Hiusten värjäys? Rv 8

Tää nyt on just näitä aiheita että toiset on toista mieltä ja toiset toista; aivan niinku aikaisemminkin jo kirjoitin...

Maalaisjärkeä voi käyttää =) Ja omien tuntemusten mukaan mennä että mikä itsestä tuntuu hyvältä/oikealta.

Itse en kyllä tosiaan värjäisi. Se vaan on mun päätökseni asiaa tutkittuani monelta kantilta.

Turha alkaa riidellä... :ashamed:
 
mä olen monen muun edelläolevan kanssa samaa mieltä valitettavasti. :( itse jouduin keskeyttämään raskauteni viime tammikuussa rv 20 sikiön rakennepoikkeaman vuoksi, ja arvatkaa kuinka kauan syyllistin itseäni kaikesta mahdollisesta? Mietin että söinkö nyt homejuustoa ja teinkö jotain väärin.. Vaikka itse en olisi sitä voinutkaan aiheuttaa. Nämä mukatutkimusten julkistaminen on paitsi vastuutonta myös kertakaikkisen TYPERÄÄ.

Toivon että nämä hysteeriset naiset saavat pian lapsensa maailmaan terveenä, ja toivon että lapsista ei tule ylisuojeltuja pumpuliin käärittyjä hemmoteltuja kakaroita.... :( Koska jos on NOIN hysteerinen jo raskausaikana niin mitä ihmettä ne tekee kun lapsi syntyy?! :D

ja täähän on vaan MUN mielipide. ;) :LOL:

anteeksi.... siinä oli vähän kuittailua. B)
 
Voi hyvää päivää sentään mitä keskustelua... Keskusteleeko täällä aikuiset ihmiset vai hormonihirviöt keskenään? :whistle: Tarvitseeko kaikki ottaa aina ihan kirjaimellisesti? Ja jokainenhan tietää, että netissä on aina kaikki tieto täysin faktaa, etenkin näillä keskustelupalstoilla... Järki käteen hyvät mammat :)
 
Tässä ketjussa oli kai kyse siitä, onko hiusten värjääminen turvallista? Joku halusi tietää puolesta ja vastaan. Eikö sitä olisi saanut tuoda esiin, että se ei välttämättä sitä olekaan, kun emme voi 100% varmuudella tietää? Vai missä se vika nyt olikaan? Kertokaa joku mulle kun en tajunnut.
 
Omalla tekstilläni yritin sanoa (huonosti varmaankin), että älkää hyvät ihmiset provosoiko/provosoituko "turhan takia". Mitä hyötyä täällä riitelystä/v***uilusta kenellekään on? Tuntuu, että itse aihe jäi muun sälän jalkoihin.
 
Nykytietojen valossa siitä ei kuuleman mukaan pitäisi olla vaaraa. Itse en värjännyt enkä värjää tulevissakaan raskauksissa ennen kuin eka kolmannes on takana. ...sen verran araksi jätti minutkin jo yksi pieleen mennyt raskaus, joka päättyi alkion kehityshäiriöön. Ok, ei varmastikaan johtunut hiusten värjäämisestä, mut kuitenkin. Mun päätös, eiks joo. =)

Tässä raskaudessa kävin kerran värjäämässä pollaani tuossa n. hmm.. päälle 20. viikolla (en muista tarkkaaan). Totesin, että jos suinkin mahdollista, en mene enää uudestaan (jos vaan tuota juurikasvua sietää peilistä tuijotella :saint: ), sillä mun päänahasta on tullut niin arka tämän raskauden aikana, että se s-a-t-t-u-i. Värjään normaalisti usein (kerran viiteen viikkoon) ja koskaan ennen ei mitään vastaavaa. Joten totesin, et en mene, jos ei pakko ole. Teki liian kipiää. B)
 
Minä edustan kai sitä suuntaa, etten usko hiusten värjäämisestä olevan mitään haittaa. Viimeksi tukka värjätty tänään ja muutoinkin tätä ennen ainakin pari kertaa koko raskausaikana. Kampaajani kertoman mukaan nykyajan aineet ovat siinä määrin turvallisia, ettei niistä mitään haittaa ole sikiölle. Tähän siis itse uskon. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään "oireita" tukan värjäämisen jälkeen ja vauva on kyllä kaikin puolin kehittynyt ihan normaalisti. En usko henkilökohtaisesti, että keskenmeno tms. ikävyys voisi johtua millään tavoin hiusten värjäämisestä. Kyllä siihen täytyy olla olemassa jokin toinen syy kromosomitasolla, jos niikseen on käydäkseen.
 
