hieman noloa kysellä täältä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipeä"

Vieras
Mut kuinka kauan ihminen voi pantata isoa hätää? Mulla on välilevyn pullistuma enkä saa isoa hätää tehtyä..ei pysty siis ponnistaa..tässä taas 6 päivä menossa ja suoli ei vaan toimi, alkaa olee ankee olo..

Ja kyllä, sanoin asiasta lääkärille ja fyssarille, ummetus on kuulemma ihan normaalia..

Kätilöopistolla neuvottiin aikoinaan tuossa tilanteessa auttamaan ponnistamista niin, että painaa esim. vessapaperitukkoa apuna käyttäen siitä peräaukon yläpuolelta samalla kun ponnistaa. Toimii minulla ainakin - on toiminut jo vuosia.
Paras tapa saada uloste tulemaan ilman em. konstia on ehdottomasti Laxoberon-kuulat, samannimiset tipat eivät auta jostain syystä minulla ainakaan. 1-4 kuulaa kun ottaa illalla, vatsa toimii melko varmasti aamulla ilman mitään muita konsteja. Tietysti juoda täytyy ylipäätään paljon silloin kun vatsan toiminta on hidasta. Aloita max. 2 kuulasta ja nosta tarpeen mukaan tuohon 4 kuulaan. Ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön vaan tilanteeseen jossa vatsaa ei saa muuten toimimaan.
Tsemppiä ikävän vaivasi päihittämiseen!

Joo, "ummetus on normaalia", mutta kyllä se täytyy hoitaa pois.

Suosittelen apteekista saatavaa Pegorion-jauhetta, mikä sekoitetaan veteen. Tosi tehokasta ja näin aluksi sun kannattaa ottaa useampi pussillinen, niin lähtee luistamaan.

Kätilöopistolla neuvottiin aikoinaan tuossa tilanteessa auttamaan ponnistamista niin, että painaa esim. vessapaperitukkoa apuna käyttäen siitä peräaukon yläpuolelta samalla kun ponnistaa. Toimii minulla ainakin - on toiminut jo vuosia.

Joo, mulla myös on toi reijän ylpuolelta painamiskeino, ja naiset voi painaa paskamassaa eteenpäin myös emättimen kautta peukulla. Näin se isoin tulppa yleeensä lähtee liikkeelle, ja saa pois myös pienemmät kikkareet jotka muuten vois helposti jäädä sinne loppuvaiheessa.
Viime "hädässä" jos em. keinot ei auta (esim. peukalo ei yletä), voi käyttää sitten ihan isohkoa ruiskua jolla ruuttaa koko peräsuolen täyteen vettä, niin täyteen että juuri ja juuri voi hetken aikaa pidätellä ja sitten antaa kaiken tulla.

Yhteistyössä