hiiva

• Viestiketjun aloittaja mitä tää on
  • Ensimmäinen viesti
mitä tää on
Hiivatulehduksen oireet on, kutinaa, turvotusta, punoitusta, haavauma. Mutta pikatestin tulos oli negatiivinen, tosin se luotettavampi eli viljelyn tulos tulee parin päivän päästä. Entä jos se on myös negatiivinen, mitä sitten kannattaa testata? Klamydia ja tippuri varmaan, mutta entä muita? Lääkäriin on vaikea päästä ja voisi testauttaa eri vaihtoehdot ennenkuin menee lääkärin puheille kun näihin tutkimuksiin saa hoitajiltakin lähetteet.
Voikohan alapää olla muuten vaan ärtynyt, esim. kondomin käytöstä tms? Niin siis epäilen että olisin saanut hiivan antibioottikuurin seurauksena. Kuurin aikana käytettiin kondomia kun lääke voi aiheuttaa e-pillerien tehottomuuden mutta nyt taas on harrastettu suojaamatonta seksiä ja myös ennen lääkekuuria. Tosin tauteja ei pitäisi olla kun mulla on vakikumppani.

ap
Mutta ei mua pissata joten luulis että virtsatietulehdus on poissuljettu. Kyllä hoitsulta saa lähetteen, oon joskus testauttanut klamydian ja tippurin sekä virtsatietulehduksen. Hiivakin testattiin silloin mutta pissanäytteestä, tällä kertaa otin pumpulipuikolla itse näytteen.

Mira
Virtsatietulehdus ei aina oireile mitenkään selvästi. Jos ärsytykselle ei löydy mitään selvää selitysta, mieti myös voisiko kyseessä olla yliherkkyys terveyssiteille/pikkuhousunsuojille. Niistä voi kutinan lisäksi mennä ihokin rikki.

Yhteistyössä