hirvittää että jollain ei meinaa olla rahaa lapsen ruokaan.

  • Viestiketjun aloittaja kauheaa
  • Ensimmäinen viesti
surkea äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Meillä on puuroa, mutta mies ei syö puuroa ja mulla ei puuro pidä yhtään nälkää.
Makaronia yleensä on mutta tällä kertaa sekin on loppu. Maitojauhetta oli ennen, mutta ei sitäkään enää. Eilen käytin loput kananmunat.
Ja me kun saadaan toimeentulotukea, niin sillä on ISO merkitys. Koska sehän on meidän tuloa..
Nyt ehkä se kaikkein pahin ongelma on lasten vaipat, kuopukselle kun iski vielä ripuli..
köyhällä ei ole vara valittaa. mitä on kaapissa syödään. ja puuro pitää kyllä nälän. KAurapuuro tai ruishiutale/ neljänviljanpuuro on hyvää terveellistä ja TÄYTTÄVÄVÄÄ. siskis meilä syödäänkin niitä aamupalaksi. jaksavat koululaisetkin paremmin aamulla koulussa kun murokupollisen tai parin voileivän jälkeen
No mulla ei pidä. Minkä mä sille voin. Jos mä syön 1½ sämpylää aamupalaksi, mä syön seuraavan kerran vasta iltapäivällä, jos syön puuroa, mulla on nälkä jo 2 tunnin päästä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Muo ihmetyttää kanssa, kyllä luulis että sen verran pystyy omista raha-asioista huolehimaan, ja sitte jos tietää että tiukkaa tulossa tekee ison satsin ruokaa josta loput aina pakkaseen. Esim. keitot, makaroonilaatikko yms..
Nii mutta maksaa nekin aina jos hamstraa kaapit täytee tai tekee isompia määriä ruokaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kauheaa:
että talous niin tiukilla että joutuu vippaamaan rahaa ennekuin lapsilisät tulee.
Meillä vaan on tuo toimeentulotuki myöhässä...siitä syystä hieman tiukilla.
Ruokaa on juuri ja juuri 2 päiväks ja eilen tein ruoan siitä mitä kaapista löytyi.
Voi toki käydä niin että rahat näkyy tänään tilillä..
Lapsen tilillä on 5?, mutta ei sitä pääse sieltä hakemaan
miksi et voi hamstrata tilipäivänä sitä ruokaa kaappiin.
Tyhmä! Etkös sinäkin käy tukipäivänäs kaupassa ja kuukauden päästä uudelleen? Nythän se tuki on myöhässä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta.:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kauheaa:
että talous niin tiukilla että joutuu vippaamaan rahaa ennekuin lapsilisät tulee.
Meillä vaan on tuo toimeentulotuki myöhässä...siitä syystä hieman tiukilla.
Ruokaa on juuri ja juuri 2 päiväks ja eilen tein ruoan siitä mitä kaapista löytyi.
Voi toki käydä niin että rahat näkyy tänään tilillä..
Lapsen tilillä on 5?, mutta ei sitä pääse sieltä hakemaan
miksi et voi hamstrata tilipäivänä sitä ruokaa kaappiin.
voi rollolainen, nehän voi ne hamstrauksetkin kun voi loppua, kun tiukka aika on ja niitä kun muutaman päivän on syöny.
No siis meillä ei oo voitu pakkaseen juuri mitään ostaa, kun ei mahdu, on marjoja pakastin täynnä.
Ja juuri meillä jääkaappi oli täynnä, mutta äkkiä se tyhjenee.
No eihän sulla sitten hätää ole jos pakastin on täynnä marjoja. Marjaapuuroa, kiiseleitä ja kaurapuuron kanssa marjoja .
Välipalallakin pelkät marjat sokerin kanssa on hyviä.
Söisitkö sinä Trollo vaikka viikon koko perheen voimin marjapuuroa, marjasosetta, marjakiisseliä, marja... et varmaan söisi.

