Mä en käyttänyt vauvalla potkareita ikinä. Älyttömän epäkäytännöllisiä musta. Sen sijaan ekat pari kuukautta mentiin body + trikoot yhdistelmällä, joita oli muutama kappale. Vaihdoin vaatteet yleensä kerran päivässä. Päästiin vähällä, sillä pukluja ei tullut. Äitiyspakkausta en minäkään ottanut. Pakkauksen vaatteet aivan liian isoja ja rumia. Mä en vaan tykkää mistään nallekuoseista ja vauvasta osasin odottaa pientä. Nyt ikää on 7kk ja pituutta 67cm.
Sittemmin trikoot vaihtuivat farkkuihin, mekkoihin ym. Keväällä kun säät lämpenivät Lindexin valkoinen kokotoppapuku sai kyytiä ja tilalle tuli Zaran takki (25eur) ja H&M:n vuorelliset farkut (5eur). Toimivat loistavasti! Pieniä kenkiä en vauvalla kyllä käyttänyt. Vanhat äitiyspakkauksen toppatossut, polviin saakka ulottuvat, olivat tosi hyvät farkkujen alla.
Eli ihan hyvin voit käyttää "epäkäytännöllisiä" vaatteita ja unohtaa potkarit. 10 000euroa on kyllä munkin mielestä älytön summa. Mulle kelpaa H&M, Lindex ja siistit käytetyt jne. Vaatteita ei ole määrällisesti paljon.
En oikein tiedä miten 10000euroa saa kulumaan, ellei saman tien osta vaatteita muutamaksi vuodeksi eteenpäin (mitä en itse tekisi, sillä esim helposti voi käydä niin, että se ihana talvitakki onkin sopiva kesällä jne). Mä laittaisin tuosta summasta ainakin 9000 mielummin lapsen tilille säästöön vaikka ensiasunnon käsirahaksi...