Hobby Hall - tuotteen palautus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
Oletteko huomanneet, että jos Hobby Halliin palauttaa osan tilauksesta pitää postarit maksaa itse. Jos palauttaa koko tilauksen sisällön hh maksaa postarit. Ihmeellistä. Mitä jos jättäis kuitenkin vain asiakaspalautuksena postiin osan tuotteista, tuliskohan lasku perässä.

En minäkään ole maksanut mutta nyt huomasin kun luin vähän tarkemmin tilauserittelyn mukana tullutta lappua, että: huomaathan jos palautat vain osan tuotteista tulee sinun maksaa itse postituskulut.

Onko kukaan palauttanut ilman maksua lähiaikoina, tuliko lasku perässä (laskutuslisän kanssa). Kanntaako tuo maksu nyt kuitenkin suosiolla maksaa vaikka vähän kyllä tympäsee moinen.

Mulle taisi käydä juuri noin.. Palautin joulun alla osan paketista ja tuli maksumuistutus perässä! Siis ei laskua vaan suoraan maksumuistutus. Puhuivat postikuluista kun soitin sinne. Luulin et tarkottivat niitä normaaleja kuluja kun tilaa. Ihmeelliseksi menny ku asiakaspalautuksestaki pitää maksaa!

viime vuoden joulukuussa olen palauttanut osan tilauksesta asiakaspalautuksena, eikä ole mitään laskuja tullut perästä. Ellei sitten ole ihan uusi juttu nyt vuoden alussa tullut? Erikoiselta kuulostaa, jos postarit joutuu maksamaan :O.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko kukaan palauttanut ilman maksua lähiaikoina, tuliko lasku perässä (laskutuslisän kanssa). Kanntaako tuo maksu nyt kuitenkin suosiolla maksaa vaikka vähän kyllä tympäsee moinen.

Palautin alle kuukausi sitten osa tuotteista,tosin vaihtoon,tilalle tuli kokoa isommat,mutta ei niistä mitään postareita erikseen tullut uuden laskun mukana.Mä ymmärsin että tuo lause tarkoittaa nimenomaan niitä postareita jotka tulee siitä tilauksesta,ei palautuspostareita.

Eiköhän se ole niin, että tilauspostikulut pitää maksaa, jos osa tuotteista palautetaan. Ei tuotteen palautuksesta tarvitse maksaa postikuluja *odottelee nyt sitten jotain maksumuistutusta* Näin minä sen ainakin olen ymmärtänyt :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Palautin alle kuukausi sitten osa tuotteista,tosin vaihtoon,tilalle tuli kokoa isommat,mutta ei niistä mitään postareita erikseen tullut uuden laskun mukana.Mä ymmärsin että tuo lause tarkoittaa nimenomaan niitä postareita jotka tulee siitä tilauksesta,ei palautuspostareita.

Tämä lause siinä lapussa; huomaathan jos palautat vain osan tuotteista tulee sinun maksaa itse postituskulut. Minusta tarkoittaa juuri sitä, että jos palautan osan tuotteista maksan sen palautuspostarit itse. Jos taas vaihtaa niin silloin ei ilmeisesti tarvi maksaa postareita. Mitä jos vaihtais johonkin ihan muuhun tuotteeseen? Ääh, en tiedä mutta onpa kummallista.

Lisään vielä, kun kirjoitin tuossa aik. tilanneeni hobbarilta ja palauttaneeni osan. Maksoin siis normaalit tilauspostarit 6,90e. Silti tuli karhukirje jotain 11e ja nämä oli siis nähtävästi ne postikulut siitä tuotteesta jonka palautin ja josta olisi pitänyt ne postikulut palauttaessani maksaa. Ihmettelen, miksi tuli nimenomaan maksumuistutuksen nimellä eikä normaalilaskulla..

Ihan Hobby Hallin sivuilla sanotaan näin tuotteen palauttamisesta:

"8. Miten palautan tuotteen?
Voit palauttaa tilaamasi tuotteen mihin tahansa postikonttoriin. Ilmoita selvästi nimi- ja osoitetietosi lähetteen mukana tulevalla palautusilmoituksella. Liitä pakettiin postista saatava asiakaspalautus - osoitekortti ja jätä paketti postin kuljetettavaksi.

Jos olet suorittanut tuotteesta käsirahaosuuden tai olet maksanut jo tuotteen kokonaisuudessaan, palautamme maksamasi summan sinulle viipymättä, mikäli sinulla ei ole erääntyneitä saatavia. Maksetun summan palautus käy kätevimmin, kun ilmoitat palauksen yhteydessä tilinumeron, johon maksun voi suorittaa.

Voit palauttaa tuotteen myös myymälöihimme. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön (katso myös tarkempi palautusohje kohdasta vaihto ja palautusoikeus).

9. Voinko vaihtaa tuotteen toiseen?
Kyllä. Useimmilla Hobby Hallin tuotteilla on 14 päivän vapaa vaihto- ja palautusoikeus. Tämä oikeus koskee käyttämättömiä tuotteita, joissa ei ole käytön jälkiä. Sinetöityjen tuotteiden, kuten pelien osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Ilmoita selvästi nimi- ja osoitetietosi lähetteen mukana tulevalla palautusilmoituksella sekä tieto siitä, mihin tuotteeseen haluat toimitetun tuotteen vaihtaa. Jätä tuote postin kuljetettavaksi. Sinun ei tarvitse maksaa postimaksua."

Kyllä palautukset menee asiakaspalautuksena HH:n piikkiin.

"9. Voinko vaihtaa tuotteen toiseen?
Kyllä. Useimmilla Hobby Hallin tuotteilla on 14 päivän vapaa vaihto- ja palautusoikeus. Tämä oikeus koskee käyttämättömiä tuotteita, joissa ei ole käytön jälkiä. Sinetöityjen tuotteiden, kuten pelien osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Ilmoita selvästi nimi- ja osoitetietosi lähetteen mukana tulevalla palautusilmoituksella sekä tieto siitä, mihin tuotteeseen haluat toimitetun tuotteen vaihtaa. Jätä tuote postin kuljetettavaksi. Sinun ei tarvitse maksaa postimaksua." Postikuluthan tulee aina maksaa mutta se, että palautuspostikulut jos tekee tilauksesta osittais palautuksen kuulostaa kummalliselta mutta kyllä se ihan selvästi lukee siellä lapussa ja tummenetulla, siksi kiinnittikin huomiota. Mutta siis, jos vaihtaa niin ei tarvitse maksaa postareita. On tainnut tulla niin kalliiksi hobby hallille osapalautukset että nyt maksattavat ne asiakkailla. Mutta varmasti kyllä tulee takkiin tästäkin touhusta kun tilaukset vähenee.

Pakko tulla täältä kysymään, kun Hobby hall ei vastaa s-postiin...
Tilasin tuoleja, jotka tuotiin kotiovelle, mutta haluan palauttaa ne koska väri oli täysin erilainen kun kuvassa. Kuinka saan postin auton takaisin pihaan, ja viemään tuolit pois???? Ja mitäköhän maksaa...?