomikuurista tärppäs. Nyt tokaa on yritetty luomuna jo yli puol vuotta. Miehen simpois vika...ainakin ja mulla on aika pitkä kierto, ovis kp21 ja kierto välillä 34. Eli jotain häikkää kai siinäkin.
Olikos muuta...en muista.
Niin nyt on kp 7 ja viel tihkuu vähän, mut viikonpäästä aletaan puuhaileen tositarkotuksella taas tätä kiertoa. Nyt on toiveet korkeella.

t:heidos
 
Ollaan miehen kanssa molemmat 27 ja yksi ihanaakin ihanampi poika :heart: tosiaan löytyy. Esikoinen oli työn alla reilun vuoden päivät, päästiin nopeasti inssiin ja tärppäsi kerrasta. Vikaa on kummassakin, mulla siis PCO ja miehen pikkukaverit laiskaa sorttia. Toiselle lapselle on annettu lupa tulla viime syksystä asti eli sellanen 7kk ollaan pikkukakkosta toivottu. Niin ja Kymenlaaksossa majaillaan. Inssit päällä taas ja clomi-kuuri tältä kierrolta ohi-sivuvaikutuksia on nyt ollut paljon vähemmän kuin edellisellä kerralla, sitä jo hölmönä miettii että toimiiko ne nyt, kun ei ole muuta ollut kuin yhtenä päivänä oksettavaa oloa... ;) Viikon päästä ollaan taas viisaampia!
 

Yhteistyössä