jotenkin tästä sähläämisestä paistaa läpi huikea osaamisvajeNiin, ehkä ei vielä, vaikka parantamisen varaa olisi huimasti. Valitettavasti tämäkään ketju ei auta ollenkaan, kun päättäjät siellä pylvästalossa eivät osaa nähdä kokonaisuuksia.
jotenkin tästä sähläämisestä paistaa läpi huikea osaamisvajeNiin, ehkä ei vielä, vaikka parantamisen varaa olisi huimasti. Valitettavasti tämäkään ketju ei auta ollenkaan, kun päättäjät siellä pylvästalossa eivät osaa nähdä kokonaisuuksia.
Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Samaa mieltä.En pitänyt tuosta kirjoitustyylistä. Ihan kuin kirjoittaja olisi nostanut itsensä kaikkien yläpuolelle ja olevinaan kovinkin naseva. Sopii kokeilla ja kouluttautua lääkäriksi tai hoitajaksi jos noin kyrsii. Jokaisella siihen on mahdollisuus tässä maassa. Yksityisellekin voi mennä jos ei halua kalkkunoita katsella. Minä en ole koskaan saanut tuollaista palvelua tai juoksutusta julkisella puolella, vaan yleensä ystävällistä ja hyvää palvelua kohtuullisella odotuksella. Tosin on minun asennekin hiukan eri olin sitten lasten, mummoni, tai itseni kanssa siellä vaivoja hoidattamassa!!
empä tiennytkään että arvauskeskuksessa hyvää palvelua saa vain maireat ja kritiikittömät aasiakkaatMetsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Samaa mieltä.
Minä en usko tuohon "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" kun puhutaan terveydenhuollosta. Ehkä siellä ollaan väsyneitä ja ylikuormittuneita, mutta jos toinen soittaa vaikka neuvontapuhelimeen neuvoa kysyäkseen ja on itse asiallinen, ellei jopa ystävällinen, ja täti toisessa päässä tiuskii ja kysyy, että oletko tyhmä? Niin missä se vika on? Asiakkaassa?empä tiennytkään että arvauskeskuksessa hyvää palvelua saa vain maireat ja kritiikittömät aasiakkaat
Järjestelmää kritisoivaa mutta ystävällistä asiakasta/potilasta on mukava hoitaa. Kyllä hoitajat ja lääkäritkin yleensä tiedostavat järjestelmän toimimattomuuden, mutta kun he eivät ole niitä, jotka asioista päättävät eikä heitä valitettavasti kuunnella. Ylilääkärille palautetta.empä tiennytkään että arvauskeskuksessa hyvää palvelua saa vain maireat ja kritiikittömät aasiakkaat
Itse en voi puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä se asiakkaan/potilaan asenne ratkaisee paljon. Kun potilas tulee vastaanotolle ja juttelee ystävällisesti, tulee itselle oikeasti halu auttaa. Ilkeä ja ivallinen potilas nostattaa taas niskakarvat pystyyn ja häntä hoidetaan ihan vain siksi, että on pakko. Mutta toki hoitoalalla on työntekijöitä jos jonkinlaista ja sinun ja lähipiirisi kohdalle on näyttänyt ne vähemmän miellyttävät sattuvan.Minä en usko tuohon "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" kun puhutaan terveydenhuollosta. Ehkä siellä ollaan väsyneitä ja ylikuormittuneita, mutta jos toinen soittaa vaikka neuvontapuhelimeen neuvoa kysyäkseen ja on itse asiallinen, ellei jopa ystävällinen, ja täti toisessa päässä tiuskii ja kysyy, että oletko tyhmä? Niin missä se vika on? Asiakkaassa?
Tai kuten eräälle kävi: luukulla ollut hoitaja ei edes katsonut ystävääni päin kun tiuskaisi etteivät he kirjoita sairaslomia kenellekään (perjantai-ilta, toinen pahasti kipeä, työpaikka 60km päässä jossa myös työterveys, vuoro alkaisia seuraavana aamuna kello seitsemän). Että yksityiselle vaan, morjens. Eikä ollut ainoa kerta, kun jollekin käy noin.
Tai: ystävä makaa kipeänä sairaalan tarkkailussa, on juuri oksentanut. Hänelle tullaan tiuskimaan että "oliko pakko oksentaa, nyt minun pitää siivota tämä".
Juu, asiakkaan vika.
Ei ole hoitajan, ei lääkärin, ei välinehuoltajan eikä laitoshuoltajankaan asia olla asiaton. Eikä ilkeä, ei varsinkaan silloin kun toinen on itse kaikkea muuta.Itse en voi puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä se asiakkaan/potilaan asenne ratkaisee paljon. Kun potilas tulee vastaanotolle ja juttelee ystävällisesti, tulee itselle oikeasti halu auttaa. Ilkeä ja ivallinen potilas nostattaa taas niskakarvat pystyyn ja häntä hoidetaan ihan vain siksi, että on pakko. Mutta toki hoitoalalla on työntekijöitä jos jonkinlaista ja sinun ja lähipiirisi kohdalle on näyttänyt ne vähemmän miellyttävät sattuvan.
