HIIVAA JOKO TAAS#¤%&/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lotraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja PuhdasPerä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli (vieras):
No eipä minun kohdalla hiiva johdu ainakaan pesemisen puutteesta. Alapesun teen useammin kuin kaksi kertaa päivässä. Taitaa olla vaan niin kuivat paikat, että seksin aikana tapahtunut hankaus taisi aiheuttaa hiivan. Hiivasta en ole siis kärsinyt kertaakaan tätä ennen!

No onko ihme jos on hiivaa!!! Oikeesti, eihän alapesua saisi tehdä (ellei vuoda paljon) useimmin kuin kaksi kertaa päivässä!!! Ehditkö muuta tehdäkkään kuin lutrata alapäätäs?
Normisti kerran päivässä suoritettu alapesu riittää, villiintyyhän kaikki hiivat sunmuut pöpöt, kun normi suojaava bakteerikanta häviää!!
Haloo...

En ole Hemuli, mutta ihan kommenttina, toimin näin:

Hiivan tulooni saattaa vaikuttaa, tietyt ruoka-aineet, lääkeaineet, tms... Virtsatientulehduksenikin yleensä laukaisee viini, joten jos muistan juoda runsaasti sitten samalla vettä, vältyn tuolta. Kun huomaan hiivatulehduksen pukkaavan päälle, niin minä ainakin aloitan vedellä lotraamisen. Ikään kuin siis pesen tuon pahan bakteerikannan pois. Joka kerta on tepsinyt. Ihan papa-kokeen yhteydessä on lääkäri samalla tehnyt hiiva testin ja soittanut perään jos fluori arvot ovat olleet hieman korkeita. Olen sitten siis yksinkertaisesti turvautunut vedellä lotraamiseen.

Fluoriarvot???

Hiivan tuloonhan vaikutta tietty muutkin seikat kun tuo lotraaminen/lotraamattomuus, kuten juuri nuo mainitsemasi lääkkeet ja ruoka-aineet (vehnäkset, sokerit, yms, jotka pitäisi jättää) ja jopa stressi tai hormonaaliset muutokset.
Jos on jotain taipumusta noista, niin ei sitä kannata silloin ruveta vielä enempää pesemään, koska sehän vain pahentaa tilannetta.
LIEVÄN/ALKAVAN hiivan SAATTAA saada myös pesulla pois, jos sillä onnistuu palauttaa normaaliflooran kasvuston...

Juu! Joka ikinen kerta on vedellä lotraaminen auttanut vaivaan. Mikäli se ei sinulla "Puhdas Perä" onnistu, niin se on sinun ongelmasi ja sinulla on siihen ilmeisesti omat konstisi. Olen onnellinen ettei minun ole tarvinnut turvautua lääkkeisiin. Fluori arvoista voidaan kokeellisesti todeta hiiva. Ei täällä ole kukaan väittänyt, että hiiva lähtisi kaikilta pois pelkällä vedellä.

mitä saa käyttää raskausaikana hiivaan? Minulla on kai nyt ensimmäistä kertaa elämässäni, rv 25.
Onko tietoa siitä yhdistelmähoidosta, jossa on puikko ja voide, että onko hyvä ja saako käyttää.. Siksi ajattelin sitä kun ei niinkään tuolta sisältä kutise, vaan häpäreiden ympäriltä ja oikeastaan koko limakalvolta kutisee välillä niin että hinkkaan sen pian verille jos en saa helpotusta.. Mitä nuita ilman receptiä saatavia valmisteita saa käyttää raskausaikana, kun en jaksaisi lääkäriinkään sännätä nyt kun parin päivän päästä on aika lääkärille muutenkin, mutta en kyllä sinne asti pärjää kutinan kanssa. :D

Vastatkaa pliis pian kun kohta pitää suunnata apteekkiin.. Ja voihan sitä sieltä vielä kysyä. Kiitos asiallisista vastauksista.

Jopas on merkillinen gyne kun ottaa alapäästä fluori arvoja??!! Kannattaa varmaan mennä seuraavaksi hammaslääkärille... ;)

Ja omasta hiivastani.... sen ikävä kyllä olen kerran "sairastanut", raskaus+stressi=hiiva johon se kolmenpvn daktarin kuuri tepsi..
Ja edelleen siitä lutrauksesta, sun hiivas saattaa johtua ihan siitäkin, liiallisesta lutraamisesta.