Ihmettelen ilkeitä, älyttömiä vastauksiasi muille avuntarpeessa oleville, itse kerjäät täällä milloin mitäkin ja haet hyväksyntää jopa maidon jatkamiselle vedellä! Joten mieti vähän!
 
Mulla on yks kaveri joka on ihan pers aukinen tällä hetkellä ja se päätti et tiistaina kun lapslisät tulee niin se laittaa ne rahat pleikka3sen ostoon.. jää sille jopa 3euroa siitä käteen sitten..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Kaikilla ei vaan ole rahankäyttötaitoa...
Näinpä, ei ollut munkaan miehellä ennen kuin parin kriisin jälkeen laitettiin tilit avoimiksi molemmille ja päävastuu rahoista mulle. Tein myös kauppaan listat, mitä voi aina ostaa kaappiin varalle ja mitä EI osteta silloin kun rahat on vähissä. Siis ekassa just jauhoja, säilykkeitä, pastaa, perunaa, vihanneksia jne.. Pakkasessa aina varastossa lihaa, kalaa, marjoja, vihanneksia, eläinten ruokia. Ei-listalla karkit, limut, einesruoat, alko, lehdet, erikoistuotteet, leffat jne.. Kuulostaa ehkä tylsältä mutta näin meillä riittää opiskelusta huolimatta rahat oikein hyvin eikä enää ikinä ole sellaista tilannetta ettei kaapissa olisi "mitään".

Ei se niin vaikeaa ole. Tunnen toki tällaisia holtittomia itsekin ja vähän sääliksi käy lapsiperheet ainakin. Ei meilläkään rahaa sen enempää ole kuin muillakaan ja toki ostetaan kaikkea kivaakin. Mutta tiukkoina aikoina täytyy osata pihistää. Keittokirja ois ehkä ensimmäinen lahjoitus mitä monet näistä tyypeistä tarvitsisi. ;)

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Nyt ehkä se kaikkein pahin ongelma on lasten vaipat, kuopukselle kun iski vielä ripuli..
Hmm... kun esikoiseni oli vaippaikäinen, housuvaippoja ei ollut vielä kaupoissa. Oli siis niitä muoviliinoja ja suorakaiteen muotoisia Lenina-vaipppoja. Jos vaipat oli loppu eikä liinojakaan ollut, leikkasin muovikassista liinan ja taittelin käsipyyhkeen vaipaksi. Tenava oli toki aika villin näköinen hienoissa K-kaupan "housuissaan", mutta eipähän olltu pissat ja kakat lattialla :)

 
katkera köyhä
Kummasti noilla mun tuntemilla lapsiperheillä, joilla ei oo rahaa ruokaan enää viikkoon ennen tukien tuloa, on varaa kuitenkin käydä esim. ravintoloissa syömässä, roikkua kahviloissa ja tehdä kaikkea kivaa sillon kun ne rahat tulee. Äiteilläkin on aina kivat tyylikkäät vaatteet, kyllä niihin menee rahaa vaikka miten kirppikseltä ostais. Eli eipä oo se ruoan osto mikään prioriteettiykkönen sillon kun rahaa on, ja sit itketään että varastaako tässä pitäis lapsille ruokaa.

