Mulla oli puolipitkät hiukset, joihin laitettiin kampaamossa (ekalla kerralla) 40-senttiset sinettijatkot. Olin aina unelmoinut pitkistä naisellisista hiuksista ja kun ne sain, niin

. Eli pää painoi ja hiukset hiosti. En jaksanut laittaa niitä joka päivä, joten sipaisin ne vain ponnarille. Kiharat ei pysynyt kovin kauaa, kun tukka oli "painava". Ellei sitten laittanut supertököttejä pitoa antamaan...
KAUHEA työmäärä! Tai sitten vaan olen niin laiska etten jaksa sompuloida pitkän tukan kanssa joka aamu. Leikkautin sitten pituutta pois (hartioihin saakka) ja olo & elo hieman helpotti, mutta oli niissä sittenkin aika homma. Vaikka niitä mainostetaan huolettomina.
Piti tirkistellä kaikkien aineiden tuoteselosteet, ettei ne sisällä silikonijohdannaisia. Hiukset piti harjata tietynlaisella harjalla, joka ei repinyt sinettejä. Kosteilla hiuksilla ei saanut mennä nukkumaan. Hiukset piti myös letittää yöksi, jottei mene takkuun.
Omat hiukset putoaa päästä normaaliin tahtiin, mutta kun on pidennykset, niin hiukset eivät putoakkaan vaan jäävät roikkumaan sinetistä. Johon ne sitten helposti alkavat rastottumaan. Eli sinetin ympärille alkaa muodostumaan rasta takkua.
Ja kun oma tukka jatkaa tipahteluaan normaaliin tahtiin (70-100 hiusta/pvä? ) Niin loppuviimeks sinetti roikkuu muutaman, päässä vielä olevan, hiuksen varassa. Tosin sinetit liukuvat myös pois harjauksen mukana jos se on enää muutaman hiuksen varassa. Ja muutenkin...kaikki sinetit ei ollut yhtä tiukasti kiinni. Eli osa lähti pois liuttamalla melko tuoreeltaankin. Kampaaja kylläkin laittoi pois pudonneet takaisin. Olikohan takuuaika n. 3 viikkoa?
Itseä alkoi nyppimään hiusten kasvun myötä se, kun sinetit tietenkin "kasvoivat" mukana. Eli oli aina pelko, että sinetit pilkistävät hiusten seasta. Päällimäisissä hiuksissa ei ollut tietenkään jatkoja, mutta tyvikasvun myötä jatkot tulivat näkyviin. Ja kun tuuli pöllytti hiuksia, niin aina sai miettiä että ...uuuups...mitähän takana mahdollisesti oleva ihminen ajattelee liimakököistä mun kuantalossani
Eli en aio enää ottaa jatkoja, kun siitä kierteestä pääsin eroon. Kampaajakin iloisesti naureskellen varoitti ekalla kerralla, että. "- Tiäks'... näihin jää sit koukkuun?" Mulla oli jatkot noin 6 kertaa. Ja ne kesti siedettävinä noin 6 kk. Hiukset olivat laadukasta, aitoa eurooppalaista hiusta...ja hinta sen mukainen