Hiustenlähtö imetysaikana

Onko ihan normaalia, että hiuksia lähtee PALJON imetysaikana?
Ei nyt sentään ihan tukkoa kerralla lähde, mutta harjatessa hiuksia jää paljon harjaan, sen lisäksi tuntuu hiuksia olevan siellä täällä jotka on vaan itsekseen tippuneet.
Vauva on nyt 4kk ja imetystä on tarkoitus jatkaa vielä, mutta huolettaa, että onko mulla hiuksia enään ollenkaan päässä jos imetän vauvaa esim vuoden ikään asti?
Mulla on ollut melko paksu tukka, siis paljon hiuksia, mutta nyt ihan ohut lituska :eek: :(

Vinkkejä otetaan vastaan, jos tälle hiustenlähdölle on jotain tehtävissä..
 
On normaalia, kuten moni onkin jo vastannut. Hiustenlähtö ei siis liity imetykseen millään tavalla, vaan raskauteen (ja sen päättymiseen ja niihin liittyviin hormonitasonmuutoksiin). Myös pulloruokittujen lasten äideiltä lepotilaisena olleet hiukset irtoavat.

Itse juuri huomasin, että yksittäisiä hiuksia alkaa jo irrota harjatessa. Pian siis saadaan sulkasato käyntiin täälläkin.. vauva nyt 2,5kk, kokemusta karvanlähdöstä on jo esikoisen (1v10kk) ajoilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiila:
On normaalia, kuten moni onkin jo vastannut. Hiustenlähtö ei siis liity imetykseen millään tavalla, vaan raskauteen (ja sen päättymiseen ja niihin liittyviin hormonitasonmuutoksiin). Myös pulloruokittujen lasten äideiltä lepotilaisena olleet hiukset irtoavat.

Itse juuri huomasin, että yksittäisiä hiuksia alkaa jo irrota harjatessa. Pian siis saadaan sulkasato käyntiin täälläkin.. vauva nyt 2,5kk, kokemusta karvanlähdöstä on jo esikoisen (1v10kk) ajoilta.
Juuri näin. Hiustenlähdön alku aijoittuu yleensä 2-4kk synnytksestä, ja helppo syyttä imetystä. Mulla kylläkin lähti niin paljon et kävin lopulta lääkärissä, ja tarkistivat veriarvot/kilpirauhasarvot, niin oli sitten kilpirauhasenliikatoiminta. Et siinä mulla toinen syy miksi hiuksia lähti niin tuhoton määrä. Itse olen parturi-kampaaja ja tiedän et hiuksia lähtee, mutta mulla niitä lähti 300-400/per pesukerta juu ja laskin hiukset lavuaarista kun niitä kuivasin :eek: kun olin niin järkyttynyt siitä määrästä jo ja alkoi todella paistaa päänahka. Puoleen väliin päästessä oli tosiaan 150, niin silloin luovutin, sit tietty niitä en laskenut, mitä oli lattia kaivossa ja lattalla... Mut siis jos ei tunnu loppuvan niin kannattaa varata verikokeet tkeskuksesta ja tarkistaa kilppari arvot varalta. Mulla nyt seurattu joku 3kk niitä ja on nyt sit kääntymässä vajaa toiminnaksi.. Mulla onneksi on nyt ihan selkeä "sänki" kasvamassa hiuksissa, eli uutta hiusta pukkaa =)
 
No hyvä tietää, että ei liity imetykseen, kiitos siis vastauksista.

Ei mulla esikoisen aikaan kaksi vuotta sitten lähtenyt näin paljoa hiuksia, muistaakseni. Hän oli pullovauva syntymästä lähtien ja siksi nyt ajattelinkin että onko kenties joku jylläävä hormoni tai vitamiinin puutos kun tota karvaa lähtee, mutta jos on siis normaalia niin nou hätä :D

:flower:
 
Älkää mammat sitten alkako stressaamaan siitä hiustenlähdöstä, stressi on myös yksi pahis joka tuota hiustenlähtöä aiheuttaa. Nim.merk kokemusta on. Mulla lähti ihan reilu kämmenen kokoinen läntti päästä hiuksia (ja tietty vielä tuosta keskijakauksen vierestä) + muutama kahden peukalonpään kokoinen läntti taaempaa . Huivi päässä kuljin 1,5 vuotta. Ei kivaa.

Nyt mulla on 2kk ikäinen poika ja hiukset alkaa täyttää taas lattiakaivon ja harjan.
Onneksi mulla on paksut hiukset, että näistä kyllä voi luovuttaa vähän poiskin, jaksais pitää ympäri vuoden tällaista karvahattua päässä.

Mulla ihan noin normaalistikkin lähtee paljon hiuksia aina pestessä ja harjatessa, enkä mä ole huomannut että nää mihinkään olis edes ohentunut. Lukuunottamatta sitä kertaa kun tuli ihan niitä kaljuja alueita.
 

Yhteistyössä