Höh... Ei taidettu saada vieraita :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Multa kysyttiin parin seuraavan viikon ohjelmaa, että milloin meille sopis tulla käymään, tai jotain.
No mie sit sanoin, että ei meillä ihmeempää... pieniä menoja, mutta suurinosa aamupäivällä, että iltapäivät ja illat on vapaana lukuunottamatta perjantaita, jolloin on mun kauppailtani, josta en hyvin äkkiä luovu.

Sit kysyttiin, että mitä menoja mulla nyt sit oikeen on, niin mie sit kerroin:
- tämän viikon perjantai-iltana kauppailta
- viikonloppu tyhjää täynnä
- ens maanantaina aamupäivällä pojan passin haku kaupungista ja tuliaisten osto siinä samalla
- tiistaina aamupäivällä mulla on aika äippäpolille sokereiden takia + istukan paikan tarkastus
- keskiviikkona ei mitään muuta, juhlitaan kotona tytön 3v synttäreitä, saa tulla juhliin mukaan
- torstaina aamupäivällä mun oma ja tytön 3v neuvola
- perjantaina aamulla pikkulikan fysioterapia, illalla kauppailta
- viikonloppuna ei mitään
- seuraavan viikon maanantaina tytön ja pojan vienti lentoasemalle
- keskiviikkona vietetään taas kotona pojan 11v synttäreitä, ja taas vieraatkin on tervetulleita

Tämän pidemmälle en päässyt, kun mulle todettiin, että ei siis taida olla sopivaa aikaa tulla meille :o , kun mie kerran olen joka päivälle jotain järjestänyt.
Vaikka kyllähän tuossa on monta päivää kokonaan vapaanakin, ja lähes kaikki iltapäivät ja illatkin vapaita!

mulle tuli väsy lukiessa sun listaa..

ei oo mikään ihme, ettei viitti tupata kun noin paljon menoja on, jos ajattelee vaan että olis vaivana sitten ja että et jaksa tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
mulle tuli väsy lukiessa sun listaa..

ei oo mikään ihme, ettei viitti tupata kun noin paljon menoja on, jos ajattelee vaan että olis vaivana sitten ja että et jaksa tai jotain.

No höh... kivaahan se ois saada juttuseuraa, ja sanoinkin sen.
Minusta on sitäpaitsi helpompi luetella ne menot jos niitä kysytään, ettei sit tarvii änkyttää, että juu... silloin just ei käy, kun onkin menoa, ja silloinkin on... jos toinen alkaa ehdottamaan tietämättään just niitä aikoja ja päiviä kun menoja on.

Jos haluan meille vieraita, en koskaan ala selittää mitään listoja vaan kysyn, että milloin teille sopii, ja jos sille päivälle on jotain juur siihen aikaan jota ei voi perua niin kerron, muuten järkkäilen asiat niin ett sopii (esim. tuo kauppailta... Kuulostaa vähän tekosyyltä, vaikka ei välttis sitä ole...). Meillä riittää menoja joka päivälle ja useimmille illoille, mutta aina voi järjestää vähän aikaa.

Jos kysytään, että "millon sopis tulla käymään" niin en mä kyllä alkais mitään listoja luetteleen, et sillon ja sillon on sitä ja tätä menoa.. Kyllähän siinä vähemmästäkin ittensä epätoivotuksi vieraaksi tuntee. Olisit vaan todennu, että sillon tai sillon sopis ja olis vapaata passaako.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos haluan meille vieraita, en koskaan ala selittää mitään listoja vaan kysyn, että milloin teille sopii, ja jos sille päivälle on jotain juur siihen aikaan jota ei voi perua niin kerron, muuten järkkäilen asiat niin ett sopii (esim. tuo kauppailta... Kuulostaa vähän tekosyyltä, vaikka ei välttis sitä ole...). Meillä riittää menoja joka päivälle ja useimmille illoille, mutta aina voi järjestää vähän aikaa.

Se kauppailta voi juu kuulostaa tekosyylle, jos ei meitä ja meidän tapoja tunne mutta kaikki tutut tietää, että mie oon täällä asuessa käynyt kokoajan perjantai-iltana isoilla ruokaostoksilla.
Mie en halua viettää puolta lauantaista kiertäen kauppoja, kun viikonloput on koulu- ja työaikaan ainoat päivät olla koko perheen kanssa, siksi perjantai-ilta on hyvä kauppa-aika.
(Tää ihan vaan selitykseksi nimenomaiselle kauppaillalle, ja nuo muutkin menot noista on kokolailla pakollisia.)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Jos kysytään, että "millon sopis tulla käymään" niin en mä kyllä alkais mitään listoja luetteleen, et sillon ja sillon on sitä ja tätä menoa.. Kyllähän siinä vähemmästäkin ittensä epätoivotuksi vieraaksi tuntee. Olisit vaan todennu, että sillon tai sillon sopis ja olis vapaata passaako.

