Historioitsija Teemu Keskisarjan mielestä islamissa meni jotain pieleen satoja vuosia sitten

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jaha, jäi haaviin. Ilman edellisen viestin kopiointia siis uusi yritys ja vastaus viestiin nro 7

Etenkin ku se ehkä olikin käännösvirhe ja kyse oli "oikeasti" viinirypäleistä.

Mutta jos elinolosuhteet ovat (vanhoillisten, tiukkojen sääntöjen vuoksi) ahterista niin ehkä tulee mieleen ottaa riski. Jos kuolemanjlkeinen elämä ei voi olla neitsyittäkään olematta parempaa kuin sen hetkinen.
muistat kyllä tämän
 
vierailija
Tämä Suomi 24:ssä esim
Fundamentalisti islamistit
beenthere
2010-10-02 18:59:48

Ilmoita
Tulipa mieleen sellainenkin juttu, että nämä islamin itsemurhaterroristit ovat melkoisia tyyppejä. Tuollaiseen iskuun ryhtyminen sen vuoksi, että tulevassa elämässä näille typeryksille luvataan ne 77 neitsyttä.
Tämänhän tarkoittaa, että nämä tyypit eivät todellakaan mieti asioita päällään vaan alapäällään.

Ja toiseksi, kuinka pitkäksi iloksi riittää 77 neitsyttä neitsyitä haluavalle ikuisuudessa?
Alapäällään ajattelevat eivät muuhun pysty. Siksi heitä v...taa jos joku toinen on fiksu ja saa elämässään jotain aikaiseksi. Ääri-uskonnollinen opetus penskasta asti, lukutaidottomuus, vinoutunut kasvatus, arvomaailmassa elämälle ja muiden kunnioitukselle ei sijaa....
 
vierailija
Miettikääs lähi-Idän valtioiden tilalle kristillisiä maita (evankeelisia). Vau.
No joo, nekin on niin koohottavia. Ja liian fundamentalisteja monet vaikka varmasti vilpittömin uskossaan. Kokemusta nimittäin on. Itse olen luterilainen ja olen niin onnellinen kun vääristynyt syyllisyys ja turha ahdistus ovat vähentyneet armollisessa ilmapiirissä.

Mutta. Aina se parempi olisi kuin tuo kuoleman kultti.
 
vierailija
Arabimaista tuli aikoinaan hienoja keksintöjä ja upeaa taidetta. Islam tappoi tämän kaiken. En usko sellaisten yhteiskuntien menestykseen, joissa puolet väestöstä teljetään kotiin.
Totta, arabien taide ja mokimentit ovat huikeita. Rakennusten yksityiskohdat, itämaiset värisävyt esim turkoosi, voi miten rakastankaan näitä. Ja uoeita itämaisia mattoja ja tekstiilejä.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu

Yhteistyössä