Hitto mikä riita jo joulusta :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla on la vuoden vaihteessa ja en haluaisi ottaa jouluruoka yms. touhuja siihen aatolle itselleni kun välttämättä en jaksa.

No nyt olisi ollut taas vuoro olla meillä ja appivanhemmat tulisivat tänne syömään. (ollaan siis vuoro vuosina oltu meillä täällä ja sitten mun vanhempien luona)

Appivanhemmat eivät itse järjestä joulua mitenkään ja mä taas tykkään tunnelmasta.

No nyt kun sanoin sitten kauniisti, että mennään mun vanhempien luokse ja selitin tilanteen minkä takia näin nyt tänä vuonna. Pyysin heitä mukaan ja sanoin myös, että seuraavana laitan joulun meillä taas.

No helvetilliset herneet veti molemmat ja sanoivat, että kyllähän nyt yhdet joulujutut jaksaa järjestää vaikka päälaellaan.

Kävi NIIIIIN vituttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kuulepas,ongelma ratkeaa sillä että ostat valmiit jouluruuat, paistat vaan kinkun unissa

No itseasiassa mä tykkään tehdä ne itse, mutta tälle vuodelle suon itselleni tämän valmiin pöydän nautinnon :)

Vaikka kiukuttelevat kuinka =)

kuulepas,ongelma ratkeaa sillä että ostat valmiit jouluruuat, paistat vaan kinkun unissa

Kyllä sitä hommaa riittää siltikin. Mulle ainakin näiden "helppojen" ruokien päälle tulisi ruokien ostamiset pahimpien ruuhkien aikaan (ei ruokia voi ostaa kauheesti etukäteen), kodin siivoaminen ja koristelu jouluiseksi. Eli kylä tuossa työsarkaa riittäisi. Sitten taas jos menisi muualle joulun viettoon ei juuri tarvitsisi siivoilla eikä laittaa kotia joulukuntoon.

Eli Ap ymmärrän kyllä sua tosi hyvin. :) Ole vaan "itsekäs" ja toimi niin kuin susta parhaimmalta tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän:

Kyllä sitä hommaa riittää siltikin. Mulle ainakin näiden "helppojen" ruokien päälle tulisi ruokien ostamiset pahimpien ruuhkien aikaan (ei ruokia voi ostaa kauheesti etukäteen), kodin siivoaminen ja koristelu jouluiseksi. Eli kylä tuossa työsarkaa riittäisi. Sitten taas jos menisi muualle joulun viettoon ei juuri tarvitsisi siivoilla eikä laittaa kotia joulukuntoon.

Eli Ap ymmärrän kyllä sua tosi hyvin. :) Ole vaan "itsekäs" ja toimi niin kuin susta parhaimmalta tuntuu.

Juuri tätä jouluun liittyvää puuhastelua ajattelin välttää =) Teen sen minkä jaksan ja sitten menen valmiiseen pöytään surutta.

Harmittaa vaan tuo asenne. Ja tosiaan heitä pyydettiin mukaan. Kysehän on vain tästä joulusta. Mutta kun ei niin ei.

Meette vanhempies luo jouluksi, ei ne voi odottaa että sä jaksat sen joulun appivanhemmille järjestää. hyväs lykys vauva tulee etuajassa ja oot jo joulun alla laitoksella. jos appivanhemmat ei halua sun vanhempien luo tuolla, niin sano et kato ei sit tarvi, jos ei kiinnosta. sä olet siinä tilanteessa, että ajattelet vain itseäs ja omaa+vauvan parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Turha niiden appivanhempien on mussuttaa, jos eivät saa joulua. Sen voi järjestää myös itse.

Juu, odottavat vaan sitä valmista pöytää jne.
Koskaan eivät ole miehen ollessa lapsi mitään laitelleet. Lahjat ostettu ja muuten ei mitään.

Luulin, ettei merkkaa mitään kun eivät koskaan ole suuremmin laittaneet. Mutta ilmeisesti sitten ovat kuitenkin tykästyneet kun tälläinen sota piti laittaa pystyyn ;)

Mä tykkään joulun puuhasteluista ja laittamisesta, mutta tosiaan ajattelin nauttia itsekkin joulusta ja kun tuo la on niin lähellä niin mukava mennä valmiiseen pöytään ja jouluiseen kotiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Meette vanhempies luo jouluksi, ei ne voi odottaa että sä jaksat sen joulun appivanhemmille järjestää. hyväs lykys vauva tulee etuajassa ja oot jo joulun alla laitoksella. jos appivanhemmat ei halua sun vanhempien luo tuolla, niin sano et kato ei sit tarvi, jos ei kiinnosta. sä olet siinä tilanteessa, että ajattelet vain itseäs ja omaa+vauvan parasta.

Juu, juuri näin toimitaan. Kävi vaan niin veetuttaa tuo niiden toiminta niin oli pakko saada purkaa savut pihalle :D

Ja kutsu on tosiaan avoin myös heille,mutta ei voi väkisin pakottaa.

Tuo kommentti, että kyllä joulun järjestää vaikka päälaellaan kävi vaan niin harmittamaan.
Helppo sanoa kun aina tullut vaan valmiiksi laitettuun kotiin ja pöytään.

No niillä on nyt useampi kuukausi aikaa kiukutella ja ehkä jopa sopeutua ajatukseen jos tulisivat mukaan.