Kädestä suuhun itsekin elävänä tunnustan kyllä, et onhan se hiton ankeaa että käytännössä kaikki rahat menee niitten varastojen täydentämiseen ja siihen että jonkun kympin jättää varalle jos jotain vaikka sattuu ja sit pitää kaverin kahvilaan tai jonnekin muutaman euron maksavaan tapahtumaan pyytäessä keksiä tekosyytä, kun 2e kahvista/lipusta on kuitenkin aikalailla pois sit loppukuun ruokabudjetista vaikka tilillä sen verran oliskin, sillähän tekee ison kattilallisen ruokaa. Vaatteetkin on mulla vanhoja ryysyjä, ihan ehjiä kyllä, mutta kuluneita ja yhtään muodikkaaksi tai kauniiksi mua ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa. Joku parturissa käynti on mulle ylellisyyttä, mistä en haaveilekaan ja pääkin on sit sen näköinen, kun ei ole noita taitoja valitettavasti ittellenikään suotu. Mutta ei musta ole kauhean reilua väittää ettei oo rahaa ruokaan jos ne rahat on hassattu kaikkeen ei ihan niin-välttämättömään. Tärkeetähän tietty toi tuulettuminenkin ja muu on, muttei sentään niin tärkeetä kun terveellinen ruoka, ei mulla ainakaan olis pokkaa pyytää keltään rahaa ruokaan, jos muuhun olis sit ollut käyttää sitä rahaa. Itte en oo ruoan puutetta joutunut valittamaan ikinä tai syömään viikkoa pelkkää makaronia/puuroa(saatika syöttämään lapsia niin), mutta tajuan sen tosiasian, että se on sit väistämättä muualta pois ja tässä on kyse omista valinnoista.
 
ks munanetti
Alkuperäinen kirjoittaja köyhimys:
Turha siitä on ketään syyllistää. On meilläkin välillä tosi tiukkaa, mutta ollaan tehty tietoinen päätös pihistelystä kun päätettiin että jään lasten kanssa kotiin kunnes ovat 3-vuotta. Ruokaa on aina riittänyt, mutta "ylellisyyksiin" on harvoin varaa...
Saanä samalla kannattaa kasvattaa luomumunat ja luomukukon lihat perheelle:
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet_ja_terveys/ajankohtaista/?bid=1861

 
surkea äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Kaikilla ei vaan ole rahankäyttötaitoa...
Näinpä, ei ollut munkaan miehellä ennen kuin parin kriisin jälkeen laitettiin tilit avoimiksi molemmille ja päävastuu rahoista mulle. Tein myös kauppaan listat, mitä voi aina ostaa kaappiin varalle ja mitä EI osteta silloin kun rahat on vähissä. Siis ekassa just jauhoja, säilykkeitä, pastaa, perunaa, vihanneksia jne.. Pakkasessa aina varastossa lihaa, kalaa, marjoja, vihanneksia, eläinten ruokia. Ei-listalla karkit, limut, einesruoat, alko, lehdet, erikoistuotteet, leffat jne.. Kuulostaa ehkä tylsältä mutta näin meillä riittää opiskelusta huolimatta rahat oikein hyvin eikä enää ikinä ole sellaista tilannetta ettei kaapissa olisi "mitään".

Ei se niin vaikeaa ole. Tunnen toki tällaisia holtittomia itsekin ja vähän sääliksi käy lapsiperheet ainakin. Ei meilläkään rahaa sen enempää ole kuin muillakaan ja toki ostetaan kaikkea kivaakin. Mutta tiukkoina aikoina täytyy osata pihistää. Keittokirja ois ehkä ensimmäinen lahjoitus mitä monet näistä tyypeistä tarvitsisi. ;)
Meillä ei ostella karkkia ym. herkkuja.
Meillä vähän verotti tältä kuulta tuo kun oli esikoisen synttärit, joten ylimääräisenä meni leivonnaisiin ainekset..
Meillä ennen elettiin koko ajan näin tiukilla, mutta ei enää vähään aikaan.
Meillä menee aina plussana rahaa kun miehen lapset haetaan ja viedään. Niitä kun ei myöskään missään menoissa huomioida noin muuten..
 
surkea äiti
Ja siis me ei miehen kanssa mitään koskaan "tuuleteta". Koskahan on kahdestaan käyty missään, en edes muista... Vuosipäivät, synttärit, kaikki on oltu kotona normaalisti.
Mutta tosiaan meillä ainakin pistää täysin budjetin sekaisin jos ei toimeentulotuki tule ajallaan tai jos on jotain juhlia, niinkuin tässä kuussa oli synttärit..
 
gh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Söisitkö sinä Trollo vaikka viikon koko perheen voimin marjapuuroa, marjasosetta, marjakiisseliä, marja... et varmaan söisi.

