Hiihdätkö?

laitoin saman alle vuoden käisten osioon jo, mutta tällä puolella saattaa löytyä enemmän kokemusta:

Olemme keväällä menossa Lappiin viikoksi, tyttömme on tuolloin 10 kk. Olemme innokkaita murtsikan hiihtäjiä, ja aiempina vuosina olen ihastellut ahkioissa vedettäviä vauvoja (ja vanhempiaan...). Nyt kun pitäisi miettiä tapaa ottaa oma lapsi ladulle mukaan, alkoi mietityttää. Kumpihan on toimivampaa ja turvallisempaa - ottaa tyttö (jäykkäaisaiseen) ahkioon vai kantorinkkaan?

Suunnitelma on lapsen kanssa tehdä vain lkohtuumittaisia ja turvallisempia lenkkejä, tunturiylitykset voidaan käydä miehen kanssa tekemässä sitten vuorotellen.

Kuulisin mielelläni kokemuksia hiihtäjiltä, miten olette itse toimineet? Muita hyviä vinkkejä? Kiitän jo etukäteen.
 
Moi! Asutaan täällä Pohjoisimmassa Lapissa ja minä kyllä laittaisin ja ollaan laitettukin lapsi jäykkäaisaiseen ahkioon eikä kantorinkkaan. Kantorinkassa kuitenkin on se vaara että jos kaatuu saattaa lapselle käydä köpelösti eikä lapsi muutenkaan jaksa kantorinkassa kovin pitkiä matkoja.. Riippuu tietenkin maastostakin..
 

Yhteistyössä