H
höh
Vieras
kyseeessä siis 53v, aktiivinen jo eläkkeellä oleva (ex maatalon emäntä) mummo. vauva 11kk, kertaakaan ei olla saatu mummolassa käydessä lastenhoitoapua (mummo on voinut "vahtia" nukkuvaa vauvaa lukemalla lehteä vieressä, siinä se). mies on töissä, minun on pakko saada yksi koulukurssi valmiiksi missä on paljon tehtäviä. mummo tosi vastahakoinen hoitamisen suhteen, ja esim. monesti kun tullaan mummolaan niin vartin mummo lässyttää lapselle, sitten pitääkin mennä jo leipomaan, kampaajalle, uimaan, pyöräilemään tms.. nyt miehellä olisi hommia mummolassa ja mies kysyi, olisiko mummo voinut pari tuntia hoitaa lastamme niin minä saisin tehtyä jotain. mummo sanoi, että ei käy, koska haluaa pestä matot ja verhot ym. mökillä ja on siellä muutamia päiviä.. asumme 150km päässä joten emme kovin usein näe.. mökki on 5km päästä mummolasta, muttaei, mummo ei halua joustaa yhtään.. olenko ihan tyhmä kun mua hieman harmittaa kun tuntuu että mummoa ei nappaa yhtään auttaa tai hoitaa.. mummolassa käydessä en esim. saa syödä rauhassa koskaan tms.. ei tarjoudu koskaan auttamaan vaikka mummo toisaalta mielellään "esittelee" lasta vieraille