Siis ei oo totta tää keskustelu..Pitäiskö mun nyt syyttää itseäni siitä että poikani sai ADHD diagnoosin, ja satuin värjäämään hiuksiani raskausaikana??Eli aiheuttiko hiusväri nyt neurologisen sairauden?? Lääkäri kyllä oli sitä mieltä että ko sairaus on perinnöllinen, ei äidin aiheuttama..Syntyiköhän vauvani keskosena kun värjäsin hiuksiani, aiheutinkohan hepatogestoosinkin itse hiusvärillä? Järki käteen, ja jokainen tehköön ne omat valintansa.Olin hysteerinen odottaja ruuan ym suhteen kun odotin esikoista..sitten huomasin, että asiat meni puihin AIVAN huolimatta mun täydellisestä ruokavaliosta.Älkää ainakaan syyllistäkö täällä äitejä tähän malliin!!Se loukkaa.
 
Olen käyttänyt hiusvärejä kuten myös kynsilakkaa. Pidän niiden kemikaalien määriä hyvin pieninä verrattuna vaikkapa ammattini puolesta altistumiini kemikaaleihin. Käytän työssä liuotinpohjaisia maaleja, eikä edes se meinannut työterveyslääkärin mielestä olla automaattisesti syy erityisäitiysvapaaseen. Hänen mielestään niillekin voi altistua raskaana ollessa jonkin verran, joten kyllä joku silloin tällöin käytetty hiusväri on mielestäni verrattuna käärmeen kuseen saharassa. No, niitä maaleja pidin kuitenkin sen verran kovina myrkkyinä, että tein jokseenkin kovan selvitystyön, että pääsin pois töistä. Soitin sinne ja tänne, kolusin netistä tietoa päivä tolkulla ja tulostin vinon pinon A-nelosia. Ja sitäpaitsi, eiväthän parturitkaan saa vapaata töistä raskaana ollessaan, että eiköhän heidän päivittäinen altistuminen näkyisi jo sikiöiden kehityshäiriötilastoissa, jos niillä olisi vaikutusta. Näin uskon minä.
 
heh heh hee...hauska seurata tätä pikku kotitieteilijöiden/kemistien keskutelua...kun sitä ollaan niin viisaina kun ollaan katsottu joku ohjelma tai luettu joku artikkeli netistä :LOL: :LOL: :LOL: tuntuu vähän siltä että joillain ei todellakaan ole elämässä muuta tekemistä kuin vouhkata raskaudestaan. Hei maailman luonnollisin asia, joka päivä sadat tuhannet lapset syntyy tähän maailmaan! Oi voi meitä pikku elintasokakaroita taas kerran...menkää tuonne jonnekin kehitysmaahan elämään ja synnyttämään savimajaan niin laittaa vähän perspektiiviä :p Mun mielestä kertoo aika paljon ihmisen älykkyydestä, että miten paljon vouhkaa ja mistä... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja la bebe:
heh heh hee...hauska seurata tätä pikku kotitieteilijöiden/kemistien keskutelua...kun sitä ollaan niin viisaina kun ollaan katsottu joku ohjelma tai luettu joku artikkeli netistä :LOL: :LOL: :LOL: tuntuu vähän siltä että joillain ei todellakaan ole elämässä muuta tekemistä kuin vouhkata raskaudestaan. Hei maailman luonnollisin asia, joka päivä sadat tuhannet lapset syntyy tähän maailmaan! Oi voi meitä pikku elintasokakaroita taas kerran...menkää tuonne jonnekin kehitysmaahan elämään ja synnyttämään savimajaan niin laittaa vähän perspektiiviä :p Mun mielestä kertoo aika paljon ihmisen älykkyydestä, että miten paljon vouhkaa ja mistä... :whistle:
Täyttä asiaa kyllä sun juttu. Varsinkin Lentoemon kirja"viisaudet" ottavat pattiin,uskoo tietävänsä kaikesta kaiken kun selaa vähän "raskauskirjaansa".
 

Yhteistyössä