Täällä meilläpäin (en kyllä kerro missä ) on hyvinkin relevanttia perustella kuntaliitosten väliin jättämistä juurikin sillä että täällä pienessä kunnassa toimii tk aivan loistavasti, toisin kuin yhdessäkään niistä mihin oltaisiin liittymässä mahdollisesti. Jos liityttäisiin muihin kuntiin, niin palvelu ei voi siitä enää parantua, päinvastoin luultavimmin maksaisimme muita palvelevaa huonoa systeemiä, mikä ei muutu mihinkään kuntaliittymisistä. Ne on ostopalveluilla toteutettuja huonosti johdettuja yksiköitä.sitä, joka perustelee kuntaliitosten vastustustaan nykyisten terveyspalveluiden säilyttämisellä, voi mielestäni liipaista turpaan sen kummemmin perustelematta
Ei ole ei. Sama pätee toisinkin päinEi ole hoitajan, ei lääkärin, ei välinehuoltajan eikä laitoshuoltajankaan asia olla asiaton. Eikä ilkeä, ei varsinkaan silloin kun toinen on itse kaikkea muuta.
Meillä samoin, pieni paikka mutta tk toimii kiitettävästi.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27838817:Täällä meilläpäin (en kyllä kerro missä ) on hyvinkin relevanttia perustella kuntaliitosten väliin jättämistä juurikin sillä että täällä pienessä kunnassa toimii tk aivan loistavasti, toisin kuin yhdessäkään niistä mihin oltaisiin liittymässä mahdollisesti. Jos liityttäisiin muihin kuntiin, niin palvelu ei voi siitä enää parantua, päinvastoin luultavimmin maksaisimme muita palvelevaa huonoa systeemiä, mikä ei muutu mihinkään kuntaliittymisistä. Ne on ostopalveluilla toteutettuja huonosti johdettuja yksiköitä.
Täällä korvatulehdus hoituu niin että soitetaan tk:n ja saadaan aika tunnin päähän. Jos jotenkin oudosti ajat on jo ehditty buukata, voi mennä sh:lle joka käy lekurin huoneesta hakemassa reseptin tai sitten lekuri tulee 5min sisällä katsomaan sen korvan. Kerran kun oli vallan kalkkuna duunissa puhelimen päässä, niin sitten voi soittaa neuvolan tädille, joka vastaa aina puhelimeen, ehtii aina kurkkaamaan korvan ja soittaa lekurin piipahtamaan.
Ei ole, ei. Ehkä se antibiootti oli tarpeellinen juuri tässä tapauksessa?Blaa blaa blaa. Vituttaahan se odotella mutta ei antibiootti ole mikään pakko "normi" korvatulehdukseen.
Vaikka itse olisit kuinka ystävällinen tahansa, niin terveydenhuollon ammattilaisilta käytös voi olla ihan muuta. Muutamat ovat pyytäneet nolona anteeksi käytöstään, kun olen avannut sanaisen arkkuni.En pitänyt tuosta kirjoitustyylistä. Ihan kuin kirjoittaja olisi nostanut itsensä kaikkien yläpuolelle ja olevinaan kovinkin naseva. Sopii kokeilla ja kouluttautua lääkäriksi tai hoitajaksi jos noin kyrsii. Jokaisella siihen on mahdollisuus tässä maassa. Yksityisellekin voi mennä jos ei halua kalkkunoita katsella. Minä en ole koskaan saanut tuollaista palvelua tai juoksutusta julkisella puolella, vaan yleensä ystävällistä ja hyvää palvelua kohtuullisella odotuksella. Tosin on minun asennekin hiukan eri olin sitten lasten, mummoni, tai itseni kanssa siellä vaivoja hoidattamassa!!
Jos potilas on niin kipeä, ettei kykene ystävällisyyteen, niin asiallisuus ei ole kuitenkaan liikaa vaadittu. Esim. hoitajaa ei tarvitse huoritella tai aliarvioida hänen ammattitaitoaan. Tosin kaikki epäystävälliset ja -asialliset potilaat eivät edes ole sillä tavoin kipeitä, etteikö heiltä voisi toivoa ystävällistä kohtelua.Pitääkö kipeän potilaan vielä venyttää itseään ystävällisyyteen, jos ei saa apua tarvitsemaansa vaivaan? Kipeällä potilaalla voi olla hyvinkin pinna kireällä ihan juuri siitä syystä, että on kipeä.
Ei toki. Harvemmin olen nähnyt potilaita, jotka eivät kykene asiallisuuteen. Sitä useammin näkee työntekijöitä, jotka ovat kyrpiintyneet työhönsä. Kyllä pitää hoitajan/lääkärin/mikä muu tahansa asiakaspalvelija kyetä myöskin asialliseen ja ihmisläheiseen asiakaspalveluun joka päivä. Jokaisella on niitä huonoja päiviä, mutta jos olet töissä, niin pyrit nielemään sen huonon päiväsi ja kohtelemaan muita ihmisiä asiallisesti.Jos potilas on niin kipeä, ettei kykene ystävällisyyteen, niin asiallisuus ei ole kuitenkaan liikaa vaadittu. Esim. hoitajaa ei tarvitse huoritella tai aliarvioida hänen ammattitaitoaan. Tosin kaikki epäystävälliset ja -asialliset potilaat eivät edes ole sillä tavoin kipeitä, etteikö heiltä voisi toivoa ystävällistä kohtelua.