hiivatulehduksen takia

• Viestiketjun aloittaja lääkärille?
  • Ensimmäinen viesti
lääkärille?
Niin. Ongelmani on se, että minulla on ollut jo 3 tulehdusta parin kuukauden sisällä. Kumppani on hoidettu, mutta sekään ei auta. Joten varaanko ajan lääkäriltä, ei terveydenhoitajalta (en ikinä tiedä kumpaan pitäisi mennä terveysongelmissa)? Ja kauankohan kestää saada se aika? En jaksaisi odottaa mitään kahta kuukautta, kun nämä tulehdukset ottavat hermoon! :mad:

Aloitin e-pillerit puoli vuotta sitten, joten ne voivat olla osatekijänä ongelmassa. Mutta, mitä lääkäri voi asialle tehdä tai yleensäkin mitä tehdään, kun on jatkuva tulehduskierre? Saanko jotakin pillereitä ja kaikki paranee? Ja entä jos tulehdukset tulevat yhdynnän aiheuttamasta hankauksesta, pitäisi seksi lopettaa kokonaan? Ärsyttää..

Kertokaa ihmeessä, jos olette joskus olleet samassa tilanteessa.

minä
mulla on ollu kanssa hiivan kanssa ongelmia.etenkin yhdyntöjen jälkeen se helposti pukkaa päälle kun on limakalvot kuivuneet ja joskus jopa hankautuneet hieman rikki.nyt olenkin alkanut silloin tällöin käyttämään emättimeen tarkoitettuja maitohappobakteeri kapseleita, jotka tasoittavat emättimen ph:ta.Olen käyttänyt näitä kapseleita juuri esim.rajumpien yhdyntöjen jälkeen hiivan ennaltaehkäisyyn ja ainakin tähän asti olen onnistunut hiivan välttämään niiden avulla.Ensin täytyy tietysti hoitaa hiiva pois, esim. apteekista saatavilla kapseleilla tai voiteilla.Lääkäri voi kirjoittaa hiivaan reseptillä otettavan lääkkeen,joka on tietysti mukavampi käyttää.Olen kuitenkin näitä suun kautta otettavia pillereitäkin ottanut jo niin monet kerrat että ajarrelin kokeilla ennaltaehkäisyä maitohappobakteereilla ja tähän asti on siis tepsinyt!Kannatta kokeilla!

Yhteistyössä