Ihmettelen ilkeitä, älyttömiä vastauksiasi muille avuntarpeessa oleville, itse kerjäät täällä milloin mitäkin ja haet hyväksyntää jopa maidon jatkamiselle vedellä! Joten mieti vähän!
No ei kai kukaan ole sanonut et se kivaa olisi mutta jos ei ole vaihtoehtoja? Siis kyllä mäkin haluisin et mä voisin vetäistä sisäfilepihvejä joka päivä, mutta kun siihen ei ole varaa, niin on syötävä sitä mihin on. Jokainen on kuitenkin itse vastuussa omasta elämästään ja taloudestaan. Jos hetkellisesti on tiukkaa, niin sen kestää kyllä ja tosiaan vaikka syö niitä marjoja sen viikon vikisemättä. Jos taas on pidempään tiukkaa, voisi alkaa miettimään eri vaihtoehtoja millä tilanteen saisi paremmaksi.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Ja siis me ei miehen kanssa mitään koskaan "tuuleteta". Koskahan on kahdestaan käyty missään, en edes muista... Vuosipäivät, synttärit, kaikki on oltu kotona normaalisti.
Mutta tosiaan meillä ainakin pistää täysin budjetin sekaisin jos ei toimeentulotuki tule ajallaan tai jos on jotain juhlia, niinkuin tässä kuussa oli synttärit..
Eikö teillä ole pidempiaikaista toimeentulolaskelmaa/päätöstä? Mietin vaan et kun tosta viestistä saa sen käsityksen et useinkin on maksu myöhässä, et miten se on mahdollista et sossu ei muka maksa sovittuna maksupäivänä?
 
Afrikannorsu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Nyt ehkä se kaikkein pahin ongelma on lasten vaipat, kuopukselle kun iski vielä ripuli..
Hmm... kun esikoiseni oli vaippaikäinen, housuvaippoja ei ollut vielä kaupoissa. Oli siis niitä muoviliinoja ja suorakaiteen muotoisia Lenina-vaipppoja. Jos vaipat oli loppu eikä liinojakaan ollut, leikkasin muovikassista liinan ja taittelin käsipyyhkeen vaipaksi. Tenava oli toki aika villin näköinen hienoissa K-kaupan "housuissaan", mutta eipähän olltu pissat ja kakat lattialla :)
Mun pikkuvelillekkin leikkailtiin niitä muovikassi hökötyksiä. EWi ne ollu edes mitään kauheen outoja niitähän teki moni. Mie pien likka tykkäsin niitä leikata! tein kaikille nukeillekkin.

Muutoin mä ihmettelen oikeesti sellasia tosi pieni tulosia ihmisiä kellä on ruokakin ajoittain loppu että miksi helvatussa niillä on yleensä koiria ja kissoja? Jos ei raha meinaa riittää lasten ruokkimiseen niin mites ne lemmikit auttaa asiaa? siis tunnen tälläsia,,,
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja gh:
No ei kai kukaan ole sanonut et se kivaa olisi mutta jos ei ole vaihtoehtoja? Siis kyllä mäkin haluisin et mä voisin vetäistä sisäfilepihvejä joka päivä, mutta kun siihen ei ole varaa, niin on syötävä sitä mihin on. Jokainen on kuitenkin itse vastuussa omasta elämästään ja taloudestaan. Jos hetkellisesti on tiukkaa, niin sen kestää kyllä ja tosiaan vaikka syö niitä marjoja sen viikon vikisemättä. Jos taas on pidempään tiukkaa, voisi alkaa miettimään eri vaihtoehtoja millä tilanteen saisi paremmaksi.
Peesi tähän. Mieluummin mä viikon eläisin puurolla ja marjoilla kuin vedellä ja kynsillä.

