Hmmm...uusi miestuttavuus. Onko normaalin kuuloinen?

  • Viestiketjun aloittaja Kajsma
  • Ensimmäinen viesti
mies1harm.
Lisäksi minusta tällä miehellä on ehkä tarve olla oikeassa tai hän olette itsensä fiksummaksi kuin minä (mikä toki saattaa olla totta, mutta en pidä siitä että puheitani heti kyseenalaistetaan).
Hänellä ei silloin ole empatiaa tarpeeksi. Toisaalta kyseenalaistamistakin on montaa sorttia. "Älä puhu paskaa!" on pahempaa kuin kohtelias ja rakentava vastanäkemys. Tärkeää on kuitenkin se, että molemmat osapuolet, niin nainen kuin mies, kunnioittavat toistensa näkemyksiä eivätkä lyttää toisia, ja molemmille annetaan tilaa tuoda omaa visiota esille. Olen itse törmännyt naisiin, jotka eivät tahdo tai pidä siitä, että mies on eri mieltä heidän kanssaan: tämä on yhtä väärin.
 
"Viivi"
No joo, tuohan kuulostaa ihan mun anopilta: keskeyttää toiset, puhuu päälle, on tietävinään kaiken aina parhaiten, ei koskaan kysy keneltäkään mitään mielipidettä tai jos kysyy muodonvuoksi, ei todellakaan keskity kuuntelemaan vastausta, on siis kiinnostunut vain itsestään ja omista mielipiteistään. Arrgh... Vaikka tässä ketjussa on esitetty ajatuksia, että kyse voisi olla miehen epävarmuudesta tms., niin kannattaa pitää mielessä, että mies saattaa ihan oikeasti olla luonteeltaan ja käytökseltään tuollainen. Siis vaan ihan saakelin ärsyttävä tyyppi. Meilläkin anoppi on omasta mielestään todella sosiaalinen ja taitava tulemaan juttuun kaikkien ihmisten kanssa...juupa juu...
 
mies1harm.
Muuten, en ole varma, onko "normaalius" suotava itseisarvo. Nimittäin pääsääntönä itsetuntemus johtaa normaalista erottumiseen kun ihminen on sinut itsensä kanssa enemmän kuin vain osiensa summa. Ihmisenä kehittyneisyys on siis itsen suhteen muodostamista normaaliuteen enemmän kuin "normaaliutta". Hieman kuten tilastotieteessä "no-one experiences the average" eli täydellistä normaaliutta ei ole edes olemassa (hyvä niin).
 
vierass
Olisi joskus kiva että ketjut pysyisivät asiassa eivätkä tyypit alkaisi keskustella epäolennaisuuksista ja väitellä väittelemisen halusta. Johan se apkin varmaan taas karkottui.
 
Varo!
Hyi! Ällöltä mieheltä kuulostaa. Anna mennä omia polkujaan, älä nyt tommoseen tarraudu. Itse et selvästikään ole ihastunut. Ahdistavalta kuulostaa, en enää vastaisi viesteihin enkä puheluihin.
 
LaMamanMorbid
Oli mies mikä on ja minkäkin määritelmän tai keittiöpsykan diagnoosin mukaan, ihan sama, jos et tunne oloasi kotoisaksi hänen seurassaan niin anna olla. Jos olet niin hottis kuin mies antaa ymmärtää muutkin äijät sen kyllä hoksaavat ;)
 
Aaapee
Oli mies mikä on ja minkäkin määritelmän tai keittiöpsykan diagnoosin mukaan, ihan sama, jos et tunne oloasi kotoisaksi hänen seurassaan niin anna olla. Jos olet niin hottis kuin mies antaa ymmärtää muutkin äijät sen kyllä hoksaavat ;)
Näin se taitaa olla. En tunne oloani kotoisaksi enkä tunne, että hän osaisi olla aidosti kiinnostunut ajatuksistani ja elämästäni. Hän puhuu vaan itsestään ja omasta elämästään minun asioittemme päälle.
 

Yhteistyössä