hirveät pcos kivut, lääkäriaika vasta kk päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
mulla on ollut pcos jo pian 9 vuotta, jatkuvasti pahempana, viimeiset pari vuotta välissä tosi kivuliaana. kuitenkin helpottaa vähän kun syö jasmin pillereitä. paitsi että nyt on ollu jo kai kuukauden ajan melkeinpä päivittäisiä kipuja. välissä saattaa mennä pari päivää ilman mutta olen huomannut että se onkin siksi että olen automaattisesti rajoittanut liikerajojani kun huomannut että liika venytys ja kumartelu aiheuttaa ihan kamalan tuskaiset krampit. ihan kuin kohtukin supistelis. munasarjojen tietämillä tuntuu kaks nyrkin kokosta kipukohtaa jotka oikein tuntuu hehkuvan sitä kipua. harkitsin jo tällä viikolla lähteä päivistykseen istumaan mutten sitte kehtaa kun minulla kumminkin on lääkärin aika varattuna kuukauden päähän ja kummiskin sanovat ajanvarauksessa että enhän minä nyt päivystykseen voi mennä kun on pitkäaikainen vaiva. vain pääkainalossa ja yhtäkkisesti sairaana saa mennä ensiapuun ilmeisesti. arvauskeskus... viikonlopun päivystää naapurikaupungin sairaala mutten tiedä miten nyt siellä voisin lähteä käymään kun on lapsetkin ja kyyti puuttuu. olisinko sitten ihan tyhmä jos sinnittelen ensi viikkoon että saan lapsetonna mennä vaikka yöksi sinne sitte jos tarve vaatii?

tyhjästä on paha nyhjästä. opiskelen työttömyyspäivärahalla ja olen 3 lapsen yksinhuoltaja. sitä ennen parisuhteessa jumitin kotona vanhempainrahalla ja sitten työttömyyspäivärahalla ja mitään ei saanu säästöön kun eksä syyllisti laittamaan vähäiset rahani yhteisiin kuluihin.

..alota soittamalla omalle sh:lle ja yritä saada aikaistettua aikaa. sano että kipu on pahentumassa et pärjää kipujen kanssa vaikka otat särkylääkkeitä (sano käyttäväsi buranaa ja panadolia jo molempia :).
ja tarkista lämpösi. jos sielä munasarjojen pinnalla on joku pieni tulehdus muhimassa, tulehduslämpöä ei välttämättä itse huomaa/tunne samanlailla ku flunssassa.
Ja tarviiko välttämättä tarjota hoitajalle/lääkärille valmiiks vastaukseksi sitä pco:ta? että miettisivät asiaa vähän laajemmin...?
ja jos kipu tosissaa yllättäen pahenee nii tottakai menet päivystykseen, vatsakivut yleensä pitää tarkistaa kun voivat sit olla jotain muutakin kuin mitä ensin luulis. harvoinhan kai pcos aiheuttaa jatkuvaa kipua?? luulin että lähinnä silloin kun olis rakkulaa irtoamassa..??

Yhteistyössä