hieno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitopöytä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitopöytä?

Vieras
Mistä olette löytäneet hienoja hoitopöytiä? Tuntuu että niitä on niin vaikea löytää...

Haluaisin ehdottomasti valkoisen hoitopöydän, jossa olisi laatikosto alla. En kuitenkaan halua sellaista, joka näyttää ihan lastulevykamalta, eli laadukasta pitäisi olla. Ja tyyliltään modernia ja pelkistettyä.

Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että ostaisin kaksi Muuramen valkoista laatikostoa ja laittaisin siihen päälle sellaisen hoitopöytä-jatkeen (en tiedä miten selittäisin tuon...). Sitten niille laatikostoille olisi myöhemminkin käyttöä kun niistä voisi tehdä pöydä laittamalla siihen päälle levyn.

Mutta toisaalta tuo Muurame on niin tylsää...onko teillä hyviä ideoita?

Yksinkertaisesti niitä ei ole! Itse asiassa meilläkin jäi hoitopöytä käyttämättä. No lipastona toimi vauvanvaatteille, mutta hoitoalusta vessassa oli se mitä käytettiin.

Ihan turhaa ostaa hoitopöytää. Ensimmäkin se ei ole käytössä kuin muutaman kuukauden vauva kasvaa nopeasti siitä ulos ja/tai alkaa liikkumaan niin ettei vaippaa saa enää alustalla päälle =)

Hoitopöytä kannattaa ostaa vain jos tarvitset säilytystilaa vauvan vaattteille. Mutta silloinkin kannattaa miettiä tarvitsetko lipaston päälle sitä isoa hoitotasoa? Vai ostatko hoitoalustan, jonkun jo valmiin tason päälle, (esim. pesukone) tai ostatko vain tason vesipisteen viereen (20 euroa esim. Ikeasta). Ihan sama asia käytännössä :D

Herkuttele näillä: www.sauthon.com, voi olla että vain tuo ranskankielinen sivusto toimii, ja ongelma saattaa olla jälleenmyyjän löytäminen mutta jos kerran vaunuja voi tilata ulkomailta niin miksei myös huonekaluja.
Asun itse onnekkaasti keskieuroopassa ja ostin itse tuon Elodien, se oli musta romanttisen kaunis, meille on tyttö tulossa.

Lastentarvikeliikkeestä saa lipaston jossa hoitotaso päällä. Siinä voi säilyttää vauvan vaatteet ja tavarat samalla. Tosi siistejä oli. n. 200 - 300 e paikkeilla. Ostettiin ainakin itselle ja hyvä on ollut.

Nuo sauthonin kalusteet ovat aivan liian romanttisia meidän makuun... ja vauvantarvikeliikkeissä en ole nähnyt vielä yhtään laadukasta laatikostoa, vain ""halvan"" näköisiä. :-( Laatikosto tarvitaan joka tapauksessa vauvan vaatteille.

Mietin tässä onkohan kylppärin taso liian kapea hoitotasolle? Taso on normaalin lavuaarin levyinen. Hoitotaso tulisi siitä varmaankin yli jonkin verran...ei kovin kivan näköistä, mutta käytännöllistä varmaan olisi kun lavuaari on vieressä.

Me taas ei haluttais luopua hoitopöydästä lainkaan kun säästää selkää niin hyvin. Meidän lapsi on jo 1v8kk ja illalla vielä laitetaan vaippa hoitopöydällä! Sängyn päällä jos yrittäis niin sais kyllä kontata lapsen perässä tunnin ennen kuin olis vaippa/vaatteet päällä. Ja kylppärissä ei ole hoitotasolle tilaa, pyykkikonekin on niin kapea.
Meille on parin kuukauden kuluessa tulossa uusi vauva joten hoitopöytää tarvitaan edelleen.
Me ei ostettu varsinaista hoitopöytää vaan rakennettiin se itse vanhasta korkeamallisesta tietokonepöydästä. Mies kätevänä teki siihen hoitotason laitoineen ja ruuvasi kiinni pöytään. Ei se niin kovin kaunis ole mutta toimivuus on meille tärkeämpää. Ja sitten kun se joskus jää pois käytöstä niin sen raaskii vaikka heittää roskiin kun ei sinällään maksanut mitään.

Me ostettiin viime syksynä esikoiselle Variston Kalustemestasta valkoinen kokopuinen hoitopöytä. On suomalainen. Merkki on Sievä. Meillä on Pikkupuu lipasto A ja sen päällä hoitotaso. Maksovat yhteensä n. 250e. Tässä linkki sinne. http://www.sieva.fi/index.php?group=00000018&mag_nr=1 Jos linkki ei toimi, pääsee www.sieva.fi -> lastenhuoneet -> pesäpuu-sarja

Mua taas turhauttaa, kun kaikki tarjolla olevat hoitopöydät tuntuu olevan valkoisia! Puun väristä ei tunnu olevan tarjolla. Ollaankin ajateltu, että ostetaan joku nätti lipasto vauvan vaatteille ja tarvittaessa askarrellaan itse taso siihen. Meillä on niin pieni kylppäri ja matala pesukone, ettei sen päällä huvita touhuta. Selkänsä vaan saa kipeeksi:)

Hei, osta jyskystä semmonen antiikin valkoiseksi petsattu hoitopöytä, tosi hyvän näköinen, oli hyllyjäkin kivasti siinä nii mahtuu vaippoja yms ja on tyylikäs ja ei mitään lastulevyä. Myös babystylessä oon nähny tosi nätejä hoitopöytiä, ihanan antiikin ruskeaksi petsattuja... löytyy niitä tosi nättejä, niistä vaan saa sitte maksaakki :)

Ootkohan käynyt sitten jossain pienessä lastentarvikeliikkeessä. Ainakin tällä Oulussa on iso 700 neliön Lastentarvikeliike ja siellä oli lipastoja isoja ja pieniä valkoisena ja puunvärisenä. Ei ollu mitään lastulevykamaa.

Jos välttämäti hienompaa haluaa, tulee mileen ainakin Unipuu ja Satupuu-mallit ( muistaakseni Iskussa löytyy ) , mutta ei tosiaan kannata paljon sijoittaa vain hoitopöytään; osta sellainen , josta se lipasto jää sitten käyttöön.