Mutta kun kysyttiin suoraan, että milloin on menoja... Ja nää vieraat on ihan tosituttuja, sukua jopa, että luulis niille voivan sanoa ;) En miekään nyt ihan kaikille tuolleen sano, vaan koitan ehdottaa yleensä viikonloppuja (jos siis vieras tuntee myös mieheni), kun silloin on mieskin kotona, ja on helpompi keskittyä esim. jutusteluun, jos on joku muukin katsomassa lasten perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Se kauppailta voi juu kuulostaa tekosyylle, jos ei meitä ja meidän tapoja tunne mutta kaikki tutut tietää, että mie oon täällä asuessa käynyt kokoajan perjantai-iltana isoilla ruokaostoksilla.
Mie en halua viettää puolta lauantaista kiertäen kauppoja, kun viikonloput on koulu- ja työaikaan ainoat päivät olla koko perheen kanssa, siksi perjantai-ilta on hyvä kauppa-aika.
(Tää ihan vaan selitykseksi nimenomaiselle kauppaillalle, ja nuo muutkin menot noista on kokolailla pakollisia.)

Niin, mut eikö sen tällä kertaa ois voinut vaikka vaihtaa jollekin muulle päivälle, jos se aika ois sattunut vieraille sopimaan... Mutta hyvähän se täällä on huudella neuvoja ;).

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Mutta kun kysyttiin suoraan, että milloin on menoja... Ja nää vieraat on ihan tosituttuja, sukua jopa, että luulis niille voivan sanoa ;)

No en mä olis siltikään alkanu tollasta listaa luetteleen. Olisin vaan sanonut, että on tossa jotain pientä mutta mites olis jos tulisitte vaikka viikoloppuna sillon ei oo mitään. Kyllä se tuntuu sellaiselta ettei viitti tuppaantua kun alkaa tollasta listaa pukkaamaan vaikka kuinka olis itte kysyny ja kuinka olis tosituttuja tai jopa sukua... Alkaa tuleen sellanen olo, että sitä tekemistä riittää.. eikä sitä sitten ite välttis tajua siinä vaiheessa, et toinen tarkottaa, että illat ja viikonloput on vapaana.

Niin, mut eikö sen tällä kertaa ois voinut vaikka vaihtaa jollekin muulle päivälle, jos se aika ois sattunut vieraille sopimaan... Mutta hyvähän se täällä on huudella neuvoja ;).

:D
Juu, jos oisvat suoraan sanoneet, että sopiiko perjantai-ilta. Varmasti oisin vaihtanut, mutta... No hyö tulevat kun tulevat, jos tulevat...
Mitäs sitä pohtimaan itseasiassa sen enempiä :D

Että oikein tilille jouduit ja selittelemään... voi että oli tilanne. Olishan heillä ollut monta mahdollisuutta kuitenkin, eihän esim neuvolakäynneissä koko päivää mene! :(

olihan siellä vapaata lähes joka ilta ja viikonloppuja ym!ihmeellistä, vai olisko ne just aamulla halunnu tulla.Meilläkin on usein jotain ohjelmaa aamupäivistä mut illat vapaita.Ja jos kerta oli sukua nii kai he olis voinu noille synttäripäivillekin tulla...

Mun mielestä kuulostaa oikein mukavalta kauppailta. Sellasen jos saisin, niin en todellakaan siitä luopuisi kovin helpolla. Teillä Aurinkokunta on nuita lapsia vähän enemmän kuin meillä, mutta mä menisin silti mieluummin sinne ruokakauppaan ilman 2 lasta. Ois se vaan herkkua. :D

jos se oli taas niitä tyhjiä lupauksia että tullaan käymään juu :(
Mie lopetin kyläilyt miehen sukulaisten luona kun ei ne käy meillä juuri ikinä.
paras on eräs rouva 2 lapsensa kanssa ei ole kerennyt meille 8vuoteen.

Ja on kyllä jännä jos ovat sukulaisia niin oishan ne voineet vaikka synttäreille tulla?

Yhteistyössä