HIIVAA JOKO TAAS#¤%&/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaaaa

Vieras
Mulla alkaa huomenna rv 38. Paikat ovat täysin kiinni. Jouduin vähän aikaa sitten antibioottikuurille ja tiesin, että siitä seuraa hiiva. KUinka monta hiivakuuria oikein voi käyttää raskauden aikana, olen jo 3 kertaa kyseistä vaivaa lääkinnyt? Onko yhden päivän Canesten-kuuri tehokas? Pakko kai tämä on lääkitä kun en pystynyt kutinalta edes nukkumaan viime yönä!!!!

Mä kärsin raskauden alussa toistuvista hiivatulehduksista ja sain lääkäriltä silloin jonkin kuurin joka kesti viikon verran sillä se hiiva vasta lähti pois. Tarpeeksi pitkällä kuurilla ja vielä kuurin jälkeen käytin noita maitohappobakteerivalmisteita. Eli kandee varmaan mennä lekuriin ja pyytää joku tommonen pidempi kuuri, jotta pääset hiivasta eroon.

En ole ikinä hakenut hiiva kuuria. Kunhan pesen tarpeeksi hyvin ihan puhtaalla vedellä ilman saippuoita parina päivänä, niin hiiva on lähtenyt ihan silläkin.

Eipä lähteny raskausaikana kotikonstein, oli niin pirun sitkeässä. Sain myös lääkäriltä kuurin, olikohan 5 päivää aamuin illoin yksi emätinkapseli tai jotain sellaista. En muista tuotteen nimeä. Ennen raskautta en minäkään ollut koskaan joutunut hiivakuureihin turvautumaan, mutta kerta se on ensimmäinenkin, sanovat viisaat :)

Juu ei se hiiva kylläkään mistään huonosta hygieniasta johdu, jos tuo yksi kommentti siihen viittaa. Maitohappokapselit on ihan ok juttu, ja sitten kannattais muutenkin välttää sokeria, valkosia jauhoja ja tietty leipää missä on hiivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Minni80:
Juu ei se hiiva kylläkään mistään huonosta hygieniasta johdu, jos tuo yksi kommentti siihen viittaa. Maitohappokapselit on ihan ok juttu, ja sitten kannattais muutenkin välttää sokeria, valkosia jauhoja ja tietty leipää missä on hiivaa...

Onko hyvä hygienia?

Alkuperäinen kirjoittaja Q::

Onko hyvä hygienia?

on, vaikka enpä ymmärrä mitä se sua kiinnostaa...

Itse kärsin kroonisesti hiivasta, mutta senpä siitä saa kun oon tällänen sokerihiiri...

No kyllä normaaliin hygieeniaan kuuluu pestä alapäänsä väh. kerran vuorokaudessa! Miksi ihmeessä jotkut pitävät hoitokeinona alapään pesua, kun eikö se kuulu tehdä normaalistikin? Jos hiivasta kärsii, niin ei siihen yleensä normaalit pesut auta. Alkuperäiselle, myös täällä on kärsitty hiivasta ja pari kertaa olen sen raskauden aikana jo joutunut lääkitsemään. Myös minulla antibioottikuuri laukaisi toisen noista tulehduksista. Neuvolassa annettiin ohjeeksi lääkitä apteekin reseptivapailla lääkkeillä jos hiiva uusii. Itse käytin viimeksi kolmen päivän gyno-daktarin -puikot ja hiiva lähti hyvin. Tuosta Canestenista ei ole kokemusta, joten en pysty sen suhteen auttamaan!

Juuri näin! Raskausaikana hormonitoiminta muuttuu ja hiiva tulee helpommin. Tietysti normaalista hygieniasta on huolehdittava mutta yleensä raskaudenajan hiivakierteeseen auttaa vain lääkkeet!!

Höhö... Useat ei täällä harrasta kunnon hygieniaa. Osa varmasti harrastaa ja osalla on hiiva tiukemmassa. Eihän tuota voi tietää kuinka hyvin muut itsensä pesevät.

kiitos vastauksista, niin asiallisista kuin asiattomistakin ;) kyllä käyn vesi / lactoline-pesulla päivittäin, en yli- tai alipese. Neuvola suositteli Canestenia jota sitten käytin, vieläkin vähän kutisee mutta voi johtua kuivuneista limakalvoistakin.

Ja hiiva nyt ei ole sellainen tauti joka pestään vedellä pois...se joka tuollaista väittää ei ole varsinaisesti hiivasta kärsinytkään :DDDDDDDD

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
kiitos vastauksista, niin asiallisista kuin asiattomistakin ;) kyllä käyn vesi / lactoline-pesulla päivittäin, en yli- tai alipese. Neuvola suositteli Canestenia jota sitten käytin, vieläkin vähän kutisee mutta voi johtua kuivuneista limakalvoistakin.

