Hitto et ottaa päähän mein isä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
|O |O :'(

Tilanne on se, että mun isällä ja veljen vaimolla on ollut hmm.. riitoja, joten eivät ole väleissä. Veljellä on 2,5-vuotias tytär, ja asuvat mun vanhemmista vajaa 10 km päässä eli lähellä, lisäksi veli on isän firmassa töissä eli näkevät päivittäin. Noh, noi riidat on vaikuttaneet asioihin sillä tavalla, että veli ei halua tyttärensä kanssa käydä juuri ollenkaan enää isovanhempiaan katsomassa, ja mua tilanne harmittaa ihan älyttömästi. Isä siis on sellanen jääräpää, ettei nyt osaa olla edes enää poikansa kanssa eikä näyttää kiinostustaan lapsenlastaan kohtaan.

Olen koittanu isälle puhua että puhuis asiat selväks veljen kanssa ja näyttäis että haluaa että ne kävis useammin kylässä ja ostais tytölle jotain kivaa, piristäisi kaikkien mieltä. Isä oli kieltäytyvällä kannalla.

No minä tyhmä sitten tänään raahasin äitini jesperjunioriin ostamaan veljen tytölle haalaria ja asusteita, ja niihin menikin reilusti yli 100 euroa. Ideana oli, että isä hyväksyisi ajatukseni vihdoin ja veisi työpaikalla tuon haalarin pojalleen, puhuisi asioista ja kertoisi että vaikka riitoja vaimon kanssa onkin, niin veli ja tyttö olis kumminkin tervetulleita heillä käymään. Ja mitä tekee isä: riuhtaisee haalarin pöydältä, raivoaa ettei näin voi tehdä ja blaablaablaa. Minä sanoin että jos tämä asia ei ala selviämään ja välejä edes yritetä korjata veljen kanssa, niin mäkään en poikieni kanssa enää kylässä käy. Isä toteaa vaan, että pistäkää vaan kaikki välit poikki häneen.

Ei menny sit ihan putkeen tää :'( Miten voi vihata jotain ihmistä niin paljon, että siinä samalla pistää melkein välit poikki poikansa kanssa ja unohtaa että siellä on se pieni sulonen tyttö, lapsenlapsi, joka varmasti haluaisi tutustua paremmin isovanhempiinsa??

Mistä aiheesta riidat on syntynyt? Itse kuulin tapauksesta, missä isä teettää pojallaan pitkää päivää ja työviikkoa. Pojan vaimolla meni hermo ja kertoi appiukolle mitä mieltä on siitä, että isä ei lastaan juuri hereillä näe...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä aiheesta riidat on syntynyt? Itse kuulin tapauksesta, missä isä teettää pojallaan pitkää päivää ja työviikkoa. Pojan vaimolla meni hermo ja kertoi appiukolle mitä mieltä on siitä, että isä ei lastaan juuri hereillä näe...

No itseasiassa kun mä en tarkkaan tiedä.. monista pikkujutuista ja isä on sellanen että kun kerran päättää ettei jostain ihmisestä pidä, niin se on menoa sitten. Ei se ainakaan kyllä työajoista kiinni ole, veli on saanut töistä vapaata silloin kun on tarvinnut tai saanut tehdä lyhempää päivää tarpeen vaatiessa.

Mua vaan harmittaa tosi paljon, että veli ja tytär on jäänyt ikäänkuin ulkopuolelle. Minulla on 2 poikaa ja siskolla on 1 poika, nämä saavat isovanhemmiltaan paljon huomiota ja isovanhemmat myös ostelee enemmän kaikenlaista pojille, sillä kun me ollaan hyvissä väleissä. Ja meillä on aina ollu hyvät välit veljen kanssa ja tosi rauhallisesti menny kaikki. Mutta nyt nämä riidat aiheuttaa sen, että meidän "porukka" ei ole yhtä tiivis kuin ennen, ja tosi surullinen olen asian vuoksi.

Ja mä tiedän että isä haluaa välit pitää poikansa ja lapsenlapsen kanssa, mutta ei voi antaa periksi, koska kuvittelee kaikenlaista, mitä muut aattelee jne. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:

No itseasiassa kun mä en tarkkaan tiedä.. monista pikkujutuista ja isä on sellanen että kun kerran päättää ettei jostain ihmisestä pidä, niin se on menoa sitten. Ei se ainakaan kyllä työajoista kiinni ole, veli on saanut töistä vapaata silloin kun on tarvinnut tai saanut tehdä lyhempää päivää tarpeen vaatiessa.