Sano heille että olet jouluna joko aivan viimeisilläsi raskaana joko kotona tai sairaalaseurannassa tai sitten synnytyslaitoksella. Että jos joulun järjestää vaikka päälaellaan, niin tehkööt itse niin, mutta sinä et samalla synnytä, pese lattiaa ja paista jouluruokia.
Että menette jouluksi vanhemmillesi, ja ovat tervetulleita mukaan mutta ette pakota mukaan.

Aika tökeröä käytöstä appivanhemmiltasi. Mä en ymmärrä, miten se nyt olisi SUN vastuulla järjestellä niiden joulut :o Tehkööt omat laatikkonsa ja piste. Mä en tuon jälkeen enää tod. edes pyytäisi niitä omien vanhempieni luo joulun viettoon.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Aika tökeröä käytöstä appivanhemmiltasi. Mä en ymmärrä, miten se nyt olisi SUN vastuulla järjestellä niiden joulut :o Tehkööt omat laatikkonsa ja piste. Mä en tuon jälkeen enää tod. edes pyytäisi niitä omien vanhempieni luo joulun viettoon.

Ovat tottuneet siihen. Ja pyysin tosiaan kun yritän välit pitää kuitenkin jossain jamassa.
Reaktio ei siis ollut yllätys ja siksi näin hyvin alettiin asiaa jo selvittämään.

No meitä on niin moneen junaan.

Vitutti kyllä aivan suunnattomasti, että edes kehtasivat sanoa tuon ääneen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:

Ovat tottuneet siihen. Ja pyysin tosiaan kun yritän välit pitää kuitenkin jossain jamassa.
Reaktio ei siis ollut yllätys ja siksi näin hyvin alettiin asiaa jo selvittämään.

No meitä on niin moneen junaan.

Vitutti kyllä aivan suunnattomasti, että edes kehtasivat sanoa tuon ääneen.

Lisään, että oma moka sinänsä kun olen aina sen joulun järjestänyt ja ovat tulleet tänne valmiiseen pöytään. Mutta tykkään joulusta ja kiva laitella =)

Onko ne appivanhemmat ajatelleet yhtään sitä, että jos te ensin sovitte, että juu vietetään joulu taas teillä ja olettavat kaiken olevan valmista, niin mitäs sitten, jos tosiaan tuleekin lähtö synnärille? Mitä he sitten tekevät jouluna? Siinähän menee joulu sitten ihan pilalle ;) . Eikö kaikkien kannalta ole parempi, että vietätte joulun sinun vanhemmillasi, jonne myös appivanhemmat tulevat? Jos sulle tulee lähtö, niin saavatpahan sitten ainakin sen rosollinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Onko ne appivanhemmat ajatelleet yhtään sitä, että jos te ensin sovitte, että juu vietetään joulu taas teillä ja olettavat kaiken olevan valmista, niin mitäs sitten, jos tosiaan tuleekin lähtö synnärille? Mitä he sitten tekevät jouluna? Siinähän menee joulu sitten ihan pilalle ;) . Eikö kaikkien kannalta ole parempi, että vietätte joulun sinun vanhemmillasi, jonne myös appivanhemmat tulevat? Jos sulle tulee lähtö, niin saavatpahan sitten ainakin sen rosollinsa.

Pointti niillä on varmaan tää periaate, että on vuoro vuodet jne..

Ja koitin selittää tuota jos lähtö tulee, mutta sanoivat ettei se kuitenkaan vielä silloin synny ;) Ennustajan vikaakin heissä.

Mutta näin. Eivät näe omaa napaansa pidemmälle.

Ite eivät vaivaudu joulua laittamaan, mutta valmiiseen pöytään pitäs päästä? :o Ihan vapaasti antaisin tuossa tapauksessa jättää joulunsa viettämättä, jos ei toisenlainen järjestely kelpaa. Kyllä viimesillään saa ottaa rauhassa ja voihan olla, että vauva on just kerenny syntyäkin... Ei siinä vauva kainalossa jaksa ja kerkee joulua enemmälti laitella. Ihan turha riita siis, typeriä ovat ku suuttuivat.

Mä tein raskaanaollessa aika hyvissä ajoin esim. laatikot pakkaseen. Aika kivuttomasti joulu meni. Meillä oli vauva silloin vajaa 3 vk. Ei kai sitä itse tarvi kaikkea tehdä, voi kai mieskin auttaa ja tutut vieraatkin tehdä jotain viime hetken tarjottavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Ite eivät vaivaudu joulua laittamaan, mutta valmiiseen pöytään pitäs päästä? :o Ihan vapaasti antaisin tuossa tapauksessa jättää joulunsa viettämättä, jos ei toisenlainen järjestely kelpaa. Kyllä viimesillään saa ottaa rauhassa ja voihan olla, että vauva on just kerenny syntyäkin... Ei siinä vauva kainalossa jaksa ja kerkee joulua enemmälti laitella. Ihan turha riita siis, typeriä ovat ku suuttuivat.

Näin mäkin ajattelin, että turha riita. Mutta juuri tuli miehelle viestiä miten itsekkäitä olemme =)

Että näin. No nyt hieman hajurakoa taas sinne suuntaan.
On se välillä vaikeaa olla aikuinen. Varsinkin lähemmäs 60-vuotias. =)

Mitä mieltä sun miehesi on asiasta? Jos hänen vanhempansa ehdottomasti haluavat tulla teille jouluksi, eikö miehesi voisi tehdä jouluvalmistelut? Tai sanoa äidilleen, että sori vaan, mutta odotellaan kuopusta syntyväksi ja ei ajateltu mitään sukujuhlia järjestää jouluksi.