 
surkea äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Ja siis me ei miehen kanssa mitään koskaan "tuuleteta". Koskahan on kahdestaan käyty missään, en edes muista... Vuosipäivät, synttärit, kaikki on oltu kotona normaalisti.
Mutta tosiaan meillä ainakin pistää täysin budjetin sekaisin jos ei toimeentulotuki tule ajallaan tai jos on jotain juhlia, niinkuin tässä kuussa oli synttärit..
Eikö teillä ole pidempiaikaista toimeentulolaskelmaa/päätöstä? Mietin vaan et kun tosta viestistä saa sen käsityksen et useinkin on maksu myöhässä, et miten se on mahdollista et sossu ei muka maksa sovittuna maksupäivänä?
Ei kun me joudutaan joka kuukaus hakemaan erikseen. Ja siis maksua odoteltiin jo eilen, ehkäpä se sit maanantaina tulee..
Aika hyvin on tullut ajallaan, joulunakin tuli kolmessa päivässä
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Ja siis me ei miehen kanssa mitään koskaan "tuuleteta". Koskahan on kahdestaan käyty missään, en edes muista... Vuosipäivät, synttärit, kaikki on oltu kotona normaalisti.
Mutta tosiaan meillä ainakin pistää täysin budjetin sekaisin jos ei toimeentulotuki tule ajallaan tai jos on jotain juhlia, niinkuin tässä kuussa oli synttärit..
Eikö teillä ole pidempiaikaista toimeentulolaskelmaa/päätöstä? Mietin vaan et kun tosta viestistä saa sen käsityksen et useinkin on maksu myöhässä, et miten se on mahdollista et sossu ei muka maksa sovittuna maksupäivänä?
Ei kun me joudutaan joka kuukaus hakemaan erikseen. Ja siis maksua odoteltiin jo eilen, ehkäpä se sit maanantaina tulee..
Aika hyvin on tullut ajallaan, joulunakin tuli kolmessa päivässä
Miksi joudutte hakemaan joka kuukausi erikseen? Tai no, eihän sun tietty tarvi omia asioita täällä tarkemmin kertoa ;) Jos teidän tilanne kuitenkin jatkuu pidempään samanlaisena, kannattaa tosiaan painostaa sossua tekemään pidempiaikainen ratkaisu niin on sitten kaikille osapuolille yksinkertaisempaa :)
 
vieras
Ihan tälleen köyhille lapsiperheellisille vinkkinä: Lidlissä maksaa lämpimässä säilyvä maito (ei-vähälaktoosinen) 66 senttiä/prk. Maku ei ole kovin hyvä, mutta sitä on helppo jemmata kaappiin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Muutoin mä ihmettelen oikeesti sellasia tosi pieni tulosia ihmisiä kellä on ruokakin ajoittain loppu että miksi helvatussa niillä on yleensä koiria ja kissoja? Jos ei raha meinaa riittää lasten ruokkimiseen niin mites ne lemmikit auttaa asiaa? siis tunnen tälläsia,,,
Lemmikistä luopuminen on aina vaikeaa. Erityisen vaikeaa silloin, jos lemmikki ei ole vanha eikä sairas. Vaikka talous sitten menisikin nurin, sitä koittaa viimeiseen asti kyetä pitämään ne lemmikkinsäkin. Mutta sitä mäkään en oikein ymmärrä, jos otetaan lemmikki jo valmiiksi vaikeaan rahatilanteeseen.

 
surkea äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Ja siis me ei miehen kanssa mitään koskaan "tuuleteta". Koskahan on kahdestaan käyty missään, en edes muista... Vuosipäivät, synttärit, kaikki on oltu kotona normaalisti.
Mutta tosiaan meillä ainakin pistää täysin budjetin sekaisin jos ei toimeentulotuki tule ajallaan tai jos on jotain juhlia, niinkuin tässä kuussa oli synttärit..
Eikö teillä ole pidempiaikaista toimeentulolaskelmaa/päätöstä? Mietin vaan et kun tosta viestistä saa sen käsityksen et useinkin on maksu myöhässä, et miten se on mahdollista et sossu ei muka maksa sovittuna maksupäivänä?
Ei kun me joudutaan joka kuukaus hakemaan erikseen. Ja siis maksua odoteltiin jo eilen, ehkäpä se sit maanantaina tulee..
Aika hyvin on tullut ajallaan, joulunakin tuli kolmessa päivässä
Miksi joudutte hakemaan joka kuukausi erikseen? Tai no, eihän sun tietty tarvi omia asioita täällä tarkemmin kertoa ;) Jos teidän tilanne kuitenkin jatkuu pidempään samanlaisena, kannattaa tosiaan painostaa sossua tekemään pidempiaikainen ratkaisu niin on sitten kaikille osapuolille yksinkertaisempaa :)
Miehellä muuttuvat tulot, vaikka eipä ne muutu kun ehkä 50?-100?/kk
 
