hörökorvat

Onko kellään kokemusta hörökorvaleikkauksesta? Minkätakia leikkaus tehtiin, toipumisaika, kipuja? en saanut neuvolalääkäriltä vastausta näihin, mutta laitettiin kuitenkin lähete menemään. Tytölle siis suunnitteilla leikkaus ennen koulun alkua. olen vain nyt pohtinut että onko tarpeellinen kuitenkaan. Olen vain itse kokenut kiusaamista koulussa karsastavan silmän takia ja haluaisin ettei tyttöä ainakaan korvan takia kiusattaisi. Tyttöä ei itseään ainakaan vielä ole asia vaivannut. :/
 
ei ole kokemusta itse leikkauksesta...
pojalla on todella ulkonevat korvat, melkein suoraan sivulle osoittavat :\|
ovat onneksi sen verran pienet, että en edes harkitse leikkausta. varsinkin kun poikaa ne eivät haittaa millään lailla. ehkä sitten jos kiusaamista niiden takia joskus esiintyy.
siskolleni on joskus aikanaan tehty hörökorva-leikkaus, mutta siitä ei ollut mitään apua. korvat olivat sen jälkeen lähes samannäköiset kuin ennen leikkausta...
eli minä harkitsisin tosi tarkkaan jos ne eivät tyttöäsi edes vaivaa.
 
ex-hörökorva
Minulle itselleni tehty aikoinaan 8-vuotiaana leikkaus hörökorvien takia. Muistan sairaalassaolon hyvin, oli niin jännää, mutta kyllä lähinnä positiivisessa mielessä. En ainakaan muista mitään kipuja tai muutenkaan mitään ikävää koko jutussa. Aikaa tietysti on jo kulunut melkein 30 vuotta =) .

Ja kyllä nyt aikuisena mietin, että onneksi leikkaus tehtiin. Onnistui ihan hyvin, tosin korvat ovat "eriparia", mutta sitä ei huomaa kukaan muu kuin minä itse.
 
Äiti0004
Hei

Meidän tytöllä on myös lähete leikkaukseen. Itse hän ei korvistansa kärsi, mutta ajattelin, että parempi ne on korjata ennen kuin niistä ruvetaan kiusaamaan kun vasta sen jälkeen. Tyttö on muuten herkkä ja vähän ujo.

Jännityksellä odottelen koska tulee yhteydenotto sairaalasta. Siellä vielä katsovat onko leikkaus tarpeellinen.
 

Yhteistyössä