Ja hiiva nyt ei ole sellainen tauti joka pestään vedellä pois...se joka tuollaista väittää ei ole varsinaisesti hiivasta kärsinytkään :DDDDDDDD

Onhan se nyt täälläkin parikin kertaa toottu, että alapesulla on lähtenyt. Mites luulet, että ennen toimittiin kun ei ollut noita rohtoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Hiivaton:

Onhan se nyt täälläkin parikin kertaa toottu, että alapesulla on lähtenyt. Mites luulet, että ennen toimittiin kun ei ollut noita rohtoja...

No jos se pelkkä kerran tai pari päivässä pesu muka auttaa niinkuin vihjailet niin on se kumma että niin monella on tälläsiä vaivoja...

Älä viitti provosoida syyttelemällä hiivaongelmaisia että heillä on huono hygienia, kun et ilmeisesti tiedä asiasta mitään.

Niinpä, mitenhän sitä ennen vanhaan on selvitty klamydiasta, silmätulehduksesta, angiinasta jne "kun ei ollut noita rohtoja"...

Alkuperäinen kirjoittaja Hiivaton:

No jos se pelkkä kerran tai pari päivässä pesu muka auttaa niinkuin vihjailet niin on se kumma että niin monella on tälläsiä vaivoja...

Älä viitti provosoida syyttelemällä hiivaongelmaisia että heillä on huono hygienia, kun et ilmeisesti tiedä asiasta mitään.

Niinpä, mitenhän sitä ennen vanhaan on selvitty klamydiasta, silmätulehduksesta, angiinasta jne "kun ei ollut noita rohtoja"...

Minulla ei ole ainakaan ollut mitään tarkoitusta provosoida täällä mitään, eikä mielestäni kellään muullakaan, jotka ovat todenneet vedesta saavan tarpeeksi apua vaivaan. Nyt sinun täytyy kyllä katsoa itseesi jos olet jostain provosoitunut. Faktahan on, ettei tosiaan ole ennen pystyttykään parantamaan kaikkea. Ei tosiaan ole ollut rohtoja. Mikäköhän ihme oli pointtisi... Osa taudeista menee ohi, osa ei. Flunssastakin voi selvitä ilman lääkitystä, mutta osa hakee heti lääkkeitä. Minullekin on tullut hiivaa, mutta heti kun kutiaa olen extra tarkka ja saan sen pois koti konstein. Mikäli tämä ei sinulla toimi, niin harmin paikka. Nyt olen siis hiivaton.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla, mitä nuo sinun mainitsemat kotikonstit ovat. Tarkoitatko jotain muutakin kuin pelkkää vesipesua? Ja kuinka usein päivässä peseydyt kun huomaat hiivan? Itse peseydyn kerran päivässä ja vaihdan myös alusvaatteet päivittäin. Jos on muitakin kotikonsteja, niin kokeilisin mielelläni niitä ennen lääkkeiden hankkimista!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nimimerkille Hiivaton:
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla, mitä nuo sinun mainitsemat kotikonstit ovat. Tarkoitatko jotain muutakin kuin pelkkää vesipesua? Ja kuinka usein päivässä peseydyt kun huomaat hiivan? Itse peseydyn kerran päivässä ja vaihdan myös alusvaatteet päivittäin. Jos on muitakin kotikonsteja, niin kokeilisin mielelläni niitä ennen lääkkeiden hankkimista!! :)

Olen kuullut et piimä ja maustamaton jugurtti voi auttaa hiivaan. Eli sillä kun pesee ton alapään niin pitäisi hiivan lähteä pois

Alkuperäinen kirjoittaja ohva:

Olen kuullut et piimä ja maustamaton jugurtti voi auttaa hiivaan. Eli sillä kun pesee ton alapään niin pitäisi hiivan lähteä pois

Tätä ohjetta neuvolan lääkäri minulle antoi kun ei jatkuvasta tulehduksesta muutoin päässyt eroon; maustamatonta jogurttia aamuin illoin sekä emättimeen että ulkosynnyttimille sormin aseteltuna. Lääkäri sanoi vielä, että joskus alapää voi tottua hiivalääkkeisiin jos niitä joutuu kovin usein käyttämään. Ja tosiaan...hiivatulehdus ei johdu huonosta hygieniasta, vaan siitä, että naisen alapään bakteerikanta muuttuu raskauden tai jonkin muun (esim ruokavaliomuutoksen, stressin, uimahallissa käynnin, hormonivalmisteiden yms) asian takia. Toki pesemättömyys voi johtaa sitten ongelman pahenemiseen tai oireiden voimakkuuteen, mutta ei se ole hiivatulehduksen syy.