Monilla näin
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Muutoin mä ihmettelen oikeesti sellasia tosi pieni tulosia ihmisiä kellä on ruokakin ajoittain loppu että miksi helvatussa niillä on yleensä koiria ja kissoja? Jos ei raha meinaa riittää lasten ruokkimiseen niin mites ne lemmikit auttaa asiaa? siis tunnen tälläsia,,,
Lemmikistä luopuminen on aina vaikeaa. Erityisen vaikeaa silloin, jos lemmikki ei ole vanha eikä sairas. Vaikka talous sitten menisikin nurin, sitä koittaa viimeiseen asti kyetä pitämään ne lemmikkinsäkin. Mutta sitä mäkään en oikein ymmärrä, jos otetaan lemmikki jo valmiiksi vaikeaan rahatilanteeseen.
Vaikea rahatilanne saattaa tulla yllätyksenä, eli on ottanut eläimiä olellessaan töissä ja kun jääkin työttömäksi, purkii siihen, että rahat riittävät. Samalta tuntuisi, kun joku ehdottaisi, että annappa lapset nyt pois, kun jäit työttömäksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Kaikilla ei vaan ole rahankäyttötaitoa...
Näinpä, ei ollut munkaan miehellä ennen kuin parin kriisin jälkeen laitettiin tilit avoimiksi molemmille ja päävastuu rahoista mulle. Tein myös kauppaan listat, mitä voi aina ostaa kaappiin varalle ja mitä EI osteta silloin kun rahat on vähissä. Siis ekassa just jauhoja, säilykkeitä, pastaa, perunaa, vihanneksia jne.. Pakkasessa aina varastossa lihaa, kalaa, marjoja, vihanneksia, eläinten ruokia. Ei-listalla karkit, limut, einesruoat, alko, lehdet, erikoistuotteet, leffat jne.. Kuulostaa ehkä tylsältä mutta näin meillä riittää opiskelusta huolimatta rahat oikein hyvin eikä enää ikinä ole sellaista tilannetta ettei kaapissa olisi "mitään".

Ei se niin vaikeaa ole. Tunnen toki tällaisia holtittomia itsekin ja vähän sääliksi käy lapsiperheet ainakin. Ei meilläkään rahaa sen enempää ole kuin muillakaan ja toki ostetaan kaikkea kivaakin. Mutta tiukkoina aikoina täytyy osata pihistää. Keittokirja ois ehkä ensimmäinen lahjoitus mitä monet näistä tyypeistä tarvitsisi. ;)
Meillä ei ostella karkkia ym. herkkuja.
Meillä vähän verotti tältä kuulta tuo kun oli esikoisen synttärit, joten ylimääräisenä meni leivonnaisiin ainekset..
Meillä ennen elettiin koko ajan näin tiukilla, mutta ei enää vähään aikaan.
Meillä menee aina plussana rahaa kun miehen lapset haetaan ja viedään. Niitä kun ei myöskään missään menoissa huomioida noin muuten..
No sitten on rahankäytössä muuten vikaa. Olen joutunut elämään toimeentulotuella ja myöhässähän ne joskus on, eli tuttua. Kannattaa tosiaan opetella vähän toiset tavat ja tottumukset ja varautua näihin. Helpommalla pääsee ja vähemmän stressiä.. Kyllä ne lapsetkin sen huomaa että taas on rahat loppu. :/
 

Yhteistyössä