Ä
äsh
Vieras
Olen syönyt kalaruokia aika säännönmukaisesti 2x/vko ja yleensä se on ollut kirjolohta/lohta jonka alkuperää en tiedä/seitä. Nyt rv15 ja mietin että olenkohan syönyt liian yksipuolisesti tuota kalaa :/.. Syön sitä nimittäin nykyään lähestulkoon aina työpaikkaruokalassa, missä en välttämättä tiedä onko kala kirjolohta vai ns. villilohta jota pitäisi välttää. Olen joskus kysynyt asiasta, mutta ruokatunnin puitteissa ei asiaa ole kuulemma aina ollut mahdollista selvittää. Joskus listalla on erikseen "kirjolohi" mutta aina sitä ei tiedä.. Osin olen sitten syönyt kotona näitä kaupan puolivalmisteita tai lohisuikaleita, joissa on merkintänä viljelty kirjolohi.
Alkoi kyllä ahdistaa, perhana jos olenkin syönyt nyt vaikkapa 4x/kk tuota villilohta.. Tietääkö joku kuinka yleisesti sitä käytetään, vai onko tarjottava lohi yleensä kirjolohta? Sen tiedän, että kalapullat, mureke ym. on lähes aina täällä valmiseinestä, ja niissä on tosi usein tuo kirjolohi valmistusaineena. Eikö se ole halvempaakin ja siksi käytetympää? Ja eikö noissa murekkeissa, pullissa ym. jää se kalaosuus kuitenkin aika pieneksi, samoin kuin kalakeitossa jos ei kauhase hirveää määrää sitä kalaa. Aargh, ahdistaa. Kaikenmaailman säännöksiä ja myrkkyjä
Alkoi kyllä ahdistaa, perhana jos olenkin syönyt nyt vaikkapa 4x/kk tuota villilohta.. Tietääkö joku kuinka yleisesti sitä käytetään, vai onko tarjottava lohi yleensä kirjolohta? Sen tiedän, että kalapullat, mureke ym. on lähes aina täällä valmiseinestä, ja niissä on tosi usein tuo kirjolohi valmistusaineena. Eikö se ole halvempaakin ja siksi käytetympää? Ja eikö noissa murekkeissa, pullissa ym. jää se kalaosuus kuitenkin aika pieneksi, samoin kuin kalakeitossa jos ei kauhase hirveää määrää sitä kalaa. Aargh, ahdistaa. Kaikenmaailman säännöksiä ja myrkkyjä