No eipä minun kohdalla hiiva johdu ainakaan pesemisen puutteesta. Alapesun teen useammin kuin kaksi kertaa päivässä. Taitaa olla vaan niin kuivat paikat, että seksin aikana tapahtunut hankaus taisi aiheuttaa hiivan. Hiivasta en ole siis kärsinyt kertaakaan tätä ennen!

Minäkin kuulisin mielelläni tarkemmin... koska on kummallista että pelkkä vesi auttaa. Miten olet tehnyt itsellesi hiivadiagnoosin, apteekin testeillä vai? Millaiset ovat olleet oireesi? Oletko ollut pitkäänkin pesemättä alapäätäsi silloin kun hiiva on iskenyt? Jos sinulla vesi auttaa niin voit jatkaa samalla linjalla. Muille raskaana oleville en vedellä lutraamista suosittelisi, jos on selkeät hiivan oireet.

Vesipesu lääkkeenä on vähän samaan verrattavissa oleva asia, jos alkaisi atooppista ihottumaa tai jotain muuta ihottumaa hoitamaan pelkällä vesipesulla. Kerran päivässä ulkosynnyttimien pesu riittää ja sisälle ei saisi vettä laittaa ollenkaan ettei hiiva ala pahemmin kukkimaan. Ensin Gyno-Daktarinia 3pv kuuri (apteekista ilman reseptiä) ja sitten vastaanotolle sitten hakemaan vahvempi kuuri, jos tuo ei auta. Em. käsikauppalääkettä voi käyttää huoletta myös raskauden aikana. (Myös muita valmisteita, on ja niiden raskauden aikaisesta käytöstä kannattaa kysyä suoraan teratologisesta tietopalvelusta, tuoteseloisteissa on usein turhiakin varoituksia. )

Raskauden aikana kun tulehdukset kannattaisi hoitaa mahdollisimman hyvin ja ajoissa. Tosin voihan ne hiivan oireet kadota joskus aivan itsestäänkin ilman hoitoa lievemmissä tapauksissa... Yleensä hiivaa ei kyllä paria päivää pitempään siedä...

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli (vieras):
No eipä minun kohdalla hiiva johdu ainakaan pesemisen puutteesta. Alapesun teen useammin kuin kaksi kertaa päivässä. Taitaa olla vaan niin kuivat paikat, että seksin aikana tapahtunut hankaus taisi aiheuttaa hiivan. Hiivasta en ole siis kärsinyt kertaakaan tätä ennen!

No onko ihme jos on hiivaa!!! Oikeesti, eihän alapesua saisi tehdä (ellei vuoda paljon) useimmin kuin kaksi kertaa päivässä!!! Ehditkö muuta tehdäkkään kuin lutrata alapäätäs?
Normisti kerran päivässä suoritettu alapesu riittää, villiintyyhän kaikki hiivat sunmuut pöpöt, kun normi suojaava bakteerikanta häviää!!
Haloo...

Alkuperäinen kirjoittaja PuhdasPerä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli (vieras):

No onko ihme jos on hiivaa!!! Oikeesti, eihän alapesua saisi tehdä (ellei vuoda paljon) useimmin kuin kaksi kertaa päivässä!!! Ehditkö muuta tehdäkkään kuin lutrata alapäätäs?
Normisti kerran päivässä suoritettu alapesu riittää, villiintyyhän kaikki hiivat sunmuut pöpöt, kun normi suojaava bakteerikanta häviää!!
Haloo...

En ole Hemuli, mutta ihan kommenttina, toimin näin:

Hiivan tulooni saattaa vaikuttaa, tietyt ruoka-aineet, lääkeaineet, tms... Virtsatientulehduksenikin yleensä laukaisee viini, joten jos muistan juoda runsaasti sitten samalla vettä, vältyn tuolta. Kun huomaan hiivatulehduksen pukkaavan päälle, niin minä ainakin aloitan vedellä lotraamisen. Ikään kuin siis pesen tuon pahan bakteerikannan pois. Joka kerta on tepsinyt. Ihan papa-kokeen yhteydessä on lääkäri samalla tehnyt hiiva testin ja soittanut perään jos fluori arvot ovat olleet hieman korkeita. Olen sitten siis yksinkertaisesti turvautunut vedellä lotraamiseen.