Hiljeneekö vauvat loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja kysyy
  • Ensimmäinen viesti
hmmm. minulla rv36 ja ihan kunnolla liikkuu edelleen... tosin "ahtaamman" oloisesti, eli nyt vääntää ja kääntää sitä peppua puolelta toiselle...auts...ennen tuli "nykähdysmäisemmin" kun sitä tilaa oli uiskennella.

Riippuu millä tavalla "vaisumpi"?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
hmmm. minulla rv36 ja ihan kunnolla liikkuu edelleen... tosin "ahtaamman" oloisesti, eli nyt vääntää ja kääntää sitä peppua puolelta toiselle...auts...ennen tuli "nykähdysmäisemmin" kun sitä tilaa oli uiskennella.

Riippuu millä tavalla "vaisumpi"?
No siis liikkeet ei tunnu yhtä "sattuvina", vaan enemmän epämääräistä möyrintää.
Ja on paljon pidempiä jaksoja ihan paikoillaan kuin ennen.

j
saattaa "valmistautua" syntymään, onko maha tippunu alas jo? 36 viikkonen on ihan kunnon kokonen et voi hyvinki olla tulossa jo. mun tyttö hiljeni hieman ku oltii lähempänä. mut suosittelen olemaan ihan rauhallisesti vaan ja nauttia tästä lopusta. h-hetki saattaa olla lähempänä ku luuletkaan :) ot iisisti viel kun voit, ja syö ja juo hyvin :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja j:
saattaa "valmistautua" syntymään, onko maha tippunu alas jo? 36 viikkonen on ihan kunnon kokonen et voi hyvinki olla tulossa jo. mun tyttö hiljeni hieman ku oltii lähempänä. mut suosittelen olemaan ihan rauhallisesti vaan ja nauttia tästä lopusta. h-hetki saattaa olla lähempänä ku luuletkaan :) ot iisisti viel kun voit, ja syö ja juo hyvin :)
Maha on joo alempana, mutta mitään supistelua muistuttavaakaan ei kyllä ole.
Noh, katellaan. Ja tehdään liikelaskentaa :p

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
jos yhtään alat epäilemään niin kannattaa tehdä liikelaskentaa! Kyllä mulla ainakin lopussa kun vauva on liikkunut niin tuntunut kyllä hyvin, jalat ja kädet hyvin näkynyt vattan päältä nousuina
Joo.
En mä silleen huolissani ole, kyllähän tuo selkeästi siellä elämöi. Mutta tuli vaan mieleen, ettei toisella ole mitään hätää, kun tuntuu heikommalta kuin ennen.

gh
Jos vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt niin liikkuminen voi vähentyä.
Jos vauva on hyvänkokoinen, voi liikkuminen vähentyä.
Ja mulla ainakin vauvalle kehittyi selkeä unirytmi vikoilla viikoilla ja samoja aikatauluja noudatti myös syntyessään :)

yksi vauvansa hapenpuutteen takia menettänyt
jos vauva on huomattavasti hiljaisempi ja vaisumpi kuin ennen niin sinuna kävisin päivystyksessä, jossa ottavat ktg:n vähintään. Hiljaisuus voi olla merkki myös siitä, että lapsella ei ole kaikki hyvin. Luottakaa äidinvaistoonne ja menkää käymään lääkärissä jos tuntuu että jotain on vialla.

hmm no mua taas JUURI NYT sattuu tuo vääntelehtiminen, ja vauva on jo laskeutunu...
Mutta tääkin varmaan yksilöllistä.. ettei vaan olis tosiaan syntymässä, kun joku sanoi että sillon mahd. "hiljenee" :)
Kunhan liikkuu kaikki varmasti hyvin! :heart:
Tee ne laskennat ja soita jos epäselvyyttä niin saat rauhan! :hug: tuu kertoon!;)

MUlla viikkoja nyt 37+1 ja hieman ehkä liikkeet vähentynyt. Vatsa laskeutunut mutta ei varmaan vielä kiinnittynyt. Liikkeitä tunnen parhaiten puoli istuvassa asennossa.......varmaan vauvalla tilaa silloin eniten ja silloin myös kääntää peppua puolelta toiselle ja venyttelee :D
MIten liike laskentaa muuten tehdään? Paljon pitää liikkua päivässä?

laina
Hmmm...hiljeneekö??? Millaista ääntä sun sikiös on mahtanut pitää aikaisemmin? Mulla ei pitänyt mitään ääntä, mut harvemmin tuli tötäisyjä/potkuja,mut oli sitäkin voimakkaampia.

Pipa
Itse nyt viikon 37 loppupuolella, ja vauva on parina päivänä kääntynyt niin päin että peppu ja selkä selkeästi oikealla puolella ja jalat ja kädet viuhtomassa vasemmalle, silloin liikkeet ovat olleet jotenkin hiljaisempia, ja heti kääntymisen jälkeen oli melkein puoli päivää paikallaan. Säikähdin, mutta sitten kun tunnustelin oikein tarkasti, teki ihan pieniä liikkeitä koko ajan, ilmeisesti hengitysharjoituksia tai peukun imemistä.

Eilen kääntyi taas tutumpaan asentoonsa, jossa potkii oikealle puolelle (kylkiin, ja kovaa!) ja meuhkasi ja hikotteli sitten koko päivän ja illan todella aktiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
MUlla viikkoja nyt 37+1 ja hieman ehkä liikkeet vähentynyt. Vatsa laskeutunut mutta ei varmaan vielä kiinnittynyt. Liikkeitä tunnen parhaiten puoli istuvassa asennossa.......varmaan vauvalla tilaa silloin eniten ja silloin myös kääntää peppua puolelta toiselle ja venyttelee :D
MIten liike laskentaa muuten tehdään? Paljon pitää liikkua päivässä?
Juot jotain makeaa esim mehua, makaat tunnin ja 10 liikettä pitäs tuntua, jos ei tunnu toista vielä kertaalleen. Jos ei vieläkään niin soita...
Näin minä sen tein kun soittelin kerran huolestunenna....

Yhteistyössä