Hmmm...uusi miestuttavuus. Onko normaalin kuuloinen?

  • Viestiketjun aloittaja Kajsma
  • Ensimmäinen viesti
Kajsma
Ollaan tavattu viisi kertaa, tutustuttiin netissä. Mies vaikuttaa tosi kivalta, mutta sitten on näitä mutta-puolia, jotka saa mut epäröimään ja epävarmaksi. Ensinnäkin tuntuu, että mies aina keskeyttää puheeni ja alkaa puhumaan päälle. Kahden lapseni nimeä hän ei vieläkään muista, minä taas muistan hänen lastensa ja jopa koiriensa nimet. Jos kerran nähneeni lenkkimetsässä huuhkajan, kyseenalaistaa hän sen epäillen, etten tunnistaisi huuhkajaa tms. vastaavaa.

Mies viestittelee koko ajan, kuinka haluaa minua ja kuinka haluaa rakastella. Kun tapaamme, haluaisi hän vain olla tiukasti minua vasten joka tilanteessa ja kyselee, voidaanko joskus rakastella.

Onhan se tietty kiva, että kelpaan fyysisesti :D Mutta mulle tulee tästä jotenkin sellainen tunne, ettei mies muuten ole musta mitenkään kiinnostunut. Millainen kuva teille tulee tämän perusteella?
 
Dinna
Hmmm... ei pitäisi tietysti hirveän pitkälle arvostella ihmistä irrallisten esimerkkien valossa, mutta eka tuntuma mulla on se että mies on ehkä älykkö (tai muka-älykkö) ja hyvin introvertti? Ei ole paljoa seurustellut tai ylipäätään viettänyt aikaansa ihmisryhmissä, tiimeissä ja sosiaalisissa ympyröissä, ja olettaa liian helposti olevansa aina lähtökohtaisesti sivistyneempi ja älykkäämpi kuin ihminen jonka seurassa on. Siksi kyseenalaistaa toisen sanomiset ja varmaan korjaileekin puutteita faktoissa ja argumenteissa, koska luonteensa vuoksi olettaa juuri näin tekevänsä hyvän vaikutuksen toiseen. "Oih, kuinka älykäs oletkaan, ihanaa kun opetat minuakin!" sanoo hänen unelmiensa nainen.

Rakastelusta höpiseminen on vähän kiusallista, sitähän ei tarvitsisi sanoiksi pukea vaan osoittaa se suukoin ja kosketuksin että haluaa toista. Jos siitä höpisee, tulee sellainen olo että sitä saattaa jännittää hirveästi se rakastelu. Jotenkin tossakin kaikuu sellainen kokemattomuus naisen kanssa, se että on vähän pihalla miten parisuhteen alkutaipaleella kommunikoidaan ja miten annetaan arvoa toiselle.
 
vieras*
Hmmm... ei pitäisi tietysti hirveän pitkälle arvostella ihmistä irrallisten esimerkkien valossa, mutta eka tuntuma mulla on se että mies on ehkä älykkö (tai muka-älykkö) ja hyvin introvertti? Ei ole paljoa seurustellut tai ylipäätään viettänyt aikaansa ihmisryhmissä, tiimeissä ja sosiaalisissa ympyröissä, ja olettaa liian helposti olevansa aina lähtökohtaisesti sivistyneempi ja älykkäämpi kuin ihminen jonka seurassa on. Siksi kyseenalaistaa toisen sanomiset ja varmaan korjaileekin puutteita faktoissa ja argumenteissa, koska luonteensa vuoksi olettaa juuri näin tekevänsä hyvän vaikutuksen toiseen. "Oih, kuinka älykäs oletkaan, ihanaa kun opetat minuakin!" sanoo hänen unelmiensa nainen.

Rakastelusta höpiseminen on vähän kiusallista, sitähän ei tarvitsisi sanoiksi pukea vaan osoittaa se suukoin ja kosketuksin että haluaa toista. Jos siitä höpisee, tulee sellainen olo että sitä saattaa jännittää hirveästi se rakastelu. Jotenkin tossakin kaikuu sellainen kokemattomuus naisen kanssa, se että on vähän pihalla miten parisuhteen alkutaipaleella kommunikoidaan ja miten annetaan arvoa toiselle.
Minun tuntemani fiksut ihmiset eivät käyttäydy noin, miehellä on lapsiakin eli miten kokematon hän voi olla?
Itse pitäisin tuollaista käytöstä päällekäyvänä sekä fyysisesti että psyykkisesti.
 
