hirvittää että jollain ei meinaa olla rahaa lapsen ruokaan.

  • Viestiketjun aloittaja kauheaa
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Monilla näin:
Vaikea rahatilanne saattaa tulla yllätyksenä, eli on ottanut eläimiä olellessaan töissä ja kun jääkin työttömäksi, purkii siihen, että rahat riittävät. Samalta tuntuisi, kun joku ehdottaisi, että annappa lapset nyt pois, kun jäit työttömäksi.
Aivan :)

 
surkea äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Kaikilla ei vaan ole rahankäyttötaitoa...
Näinpä, ei ollut munkaan miehellä ennen kuin parin kriisin jälkeen laitettiin tilit avoimiksi molemmille ja päävastuu rahoista mulle. Tein myös kauppaan listat, mitä voi aina ostaa kaappiin varalle ja mitä EI osteta silloin kun rahat on vähissä. Siis ekassa just jauhoja, säilykkeitä, pastaa, perunaa, vihanneksia jne.. Pakkasessa aina varastossa lihaa, kalaa, marjoja, vihanneksia, eläinten ruokia. Ei-listalla karkit, limut, einesruoat, alko, lehdet, erikoistuotteet, leffat jne.. Kuulostaa ehkä tylsältä mutta näin meillä riittää opiskelusta huolimatta rahat oikein hyvin eikä enää ikinä ole sellaista tilannetta ettei kaapissa olisi "mitään".

Ei se niin vaikeaa ole. Tunnen toki tällaisia holtittomia itsekin ja vähän sääliksi käy lapsiperheet ainakin. Ei meilläkään rahaa sen enempää ole kuin muillakaan ja toki ostetaan kaikkea kivaakin. Mutta tiukkoina aikoina täytyy osata pihistää. Keittokirja ois ehkä ensimmäinen lahjoitus mitä monet näistä tyypeistä tarvitsisi. ;)
Meillä ei ostella karkkia ym. herkkuja.
Meillä vähän verotti tältä kuulta tuo kun oli esikoisen synttärit, joten ylimääräisenä meni leivonnaisiin ainekset..
Meillä ennen elettiin koko ajan näin tiukilla, mutta ei enää vähään aikaan.
Meillä menee aina plussana rahaa kun miehen lapset haetaan ja viedään. Niitä kun ei myöskään missään menoissa huomioida noin muuten..
No sitten on rahankäytössä muuten vikaa. Olen joutunut elämään toimeentulotuella ja myöhässähän ne joskus on, eli tuttua. Kannattaa tosiaan opetella vähän toiset tavat ja tottumukset ja varautua näihin. Helpommalla pääsee ja vähemmän stressiä.. Kyllä ne lapsetkin sen huomaa että taas on rahat loppu. :/
Ai on vikaa? Jos 3 täytekakkua tekee ym kaikki leivokset. Kyllä tytön synttäreihin meni rahaa 50?. Oli miehen kummipojan synttärit johon meni 20?. Mä en usko että kovin monille on outoa että joulun jälkeen vielä tammikuu eletään tiukilla..
Mutta onneksi vain tämä kerta on näin.
 
vieras
Joskus oli itselläkin noin tiukkaa. ei se raha riitä isompaan määrään ruokaa ostaako sen kerralla eli hamstraa vai ostaako vähissä erin, sillon kun ei millonkaan jää ylimääräistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No sitten on rahankäytössä muuten vikaa. Olen joutunut elämään toimeentulotuella ja myöhässähän ne joskus on, eli tuttua. Kannattaa tosiaan opetella vähän toiset tavat ja tottumukset ja varautua näihin. Helpommalla pääsee ja vähemmän stressiä.. Kyllä ne lapsetkin sen huomaa että taas on rahat loppu. :/


Toisaalta, jos oikein olen ymmärtänyt, ei toimeentuloasiakas saa säästää... ainakaan tililleen. Lisää rahaa ei saa, jos ei ole edellisiä käyttänyt. Onneksi sentään saa ruokaa kaappeihin jemmata
;)
 

Yhteistyössä