Mua vaan harmittaa tosi paljon, että veli ja tytär on jäänyt ikäänkuin ulkopuolelle. Minulla on 2 poikaa ja siskolla on 1 poika, nämä saavat isovanhemmiltaan paljon huomiota ja isovanhemmat myös ostelee enemmän kaikenlaista pojille, sillä kun me ollaan hyvissä väleissä. Ja meillä on aina ollu hyvät välit veljen kanssa ja tosi rauhallisesti menny kaikki. Mutta nyt nämä riidat aiheuttaa sen, että meidän "porukka" ei ole yhtä tiivis kuin ennen, ja tosi surullinen olen asian vuoksi.

Ja mä tiedän että isä haluaa välit pitää poikansa ja lapsenlapsen kanssa, mutta ei voi antaa periksi, koska kuvittelee kaikenlaista, mitä muut aattelee jne. :headwall:

Enemmän ihmetystä aiheuttaa appiukon nuiva suhtautuminen poikansa perheeseen. Eikö teidän äiti voi olla niin kuin aina ennenkin?

teiän äiti vois puhua järkeä teiän iskälle? Vai onko teidän äiti sellanen "edustusvaimo"tyylinen, joka vaan hymyilee miehensä vieressä, eikä sano erilaista mielipidettään? (ja toi ei ollu pahalla sanottu, toiset ihmiset vaan on luonteeltaan sellaisia)

Alkuperäinen kirjoittaja Eikös:
teiän äiti vois puhua järkeä teiän iskälle? Vai onko teidän äiti sellanen "edustusvaimo"tyylinen, joka vaan hymyilee miehensä vieressä, eikä sano erilaista mielipidettään? (ja toi ei ollu pahalla sanottu, toiset ihmiset vaan on luonteeltaan sellaisia)

No siis.. äiti kovasti yrittää, mutta isä on suuttuessaan pelottava joskus. Mäkin taas meinasin pillahtaa itkuun tänään kun reaktio oli tuollanen. Isällä on alkoholiongelma, ja äiti on alistunut kohtaloonsa eli ei uskalla kunnolla sanoa vastaan, sillä siitä tulee sellaset riidat ettei tosikaan.

Syy riitoihin ei ole pelkästään isässä, mä kyllä ymmärrän isän kannan ettei vaimon kanssa tule toimeen enkä mä sitä yritä korjatakaan. Mutta sitä tässä nyt haen takaa, että isä voisi unohtaa sen veljen vaimon, ja antaa sen huomionsa poikaansa ja lapsenlapseensa, joista kumminkin välittää, mutta nyt jostain syystä ei sitä näille voi näyttää. Isä on niin jäärä tässä, hermostuu heti kun asiasta mainitsee.

Ap, teidän isä kuullostaa kotityrannilta. Eikö teidän äiti saa itse ostaa haalaria tai olla tekemisissä oman poikansa perheen kanssa?

Siis saa ja äiti onkin ja käy tyttöä hoitamassa ym. Mutta pointti olikin se, että mä halusin että isä antaa sen haalarin ja samalla yrittää saada sellasta sopua aikaan, että veli voi tyttönsä kanssa käydä kylässä ja haluavat pitää yhteyttä jne. Nyt kun äiti käy yleensä kylässä veljellä ja katsomassa siellä, mutta viimeksi veli on käyny tytön kanssa mun vanhemmilla äitienpäivänä eli toukokuussa.

Eli tavallaan yritän nyt painostaa isää selvittämään välejään ettei ne tulehdu entisestään. Pian kun tyttökään ei pappaansa varmaan tunne ja huomaa että hän ainoana tyttö-puolisena lapsenlapsena jää ilman huomiota, koska nämä muut saa huomiota papalta ja pappakin soittelee ja kyselee kuulumisia.

Harmittaa kyllä, että mä olin niin tyhmä että ajattelin, että voisin jotenkin asiaa korjata tällä :headwall: :headwall: Oishan tää pitäny arvata, ja äiti sitä koittikin mulle sanoa mutta mä sen melkein väkisin sinne kauppaan raahasin :ashamed:

Yhteistyössä