Jopas on merkillinen gyne kun ottaa alapäästä fluori arvoja??!! Kannattaa varmaan mennä seuraavaksi hammaslääkärille... ;)

Ja omasta hiivastani.... sen ikävä kyllä olen kerran "sairastanut", raskaus+stressi=hiiva johon se kolmenpvn daktarin kuuri tepsi..
Ja edelleen siitä lutrauksesta, sun hiivas saattaa johtua ihan siitäkin, liiallisesta lutraamisesta.

Jopas oot kumma tyyppi. Minä en ole sanonut täällä huvikseni lotraavani vedellä, vaan aloitan silloin tuon oman lotraus kuurini kun huomaan hiiva tulehduksen tulevan päälle. Kaivelepas jostain esiin kemian jaksollinen järjestelmä, josta löydät aineen Fluori. Todella epäsivistynyt täytyy olla, jos luulee, että fluori liitty ainoastaan hampaiden hoitoon. Luulitkohan myös, että rautaa on ainoastaan esim. nauloissa...

Alkuperäinen kirjoittaja asdflö:
mitä saa käyttää raskausaikana hiivaan? Minulla on kai nyt ensimmäistä kertaa elämässäni, rv 25.
Onko tietoa siitä yhdistelmähoidosta, jossa on puikko ja voide, että onko hyvä ja saako käyttää.. Siksi ajattelin sitä kun ei niinkään tuolta sisältä kutise, vaan häpäreiden ympäriltä ja oikeastaan koko limakalvolta kutisee välillä niin että hinkkaan sen pian verille jos en saa helpotusta.. Mitä nuita ilman receptiä saatavia valmisteita saa käyttää raskausaikana, kun en jaksaisi lääkäriinkään sännätä nyt kun parin päivän päästä on aika lääkärille muutenkin, mutta en kyllä sinne asti pärjää kutinan kanssa. :D

Vastatkaa pliis pian kun kohta pitää suunnata apteekkiin.. Ja voihan sitä sieltä vielä kysyä. Kiitos asiallisista vastauksista.

Suosittelisin voidemaista Gyno-Daktarinia, sitä voi levittää ulkosynnyttimiin ja laittaa pakkauksessa olevan asettimen kanssa sisälle emättimeen. Vaikka sisältä ei kutiaisikaan, kannattaa silti laittaa voidetta myös sinne, koska ulkosynnyttimien hiiva on yleensä sisältä lähtöisin, vaikka alkuvaiheessa kutina ja kirvely saattaakin olla siellä lievempää. Ja edelleen, pesut vain kerran päivässä :) Voit ostaa myös normaalit emätinpuikot ja lisäksi ulkosynnyttimiin Daktacort voidetta (löytyy muuten apteekin jääkaapista, ei hyllystä). Canesten sopii periaatteessa myös raskauden aikana, mutta ei ole kaikille niin tehokas oireisiin.

Ja kannattaa muistaa, että teratologinen puhelintietopalvelu vastaa kaikkin kysymyksiin, jotka liittyvät raskauden aikaiseen lääkitykseen arkisin klo 9-12 välisenä aikana. (kts. numero Googlesta) Siellä on viimeisin tieto asioista, myös apteekit käyttävät tätä palvelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli (vieras):
No eipä minun kohdalla hiiva johdu ainakaan pesemisen puutteesta. Alapesun teen useammin kuin kaksi kertaa päivässä. Taitaa olla vaan niin kuivat paikat, että seksin aikana tapahtunut hankaus taisi aiheuttaa hiivan. Hiivasta en ole siis kärsinyt kertaakaan tätä ennen!

No onko ihme jos on hiivaa!!! Oikeesti, eihän alapesua saisi tehdä (ellei vuoda paljon) useimmin kuin kaksi kertaa päivässä!!! Ehditkö muuta tehdäkkään kuin lutrata alapäätäs?
Normisti kerran päivässä suoritettu alapesu riittää, villiintyyhän kaikki hiivat sunmuut pöpöt, kun normi suojaava bakteerikanta häviää!!
Haloo...

Öö...Kirjoitinkohan jo, että en ole kärsinyt hiivasta kertaakaan tätä ennen?