Hiustenlähtö raskauden/imetyksen jälkeen...?

  • Viestiketjun aloittaja Nyyh
  • Ensimmäinen viesti
Nyyh
Itselläni on nyt reilu kuukausi siitä, kun lopetin imetyksen. Hiuksia on lähtenyt ihan tuppoina päästä ja päänahkaa on kutittanut tosi paljon. Onko kenelläkään muulla vastaavanlaisia kokemuksia? Kuinka kauan teillä hiustenlähtö on kestänyt? Alan jo olemaan huolissani, kun tuntuu ettei tämä kaljuuntuminen lopu ikinä. :(
 
Mulla ollu kaikki neljä imetystä hiustenlähtöö. Nyt on viimesimmän lopetuksesta 2kk, ja hiuksia lähtee ihan nyrkkitolkulla.
Päänahka kutiaa niin, et ei oo mitään rajaa.
Mä toivon, et tää loppuis kohta, ku edellisten kans oli n.4kk imetyksen lopettamisesta taas kaikki kunnossa.
 
Mää kans kuvittelin jokaisen lapsen jälkeen tulevani kaljuksi. Äkkiä ne hiukset kasvo takasi, mutta kylläpä otti pikkusen aivoon se homma. Kyllä se siis loppuu, vaikka et sitä just nyt usko. =)
 
Mulla on molempien imetyksien aikana alkanut hiustenlähtö n. 3kk imetyksen alkamisesta. Pari kuukautta hiustenlähtö on ollut tosi runsasta (mm. ohimoilta lähtenyt niin, että ihan kaljut "lahdekkeet" näkyvissä ), sen jälkeen lähtenyt vielä normaalia runsaammin, mutta ei onneksi yhtä paljon kuin alussa. Nyt nuorempi lapsi on ~10kk, imetys jatkuu, hiuksia lähtee yhä, mutta ohimoilla kasvaa jo uutta n.4-5cm:n pituista hiusta. Enää päänahka ei kutise, pahimpaan hiustenlähtöaikaan oli kyllä aika tuskaa. Muistaakseni esikoisen imetyksen loputtua hiustenlähtö normalisoitui aika nopeasti, imetin 15kk.
 
2 poika lapsen äiti
joo samahomma täällä hiukset lähti, niin kauan kun ostin. APTEEKISTA BIORIN KUURIN, mulle auttoi jo 3kk kuuri, vaikka sitä suositellaan ainakin 6kk, viimeksi pöllö minä ostin sitä halvempaa versiota, niin ei auttanut mitään, nyt pitää käydä hakemas, uus satsi mulle, kalliita tabujahan ne sit on, tälläsel köyhäl kotiäidil. MUT AUTTAA!
 

Yhteistyössä