hiusten värjääminen punaisista vaaleiksi

Ostin vaalean värin, olikohan se joku kullanvaalea tms.. ja paketissa lukeekin ettei suositella jos hiukset on aiemmin värjätty punaisella tai voimakkaalla violetin sävyllä.

Epäonnistuukohan värjäys kun väri on nyt kullanpunainen ja päältä auringon vaalentama.. uskaltaako tuota hiuksiin laittaa vai pitäisikö vaihtaa väriä?
 
vieras
ei onnistu..eka ehdottomasti värinpoisto!! Eikä sittenkään tule vaaleeta..värinpoisto rasittaa hiusta niin että tuskin siihen heti saa väriä päälle ees laittaa. Kokeiltu on jo vuosien varrella kumpaakin tapaa muutamaan otteeseen ja oon ottanu opikseni.
 
Punaisesta vaaleaan hiusväriin siirtyminen vaatii värinpoiston. Itelle tehtiin alkuvuodesta, kun olin innostunut joulun kunniaksi värjäämään hiukseni liekinpunaisiksi. Eikä värinpoistollakaan saatu punaisuutta kokonaan pois, eli oli tyydyttävä vaaleanruskeaan väriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei onnistu..eka ehdottomasti värinpoisto!! Eikä sittenkään tule vaaleeta..värinpoisto rasittaa hiusta niin että tuskin siihen heti saa väriä päälle ees laittaa. Kokeiltu on jo vuosien varrella kumpaakin tapaa muutamaan otteeseen ja oon ottanu opikseni.
Itseasiassa värinpoiston päälle on otettava heti väri, koska värinpoisto jättää hiusten kuidut auki, ja hius jää karkeaksi. Hoitava kestoväri sulkee kuidut ja hoitaa hiusta. Näin kertoi mulle kampaaja.

 
siis
Jos oikeasti haluat vaaleat hiukset, niin värinpoisto ensin ja sitten se vaalea väri päälle. Koska jos hiuksissa on jo keinotekoista väripigmenttiä (tässä tapauksessa punainen), niin hius ei vaalene tavallisella värillä pelkästään, vaan punapigmentti täytyy ensin poistaa. Jos hiuksissa on paljon punapigmenttiä, niin lopputulos voi silti jäädä kellertäväksi, uudestakin väristä huolimatta. Keltaisuuteen auttaa taas vastaavasti hopeashampoo, jota kannattaa käyttää jonkin aikaa hiusten värjäyksen jälkeen. Tämä vie keltaisuutta pois...
 
Bree
Alkuperäinen kirjoittaja mussukka27:
voi tulla aika karu, mikset mene suosiolla kampaajalle?

Menenkin, en uskalla alkaa värjäämään tuolla värillä itse.
Hirvittää vaan hinta, arvio oli väristä ja leikkauksesta 120? joten laskua yritin pienentää omin konstein =)
 

Yhteistyössä