Hierojan ammatti

  • Viestiketjun aloittaja kannattaako alkaa opiskella
  • Ensimmäinen viesti
kannattaako alkaa opiskella
Oletko aloittanut vastikään tai jo toiminut pitempään hierojan ammatissa. Kannattaako alalle kouluttautua, onko töitä? Jos kävisi hierojakurssin, riittääkö se vai pitääkö hankkia sen lisäksi ammattitutkinto. Entä jos tekee työtä kotona, mitä muuta pitää hommata kun hierontapöytä. Mitähän se maksaa?

Kannattaako lähteä vaihtamaan alaa tai yleensä opiskella hierojaksi. voisi tehdä sitä myös omien päätöiden ohella sivutyönä mutta kannattaako satsaus. Kurssikaan ei aivan ilmainen ole.
 
"vieras"
Asutaan 3000 asukkaan tuppukylässä ja täältä löytyy äkkiä laskettuna reilu 5 hierojaa. Kaikille kuukauden parin jonot eli töitä varmaankin on.
Riippuu sitten aika paljon ammattitaidosta tuleeko asiakas uudelleenkin.

Oletko ikinä hieronut ketään? Ihan siis amatöörina? Tiedätkö kuinka rankkaa se on? Eli fyysinen kunto pitää olla todella hyvä että työtä jaksaa tehdä.

Välineitä ei juuri tuon pöydän lisäksi tarvi kuin suojapaperi, öljyä ja pyyhkeitä eli ei nyt mikään älytön investointi jos tiloja ei tarvi vuokrata.
 
kannattaako alkaa opiskella
Olen hieronut ja on kehuttu, että tulisi hyvä hieroja. Kuntoakin riittää. Minulla on vakkarityö, jossa en oikein viihdy. Kokonaan alan vaihtoa olen miettinyt ja tämä voisi ehkä olla hyvä alku muutokselle. Eikös jotkut hierojat tee myös kotikäyntejä? Voiko hierojana toimia esim. toiminimellä?
 
Mulla on kaksi kaveria opiskellut lähiaikoina hierojaksi. Toinen teki jo opiskeluaikoina kotona töitä ja on saanut vakkaripaikan jostain.. Opiskelee nyt myös fyssariksi. Toinen ei tehnyt opiskeluaikoina yhtään keikkaan eikä ole saanut töitäkään. Eli sillä on opiskelut mennyt vähän hukkaan. Kaipa nääkin on ihan omasta tahtomisesta ja halusta sekä yrityksestä kiinni.
 
Harkitseva
Täällä kanssa harkitsen ammatinvaihtoa ja hierojan ammatti kiinnostais. Haaveissa perustaa yritys ja tilat siihen löytyis kotoa. Olen nyt googlaillut ihmisten kokemuksia opiskelusta ja työllisyydestä, kovin negatiivista tuntuu olevan. Ikää ja elämänkokemusta on jo ehtinyt kertyä, joten en ihan missään pilvilinnoissa elä, jonka takia ajattelisin jopa pärjääväni yrittäjänä. Sairaanhoitajan koulutus löytyy pohjalta eli voishan sitä tehdä vaikka sivutyönä sitten hierojan hommaa, jos sillä ei itseään täysin elättäis. Olis kiva kuulla pitkään hierojan ammatissa toimineiden kokemuksia.
 

Yhteistyössä