Hirvein ruoka jota olet tehnyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hilde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerran tein tacoja joihin tuli lohta ja itse tehtyä mangosalsaa. Tuo salsa oli jotain niiiin kamalaa, ettei meillä kellään mennyt se alas kurkusta. Ja ihan ohjeen mukaan tein, mutta tiedänpä etten tee toista kertaa.

Joskus vaan menee jotain pieleen eikä tule sitä mitä toivoi, mutta ne jolloin kaikki on mennyt hyvin ja silti maku on erikoinen on varmaan se mitä haet?

Ainoa joka varsinaisesti tulee mieleen on missä laitto itsessään onnistui hunajakaneli pasta, joka jakoi mielipiteet. Minä pidin siitä ja muistaakseni joku muu, mutta muiden mielestä maku oli turhan erikoinen. Keitettyä pastaa, kermaa ja rutkasti hunajaa ja kanelia. Taisin laittaa suolaakin jonkin verran.

Viimeksi muokattu:
Joskus tein lihapullia ja kun meillä ei ollut korppujauhoa, laitoin sinne edelliseltä päivältä jääneet keitetyt riisit.
Eikä mulla ollut mitään mausteitakaan, muuta kuin suolaa ja sellaista sipulijauhetta. Ne maistui ihan paskalta.
Koira sentää suostui syömään ne.

• Tykkää
Reactions: seil ja jassåå
tomaattinen katkaraputonnikala kastike pastalle...yöööööks, ihan hirveen makusta oli..
ja joskus tein valkokastikkeen ja lorahti liikaa valkopippuria, ei sitä pystynyt kukaan syömään.

Täytyy sanoa että makaronilaatikko johon laitoin tavallisesta kevytmaidosta munamaidon. Maistui ihan kamalalle ja homeiselta. En juo lehmänmaitoa ja makaronilaatikkoon laitan normaalisti aina soijamaitoa joka tekee ruoasta ihanan pehmeän, makean ja hyvän makuisen.

Mies valmisti jotain filettä konjakki/joku muu alkopitoinen juoma kastikkeessa... Voin sanoa, että jotain meni hiukan pieleen... Antoi kyllä erikoisen säväyksen... Eikä kyllä uskallettu tarjota edes koiralle.

Ajatus kuitenkin tärkein... Mies sitä valmisti koko aamun yllätyksenä töistä tulevalle vaimolleen... : D

Kasvissosekeiton jokunen vuosi sitten väsäsin. En tiedä mitä kaikkea sinne heitin, mutta se oli vihreän väristä, eikä KUKAAN suostunut sitä syömään.

Mulla ei siis ollut hajuakaan siitä, että mitä sinne kuuluu laittaa...ilmeisesti ainakin jotain vihreetä sinne olin laittanut, koska vihreää se oli.

Tonnikalakastike, johon laitoin summamutikassa vähän kaikkia mausteita ja yrttejä.

Yksi epäonnistunut kokeilu oli pannulla paistetut banaanit. Maku muuttui lämmittämisen jälkeen kamalaksi. Toinen syömättä jäänyt jälkiruoka oli joku sitruunatorttu, jonka ohje sellaisesta ruokakorteista, joita myytiin postimyynnin kautta 80-luvun lopulla. Siskoni teki samaa torttua ja lopputulos hänelläkin vastaava. Joku makuyhdistelmä vain ei siinä sopinut yhteen, vaan teki maun kitkeräksi.

Täytyy sanoa että makaronilaatikko johon laitoin tavallisesta kevytmaidosta munamaidon. Maistui ihan kamalalle ja homeiselta. En juo lehmänmaitoa ja makaronilaatikkoon laitan normaalisti aina soijamaitoa joka tekee ruoasta ihanan pehmeän, makean ja hyvän makuisen.

Makuasia juu...tavalliseen ja hyvään tottuneen suussa soijajutut maistuu aivan kamalille. Eikä tavismaito millekään.

Mies teki mulle ja hänelle vähän iltapalaa lihapullista. Kastikkeen hän teki pannulla ranch-dipistä, salsasta, suolakurkusta ja oliiveista. Hyi helkkari mun piti käydä oksentamassa kun maistoin :D

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Ihan ohjeen mukaan tehty, mutta piimävelli on aiva järkyttävän pahaa. Siis se oli sellaasta ku pitiki, mutta ei vain oo mun makuun se ruoka. Oonki sanonu, että vanhana teen kyllä listan mitä ruokia mulle on turha tarjota ja piimävelli on sillä listalla. :D

Yhteistyössä