hiustenvärjäysaineet

  • Viestiketjun aloittaja heppe
  • Ensimmäinen viesti
heppe
Moikka, tietääkö joku että onko vaarallista sikiölle jos äiti värjää hiuksensa. Minkälaisia nämä tämän päivän kaupasta ostetut väriaineet ovat. Jostain olen kuullut ettei niissä enää käytetä kauheen vaarallisia aineita, mutta onko kellään muuta tietoa?
Kiitti jos joku osaa valaista ja hyviä odotusaikoja kaikille odottajille! Itse tsemppailen, 6 rv menossa ja pahoinvointia pukkaa olemaan niin ettei tiedä miten päin olisi....
 
heli*
Tästä asiasta varmasti jokaisella oma mielipiteensä, monet sanovat että kemikaaleja imeytyy päänahasta värjäyksen aikana verenkiertoon ja voi olla vaarallista. Toisaalta, missään ei ole mielestäni juuri erikseen värjäystä kielletty, joten jää jokaisen omaan harkintaan. Tietty sitä kehotetaan kaikkea ylimääräistä välttämään..
 
Lippelippe
Mä värjäsin juuri viime viikolla, kun raskausviikkoja oli täynnä 11. Olin ajatellut odottaa ekan kolmanneksen loppuun, mutta en sitten jaksanut millään. Yritin etsiä tietoa netistä, mutta missään ei kyllä kielletty värjäämästä, eikä neuvolassakaan kielletty, joten uskaltauduin. En värjännyt itse, vaan kampaaja teki sen.
 
Mervi83
Parturiltapa kysäisin asiaan ja hän sanoi että haittaa ei siitä ole, että huoletta voi värjätä. ei kylläkään suositellut (etenkään vaalentamista) suurissa määrin, sillä hiukset joutuu muutenkin alttiiksi rasituksille raskauden (ja imetyksen) myötä...
 
Lumea
Mä olen värjännyt siinä 2-3 kertaa varmaan ekan raskauden aikana ja samaten tämän aikana kaksi kertaa. Jos nyt ei ihan parin viikon välein värjäile, niin tuskin tuo haittaa. Ei sitä syntymätöntäkään lasta voi kaikilta kemikaaleilta muutenkaan suojata.
 
Näin minä
Itse vältän värjäystä ensimmäsien kolmanneksen aikana, mutta muutoin kampaajalla värjään hiukset pari kertaa raskausaikana.

Minulla raskausaikana hiukset ovat upeassa kunnossa, mutta imetys vie hiuksia.
 
Sunni
Parturi kampaajani sanoi ettei värjäyksellä ole mitään merkitystä vauvan kannalta :)
Tosin mieleen tuli itsekkin tuo vetyperoksidi värjäily eli jos joutuu moneen kertaan vaalentamaan. Mutta normaali hiusten laitto ja värjäys ei haittaa.
Jotkut jopa olivat huolissaan hiuslakan käytöstä kun sitä "vetää henkeen" :D SE jo alkaa mennä naurettavuuksiin.
 

Yhteistyössä