hiustenlähdöstä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viirukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viirukka

Vieras
Onko kellään yli nelikymppisenä alkanut hiukset harveta. Olin viime kampaajakeikan jälkeen ihan järkyttynyt, kun paljas päänahka kiilteli hiusten alta. Olen aina ennen ollut tosi paksuhiuksinen! Suvusa ei ole naisilla hiusongelmia. Olin jo joskus keväällä huomaavinani, että hiukset tuntuivat hiukan ohuemmilta, mutta nyt näyttää siltä, kuin olisi menossa tosi radikaali ohentuminen. Kampaaja oli uusi tuttavuus eikä asiasta sanonut halaistua sanaa.
Onko kellään kokemusta moisesta? Voiko lääkäri auttaa? Entäs Priorin tai joku muu aine, päänahan hieronta??? En halua kaljuuntua!!!

Heippa, minulla on nyt ollut kahtena syksynä sama ongelma, useamman kuukauden ajalta. Syyksi nousi stressi. Hiusten lähdön syy on tapahtunut useita kuukausia takaperin kuin mitä hiukset irtoavat. Eli irtoamiseen ei ole mitään pikaista apua. Kokeilin Möllerin Basic Plussaa, mutta yli puolen vuoden kuurin jälkeen alkoi tuntua josko ne ovat ne penteleen kalliit Basicit kun irrottavat hiukset! Nyt syön Ladyvitaa ja homma hallinnassa, suosittelen! Olen 43 vuotias, hyväkuntoinen ja kaikin puolin elän oksettavan terveesti, mutta työasioilla stressaan aika lailla. Ja vauvakuumeella - kun ei ole vielä lapsia enkä tiedä pitäisikö yrittää vai antaa asian olla ja jäädä ilman lapsia.
Myös raudan puute voi aiheuttaa takautuvasti hiusten lähtöä - eli jos on vaikka runsaat kuukautiset pidemmän aikaa, hiukset lähtevät radikaalimmin muutaman kuukauden kuluttua vaikka kuukautiset olisivat jo normalisoituneet.
Hiukset joko irtoavat tai ei, jos lähtevät, ovat joka tapauksessa lähdössä. Näin ollen voit harjailla huoletta ja olisikin hyvä, että päänahan pintaverenkierto elpyisi. Terve hius ei irtoa eli niitä et saa harjattua irti! Toivottavasti tämä auttoi! :)

Hei Siiri! Kiitos vinkeistä. Mulla oli keväällä stressiä töissä, liekö se sitten syynä tähän sulkasatoon... Ja sitten minä myös olen syönyt jotain kalaöljykapseleita, kun kuvittelin, että tekevät hyvää, liekö tullut liikaa jotain ainetta kuitenkin.
Lapset ovat mukavia, itselläni on kaksi ja vaikka alku onkin rankkaa, niin jos yhtään olet positiivisella mielellä vauva-asian suhteen, laita töpinäksi! Äläkä ota stressiä kuitenkaan.

=) hei
täällä kanssa yksi jolla on hiustenlähtökausi. esikoisen vauva/imetys aikana oli sama, nyt mulla on vauva 11kk ja taas hiukset harvenee vauhdilla teki mitä tahansa......
siiri sun kannattaa alkaa töpinäksi jos vauvaa mielit, raskaaksi ei enää 40v jälkeen kovin herkästi tule...ikävä kyllä... meillekin tehtiin koeputkihedelmöitys, täytin 40v kun vauva syntyi..
ja ihanaa on ollut olla kotona vauvan kanssa, nautin ja olen niin onnellinen. kyllä kannattaa ottaa vauva vastaan jos vain saa.
onnea sinulle vauvan odotukseen, toivottavasti onnistuu!

Muitakin harvahiuksia on siis kuin minä eli minullakin on alkanut hiukset harveta päälaelta, joten kaikenlaisille permanenteille olen jättänyt jäähyväiset,vaikka kampaaja niitä suosittelee.
Hiukset pidän lyhyinä ja lapsen saannin jälkeen näytti siltä hetken,että hiusten lähtö vähenee :) .
Valitettavasti ollaan lähtötilanteessa...luulen,että syynä on osittain iän lisäksi myös ympäristömyrkyt,geeniperimäni ja krooninen sairauteni.LadyVitaa voisin kokeilla ja seuraava vaihe on perukin hankinta.Hiusten harveneminen syö naiseutta,vaikka avoimesti olemme mieheni kanssa aloitteestani asiasta puhuneet.
Nykyään kiinnittää harvahiuksiin naisiin kadulla tms. enempi huomiota,kuin ennen...
:hug: kaikille harvahiuksille kohtalontovereille....onneksi säärikarvat iän myötä sen kun mustuu =) :laugh:

Kiitos palautteesta, mietin vauva-asiaa, syökää Ladyvitaa sillä välin! =) (Mietin vain että jaksaisin kyllä yhden kanssa, mutta tosiaankin mieheni pienet ex-avioliitosta ovat aika ajoin meillä, niin tällaiselle paljon yksikseen asuneelle kolme pientä voi olla liikaa...

Yhteistyössä