Hiusvärit ja allergia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelen kampaajaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelen kampaajaks

Vieras
Millaisia allergisia reaktioita te olette saaneet hiusväreistä? Onko tullut kutinaa heti, jälkeenpäin yms..? Miten hoidettiin?
Onko tullut pahempia reaktioita?

Saitteko kampaamon vai kotiväreistä?

Olis mielenkiintoista tietää koska opiskelen kampaajaksi ja haluaisin kuulla kokemuksia :)

Oon vasta alottanut koko koulun... haluaisin siis kuulla miten allergiaoireet on kehittynyt ja millaista hoitoa niihin saadaan... ihan mielenkiinnosta :)

Miten se yliherkkyys hajusteisiin sit ilmenee?

Mulla päänahka kuitsee ja kuumottaa. Värjäyksen jälkeen joudun käyttämään kortisoniliuosta päänahkaan, koska päänahka "aukeaa" ja erittää jotain kudosnestettä tms.

Enää en värjää em. oireiden vuoksi hiuksiani. Tyydyn tähän omaan väriini. Helpompaa näin. Päänahkani ei enää kestä edes tavallisia shampoita tai hoitoaineita. Käytän eko-shampoita ja -hoitoaineita. Ei enää kutise ja hilseile.

[QUOTE="Qwerty";24854294]Mulla päänahka kuitsee ja kuumottaa. Värjäyksen jälkeen joudun käyttämään kortisoniliuosta päänahkaan, koska päänahka "aukeaa" ja erittää jotain kudosnestettä tms.

Enää en värjää em. oireiden vuoksi hiuksiani. Tyydyn tähän omaan väriini. Helpompaa näin. Päänahkani ei enää kestä edes tavallisia shampoita tai hoitoaineita. Käytän eko-shampoita ja -hoitoaineita. Ei enää kutise ja hilseile.[/QUOTE]

Tuleeko kutina heti värjätessä vai jälkeenpäin? Jos jälkeenpäin niin kuina pian?

Olen saanut muutaman kerran anafylaktisen reaktion. kotivärjäyksessä, kampaajalla (allergiatestatut aineet ja tehtiin testi paripäivää ennen värjäystä) ja yhdestä luonnonväristä. joka kerta monta lääkäri käyntiä ja mielettömän vahvat lääkkeet-en uskalla enää muutakuin sävyttää. Ja EN ole allerginen hajusteelle vaan kiinnitteelle.

Musta pigmentti aiheuttaa reaktion, huolimatta siitä onko väri kaupan hyllyltä vai kampaajan purkista.
Värjäyksen jälkeisenä yönä alkaa kutisemaan pahasti. Seuraavana aamuna on muutamia näppyjä, joistain kaupan aineista noussut rakkuloita. Kutina kestää noin 3 päivää.

Yhteistyössä