Hiukset lähtee

Olen kyllä kuullut, että on normaalia hiusten lähtö ja oheneminen synnytyksen jälkeen jne. mutta onko asialle mitään tehtävissä? Toki tälläin kevät talvella muutenkin on kunnon sulkasatoa havaittavissa, mutta nyt lähtee ihan hirveesti paljon enemmän kun normaalivuosina. Kalanmaksaöljyä vai mikä auttaa?

Itsellä kävi samoin söin E-vitamin kuurin (helokkiöljykaps.) tiedä sitten auttoiko se vai tasaantuko hormonit samaan aikaan mutta älytön sulkasato loppui :D ,niin ja jos imetät varmista saako syödä

No tämä hiustenlähtöhän johtuu raskaudesta/imetyksestä ja se tasaantuu aikanaan. Kampaamoissa on myynnissä ihan naisille ja hormonaaliseen hiustenlöhtöön takoitettuja tuotteita, esim BIO+:lla on naisten hiustenlähtöön tuotteita ja Kerastasella kanssa. Että tällasia kannattaa ainaki kokeilla joskos niistä olis jotai apua.

Tukkaa lähtee ja PALJON. Suihkukaivo on melkein tukossa joka kerta. Ja hiusharjan saa putsata karvoista heti harjaamisen jälkeen. Kaikki vaatteet on tukkaa täynnä, tuunkohan ihan oikeasti kaljuksi!?! Synnytyksestä on nyt aikaa 3 kk ja tämä sulkasato alkoi vasta ihan hiljattain. Itse olen käyttänyt system4 shampoota, hoitoainetta ja hiuspohjan tehohoitolinimenttiä jota hieron päänahkaan päivittäin. En tiedä onko ollut apua, mutta en uskalla ilmankaan olla jos tippuu viimeisetkin karvat päästä! :eek:

Toisilla hiukset alkaa lähtee heti imetyksen alettua, toisalla ku lopettaa, toisilla vasta kauan imetyksen lopetuksen jälkeen ja toisilla ei tapahdu mitään.. Ja toi System4 on kans sellanen hiuspohjan ongelmiin oleva sarja, sai ainaki jossai vaiheessa niin apteekista kuin kampaamostaki.. Päänahan hieronta aktivoi verenkiertoa ja se taas edesauttaa päänahan hyvinvointia. Myös liian kireä päänahka saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä ja monella stressi aiheuttaa kireyttä päänahassa.

Kyse ei ole siitä, että kaikki hiukset lähtee päästä. Raskausaikana hiuksia ei lähde irti, kuten normaalisti, joten sulkasato koittaa synnytyksen jälkeen. Kukin on varmaan huomannut raskaana ollessaan paksut ja kiiltävät hiukset, niin, se ihme selittyy siis näin.

Hitsit.. tajusin yhtäkkii..Mullahan on toi hiusen lähteminen loppunu!!
Synnytyksen jälkeen olin jo tosi huolissani..lääkärillekin puhuin et must kalju tulee..
Mutta..nyt tyttö 6kk ja hiukset pysyy taas päässä :p

Mulla sama homma! Mun vauva nyt 5 ja puoli kuukautta ja nyt pari viikkoa sitten alkoi hiusten làhtò... Ei kiva, kun juuri sain hiukset pitkiksi ja olivat muutenkin hyvàssà kunnossa ja nyt rupeavat muistuttamaan harakan pesàà :( Toivottavasti en tule màkin kaljuksi.. ja ei todellakaan auta kun vauva tarraa hiuksiin ja repii :D Sen mielestà on niiiin kiva kun àiti sitten pistàà ettà au au au :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Kyse ei ole siitä, että kaikki hiukset lähtee päästä. Raskausaikana hiuksia ei lähde irti, kuten normaalisti, joten sulkasato koittaa synnytyksen jälkeen. Kukin on varmaan huomannut raskaana ollessaan paksut ja kiiltävät hiukset, niin, se ihme selittyy siis näin.
näin mäkin olen sen ymmärtänyt.
itsellä alkoi hiukset lähteä 4kk kuluttua synntyksestä,lähinnä harveni ohimoiden kohdalata pahiten.en siis tullut kaljuksi...
loppui reilusti alle vuoden päästä synntyksestä

Yhteistyössä