Hmmm...kuuden vuoden takainen tuttu pyytää FB-kaveriksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepajee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jepajee"

Vieras
Hetken piti miettiä, että kukahan se kaveripyynnön laittaja oikein on. Sitten hoksasin hänen olevan tyyppi, jonka kanssa kävin 2-3 kertaa juoksulenkillä kuutisen vuotta sitten. Tutustuin jollain keskustelupalstalla jossa vaihdettiin harrastuksia ja todettiin että olisi kiva saada seuraa lenkille. Siis kumpikin olemme perheellisiä naisia :D Ja sitten kävimme juoksemassa pari- kolme kertaa ja yhteydenpito jäi siihen.

En ymmärrä vaan, miksi ihmeessä hän on laittanut nyt kaveripyynnön..??? Törmään häneen kyllä paikallisessa kylämme päiväkodissa, kun molempien lapset ovat siinä hoidossa, tosin eri ryhmissä (omani isompien ja hänen pienempien ryhmässä) ja silloin tervehdimme yleensä, mutta emme aina. Kertaakaan emme ole edes jutelleet siellä...

Outoa minusta.

Ei tuo min mielestä ole outoa, varsinkin jos törmäilette ja lapsetkin samassa päiväkodissa. Itsekin voisin laittaa kaveripyynnön, jos sattuisin huomaamaan facebookissa tutun naaman. Mutta eihän sun tarvii sitä hyväksyä, jos haluat pitää facebookissasi vain ihan "oikeat kaverit". Monillahan siellä on ihan vanhoista koulukavereista ja existä lähtien.

Jokaisella meillä on facebookille erilainen funktio joten musta on outoa lähteä ihmettelemään jonkun tutun pyyntöä (vaikka itse toimii erilailla). Hän on saattanut valita facebookin tavaksi pitää yhteyttä tuttujen kanssa ja se on ihan yhtä ok kuin sinunkin tapasi. Pyyntöä ei tarvitse hyväksyä.

No minusta on vaan tosi outoa, jos pitää haalia "kavereiksi" tuttu, jonka kanssa on muutaman kerran käynyt lenkillä kuusi vuotta sitten eikä muuten ole pidetty silloin eikä sen jälkeen mitään yhteyttä.

[QUOTE="aapee";27594441]No minusta on vaan tosi outoa, jos pitää haalia "kavereiksi" tuttu, jonka kanssa on muutaman kerran käynyt lenkillä kuusi vuotta sitten eikä muuten ole pidetty silloin eikä sen jälkeen mitään yhteyttä.[/QUOTE]

sn mielestä se voi olla outoa, jonkun toisen mielestä ei. mulla on kavereina sellaisia, joita olen viimeksi fyysisesti nähnyt yli 10vuotta sitten, mutta facebookin kautta on nyt vaihdeltu kuulumisa :)
on myös kavereina kaverien kautta tutuksi tulleita ihmisiä, joiden kanssa olen aiemmin saattanut olla vain 2-3kertaa samassa paikassa, mutta fb:n kautta sitten saanut heistä läheisempiä kavereita.
Toiset me ollaan vaan hyvin sosiaalisia, eikä facebookki ole mitenkään hirveä salaisuuksien kammio, mihin tarkoin varjellen vain kouralllinen läheisimpiä pääsee katsomaan. Itse en fb:hen laita mitään mitä en tahdo kaikkien näkevän, kuviakin lisäilen harvakseltaan ja nekin sellaisia, että ei myöhemmin tarvitse häpeillä. läheisimmät ihmiset tietävät minusta ilman facebookkia ja kempanma asuville läheisille voin yksityisesti lähettää facebookin, sähköpostin ja puhelimen kautta valokuvia mitä haluan jakaa vain heille :)

Mä olisin tossa kohtaa iloinen, enkä miettisi, että "yrittääpä se haalia kaikki kavereiksi". Toinen ehkä vilpittömästi haluaisi olla kanssasi enemmän tekemisissä, haluaisi tietää, mitä sulle kuuluu jne. Ei siinä ole mitään pahaa saati outoa. Jos sua itseäsi ei voisi vähempää kiinnostaa, niin sitten et hyväksy kaveripyyntöä. Ei se sen vaikeampaa ole.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="aapee";27594441]No minusta on vaan tosi outoa, jos pitää haalia "kavereiksi" tuttu, jonka kanssa on muutaman kerran käynyt lenkillä kuusi vuotta sitten eikä muuten ole pidetty silloin eikä sen jälkeen mitään yhteyttä.[/QUOTE]

Sinun mielestä on outoa, jonkun toisen mielestä taas ei. Itselläni on esim kavereina paljon vanhoja yläasteaikaisia kavereita joiden kanssa yhteydenpito loppui peruskoulusta pääsyyn liki 20v sitten. Osan kanssa ei edes yläasteella oltu kovin läheisiä, kunhan satuttiin samalla luokalla olemaan. Silti on ollut kiva nähdä mitä ihmisille nykyään kuuluu, yllättävästi on löytynyt tästä päivästä yhtäläisyyksiä elämäntilanteissa, kiinnostuksenkohteissa jne.

Mutta siis toisille tuo fb on yhteydenpitokeino oikeasti läheisimpiin ihmisiin, toisille taas kaikenlaisiin tuttuihin - ja kaikkea siltä väliltä. Mutta siis jos et itse koe tuota ihmistä sopivaksi siihen omaan fb-tarkoitukseesi niin älä hyväksy kaveripyyntöä.

Yhteistyössä