Alkuperäinen kirjoittaja missä vika:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja missä vika:
Kun mä kävin koulua 80-luvulla, niin ei ollut mitään iltapäiväkerhoja, eikä kellään ollut ongelmaa talvilomien tai kesälomien kanssa. Miksi nykylapset on niin paljon avuttomampia, etteivät selviä yhtään yksin? Kyllähän koululainen käy koulussakin joka päivä itsenäisesti. Vai käykö?
No sillon ne penskat meni mm. maalle isoäitien luokse. Tai kaupunkiin. Nykyään ne isoäidit ja -papat ovat alkoholisoituneet.
No ei kaikki menneet, vaikka sinä olisitkin mennyt.
Minä en kyllä mennyt, ovat kaikki kuolleet jo aika päiviä sitten =) Mutta tämähän oli yleinen tapa. Samoin oli yleinen tapa naapureiden kanssa vuorotella noita.
En näe mitään vikaa siinä, että esimerkiksi 7-vuotias lapsi saa seurakseen pariksi tunniksi päivässä jonkun kivan lastenvahdin, joka keksii tekemistä. Melkoista kateutta on mielestäni ilmassa, jos heti pitää olla nykylapset lyttäämässä sen tähden että itse on ollut sitä ja tätä.
Pitää ottaa huomioon, että nykyään ympäristökin on erilainen kuin 80-luvulla. Samoin tieyhteydet, liikenteet, ihmisiä jopa Suomessakin on kaapattu(!!), yleinen ilmapiiri jne. Nuo vaikuttaa paljon siihen yleiseen turvallisuuteen..esimerkiksi nykyään pihapiirissä ei kukaan muu katso niitä lapsia kuin vanhemmat itse eikä kukaan puutu tilanteisiin. Se on sitä yksityisyyden tuoman mukavuuden kääntöpuolta.