Hiivatulehdus!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan

Vieras
Moi,

Onko kellään kokemuksia hiivatulehduksesta raskauden aikana? Mulla menossa viikko 9+4 ja alapäässä on hiivan oireita kuumotusta ja kutinaa. Neuvolankin on kiinni tänään eikä sinnekään voi soittaa. Onko siis kenelläkään ollut hiivaa? Miten hoidetaan ja onko sikiölle jotain haittaa niistä lääkkeistä? Voinkohan odottaa maanantaihin???? Olisin kiitollinen jos joku osais auttaa?

Hoidetaan ja kannattaa hoitaa heti pois. Ihan käsikauppatavarana myytävillä hiivalääkkeillä, apteekista varmasti opastavat oikean. Lääkkeistä ei ole haittaa sikiölle, mutta ärhäkästä tulehduksesta voi olla. Hiivatulehdukset ovat raskausaikana hyvin tavallisia.

Espoon sivuilta:

""Hiivatulehdus ja muut tulehdukset

Valkovuoto tavallisesti lisääntyy raskauden aikana. Jos valkovuotoon liittyy kutinaa tai pistävää hajua, on todennäköisesti kyseessä hiivatulehdus. Runsassokerinen ruokavalio suosii hiivaa. Päivittäinen happamien, sokeroimattomien maitotuotteiden syöminen sen sijaan vähentää oireita. Pikkuhousunsuojien jatkuva käyttö on uusiutuvien hiivaoireiden yksi tavallinen aiheuttaja. Alapesun yhteydessä ei kannata käyttää pesuaineita. Hiivatulehduksia voidaan hoitaa emätinpuikoilla, joita saa ilman reseptiä apteekista. Bakteeritulehduksia varten saa reseptin neuvolalääkäriltä. Myös virtsatietulehdus pitää aina hoitaa.""

mulla ollut hiivaa.Neuvolatäti sanoi et voi muutaman kerran canesten kuurin ottaa.Jos ei auta ni sitten otetaan joku näyte ja tutkitaan asiaa enemmän.Osta vaikka se 3emätinpuikon paketti,se laitetaan 3 iltana.Asetinta ei saa käyttää vaan pitää laittaa käsin.Näin minun neuvolatäti sanoi.

Minna 16+2

Heips! Hiiva on hyvin yleistä raskauden aikana ja minullekin sanottiin neuvolassa, että jos tulee oireita niin heti vaan apteekkiin ostamaan hiiva lääkkeitä eli niitä saa ja pitää käyttää ettei pääse tulehdus pahemmaksi!

Apteekissa tietävät kyllä lääkkeiden käytöstä raskauden aikana ja neuvovat varmasti!

Mulla ollu neljä kertaa jo tän raskauden aikana hiivatulehdus ja olen viikoilla 31 että tavallinen vaiva on. Itse olen käyttänyt gynodaktariinia ja canestenia. Tosin apteekissa sanovat että näitä ei suositella raskaana oleville mutta jos lääkäri on suositellut noita niin sillon niitä voi käyttää. Ja niistä ei oo mitään haittaa vauvalle, koska olen kahdessa edellisessäkin raskaudessa käyttänyt molempia ja ihan terveitä lapsosia on syntynyt. Niinkuin joku jo sanoikin että vaarallisempaa vauvalle on hiivatulehduksen hoitamatta jättäminen.

Itselläni oli muutaman kerran oireita alkuraskaudessa ja minulle sanottiin, ettei apteekinkaan lääkkeitä ole hyvä käyttää. Ainoastaan, jos olet lääkärissä käynyt ja lääkäri lääkkeet määrännyt.

Minulla hiiva meni ohi, kun aloitin tehokuurin maitohappobakteereillä ja käytin myös runsaasti gefilus- piimää sekä muita tuotteita. Maitohappobakteerietä käytän vieläkin 2 kpl/pv ja minkäänlaisia hiivatulehduksia tai oireita ei ole enää ollut. Olen nyt rv 37+3. Ennen kuin aloitin maitohappobakteerien käytön kärsin useista hiivatulehduksista ja jouduin useasti kuurille. Eli kannattaa kokeilla ensimmäisenä tuota vauva- ystävällistä vaihtoehtoa, koska se saattaa auttaa sinua, kuten auttoi minuakin. Kutinatonta odotusta sinulle!

Kiitti vastauksista. Seurailen oireita huomiseen ja jos vielä oireita menen apteekkiin. Tuntuu kun oireet ois hieman helpottaneet, mutta jos huomenna vielä tuntuu niin ei kun apteekkiin! Kiitti kaikille!

Yhteistyössä