Aaapeee
[QUOTE="Netta";30266400]Henkisellä tasolla kiinnostunut mies jaksaa kuunnella mitä sinulla on sanottavaa. Tämä kaveri on selvästi pimpsulan perässä![/QUOTE]

No näin olen itsekin pohtinut. Lisäksi minusta tällä miehellä on ehkä tarve olla oikeassa tai hän olette itsensä fiksummaksi kuin minä (mikä toki saattaa olla totta, mutta en pidä siitä että puheitani heti kyseenalaistetaan). Ehkä on parempi jatkaa matkaamme erillämme.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Dinna
Jos pitäis vetoa lyödä, niin sanoisin että tää kaveri EI ole pelkän pipetin perässä, koska käytös olis ihan toisenlaista. Toi rakastelusta höpiseminen tuntuu siltä että nyt on poju päässyt tietokoneen ja kirjojen ääressä jonkun uuden ja ihmeellisen äärelle, ja näin ne elokuvissakin sanoo naiselle että haluun rakastella, ooh, koska voidaan rakastella, voitaisko joskus rakastella, jooko. Hyvin mahdollista että ekalla kerralla tyypillä lerpahtaa, ja sitten se ääni väristen pyytää ymmärtämään että jännittää kamalasti.
 
Aaaapee
Minun tuntemani fiksut ihmiset eivät käyttäydy noin, miehellä on lapsiakin eli miten kokematon hän voi olla?
Itse pitäisin tuollaista käytöstä päällekäyvänä sekä fyysisesti että psyykkisesti.
Mies on eronnut 7 vuotta sitten. Jotenkin hänellä on sellainen pätemisen tarve....en tiedä. Lisäksi hän on kai epävarma itsestään, sillä jos en joka päivä tekstaile vastausta hänen ikäväänsä, kyselee hän, että haluanko enää tavata.
 
Dinna
Minun tuntemani fiksut ihmiset eivät käyttäydy noin, miehellä on lapsiakin eli miten kokematon hän voi olla?
Enhän minä mistään fiksuudesta puhunutkaan? Fiksuus liittyy käytöstapoihin, tilannetajuun ja sosiaaliseen sivistykseen. Älykkö on täysin eri asia kuin fiksu. Ja se, että on lapsia, ei vielä kerro paljoa ihmisestä, ehkä hänellä on takanaan yksi pitkä avioliitto jonka aikana hän vieraantunut ihan täysin treffailukuvioista.
 
Dinna
Mies on eronnut 7 vuotta sitten. Jotenkin hänellä on sellainen pätemisen tarve....en tiedä. Lisäksi hän on kai epävarma itsestään, sillä jos en joka päivä tekstaile vastausta hänen ikäväänsä, kyselee hän, että haluanko enää tavata.
Jep, ensituntumani vahvistuu vain.

Voi hänestä hyvän miehen saada jos hänessä on todella vahvava sellaisia ominaisuuksia joita mieheltä haluat, mutta tulee kyllä olemaan helvetin vaikeaakin. Saatat tulla aina olemaan parisuhteessa se lähtökohtaisesti tyhmempi, jolle mies selittää asiat kuin lapselle. Sua tarvitaan sitten lohduttamaan ja kannustamaan häntä aina kun hänen itsetuntonsa on kuralätäkössä.
 
vieras*
Enhän minä mistään fiksuudesta puhunutkaan? Fiksuus liittyy käytöstapoihin, tilannetajuun ja sosiaaliseen sivistykseen. Älykkö on täysin eri asia kuin fiksu. Ja se, että on lapsia, ei vielä kerro paljoa ihmisestä, ehkä hänellä on takanaan yksi pitkä avioliitto jonka aikana hän vieraantunut ihan täysin treffailukuvioista.
Hirveä pätemisen tarve liittyy huonoon itsetuntoon ei älykkyyteen.
 
vieras*
Jep, ensituntumani vahvistuu vain.

Voi hänestä hyvän miehen saada jos hänessä on todella vahvava sellaisia ominaisuuksia joita mieheltä haluat, mutta tulee kyllä olemaan helvetin vaikeaakin. Saatat tulla aina olemaan parisuhteessa se lähtökohtaisesti tyhmempi, jolle mies selittää asiat kuin lapselle. Sua tarvitaan sitten lohduttamaan ja kannustamaan häntä aina kun hänen itsetuntonsa on kuralätäkössä.
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että älykäs ihminen käyttäytyisi noin?
 
