Lasten kesäloma ja yksinolo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omppu

Vieras
Miten muissa perheissä junaillaan lastenhoito kesällä, jos vanhemmat ovat töissä? Tarhaikäisten kanssa on vielä huoletonta, mutta entä pienet koululaiset?

Tänään istuttiin kalenterin kanssa ja suunniteltiin kesää, kolme viikkoa menee niin että ollaan miehen kanssa molemmat töissä, lapset ovat 7- ja 11-vuotiaat. Onneksi on mummit ja kummit, ja toisaalta lapset pärjäävät muutaman tunnin keskenäänkin, jos onnistumme sovittelemaan työvuorojamme eri aikoihin.

Minkä ikäisen lapsen/lapset voi mielestänne jättää työpäivän ajaksi ilman aikuista? Itse ajattelen, että muutaman vuoden kuluttua lastenhoito-ongelmat alkavat hellittää :)

me sumplittiin lomia, 3 viikkoa jäi hoidettavaksi, ja onneksi keskimmäinen ekaluokkalainen pääsi kesäkerhoon 3 viikoksi, ja hintakin on vain 210 euroa. Vain siksi, että esikoisen kohdalla olen maksanut viikosta jopa 160 euroa.

Mun 7 v, ei pärjäisi päivääkään, tai muutamia tuntejakaan yksin, ja esikoinen on aina välillä isänsä luona.

Meillä samanikäiset, 11v ja 7v. Isompi pärjäisi jo itsekseenkin, mutta nuorempaan emme vielä luota niin, että voisi olla kokonaisia päiviä itsekseen/sisaruksen kanssa kotona. Onneksi on mummot apuna ja lasten täti, joten saadaan sovittua niin että lapset eivät jää yksin. Lomat pidetään miehen kanssa limittäin niin että yhteensä 6 viikkoa meistä jompikumpi kotona, yhteistä lomaa 3 viikkoa.

Yhteistyössä