Dinna
Hirveä pätemisen tarve liittyy huonoon itsetuntoon ei älykkyyteen.
...Niin? Mitä sitten? Ihminen voi olla sekä älykkö että itsetunnoltaan huono. Monet ujot lukutuokat ja tietsikkanörtit ovat juuri tällaisia. Tossa alottajan miehessä on helppo tunnistaa sekä tietoinen tarve tuoda esiin älykön status että tiedostamaton ilmaisu heikosta itsetunnosta ja minäkuvasta naisten kanssa.
 
Dinna
Lisäys edelliseen: Mm. Norjan joukkomurhaaja Anders Breivik on hyvin älykäs. Hän on suunnannut sen älykkyytensä misantropiaan ja poliittisiin pakkomielteisiin. Samalla hänestä tuli epäsosiaalinen, syrjäytynyt nihilisti. Ei älykkyys kerro ihmisen sosiaalisista kyvyistä ja yleisestä mukavuudesta ja fiksuudesta yhtään mitään.
 
vieras*
...Niin? Mitä sitten? Ihminen voi olla sekä älykkö että itsetunnoltaan huono. Monet ujot lukutuokat ja tietsikkanörtit ovat juuri tällaisia. Tossa alottajan miehessä on helppo tunnistaa sekä tietoinen tarve tuoda esiin älykön status että tiedostamaton ilmaisu heikosta itsetunnosta ja minäkuvasta naisten kanssa.
Onko älykkö mielestäsi ihminen, joka kyseenalaistaa koko ajan toisen sanomiset?
Idiootit niin tekevät.
 
vieras*
Lisäys edelliseen: Mm. Norjan joukkomurhaaja Anders Breivik on hyvin älykäs. Hän on suunnannut sen älykkyytensä misantropiaan ja poliittisiin pakkomielteisiin. Samalla hänestä tuli epäsosiaalinen, syrjäytynyt nihilisti. Ei älykkyys kerro ihmisen sosiaalisista kyvyistä ja yleisestä mukavuudesta ja fiksuudesta yhtään mitään.
Onko mies1 vaihtanut nimimerkkiä =)
 
"njaa"
Aika päällekäyvältä kuulostaa. Jos olisi joku salamarakkaus ja molemmat korviaan myöten rakastuneet niin tuollainen fyysinen tunku voisi hetken mennäkin(jos molemmat tykkäisi) Mutta sekäään ei tietysti selittäisi siitä päällepuhumista ja päsmäröintiä. Joku sua mietityttää kun aloituksen tänne teit. Me täällä vaan arvaillaan, itse sun täytyy ottaa silmä ja sydän käyttöön ja miettiä miten jatkat. Voihan se olla että liiankin negatiivinen kuva saadaan.
 
Dinna
Onko älykkö mielestäsi ihminen, joka kyseenalaistaa koko ajan toisen sanomiset?
Idiootit niin tekevät.
Voi hyvänen aika. Se jos joku on älykkö, ei kerro yhtään mitään millainen hän on toisten ihmisten kanssa. Hän voi olla maailman mukavin ihminen tai sietämätön tiuskija. Hän voi olla nöyrä ja kiltti tai sitten ylpeä ja itsekeskeinen. Ihan mitä tahansa. Älykkö voi ihan hyvin olla sosiaalinen idiootti. Monesti onkin. Sä nyt sekoitat "älykkö" -sanan johonkin toiseen koko ajan. "Fiksu" -sanaan?
 
Dinna
Siinä olet oikeassaa, että älykkääästä ihmisestä ei ensimmäisenä tule mieleen sairas sekopää.
Totta, se riippuu hirveästi yksilöstä. Ihmisten kanssa touhuamaan tottunut ja sosiaalisesti älykäs ihminen käyttäytyy hyvin. Yksin paniikkihäiriönsä kanssa elänyt matemaattisesti ja kognitiivisesti älykäs tyyppi taas voi olla pelottava ja outo tapaus, joka ei koskaan katso silmiin eikä puhu sanaakaan.
 
vieras*
Voi hyvänen aika. Se jos joku on älykkö, ei kerro yhtään mitään millainen hän on toisten ihmisten kanssa. Hän voi olla maailman mukavin ihminen tai sietämätön tiuskija. Hän voi olla nöyrä ja kiltti tai sitten ylpeä ja itsekeskeinen. Ihan mitä tahansa. Älykkö voi ihan hyvin olla sosiaalinen idiootti. Monesti onkin. Sä nyt sekoitat "älykkö" -sanan johonkin toiseen koko ajan. "Fiksu" -sanaan?
Sinun kannatta perehtyä hieman tarkemmin älykkyyden eri lajeihin...
 

Yhteistyössä