Hevoshulluja äitejä??

Oi kun olen kade... oma heppa. Paljonko on muuten oikeasti kustannukset omassa hepassa kuukaudessa. Mielessä tuon oman omistaminen käy aikaajoin, varsinkin kun nyt perheessä kaksi ratsastajaa ja§saas nähdä tuleeko tästä kuopuksestakin. Itse käyn säännöllisesti tunneilla ja just viime viikolla aikuisten ratsastuskurssilla :D
 
Me maksetaan täysylläpidosta 260?/kk,mutta sitten meillä on kaks vuokralaista jotka käyvät osan viikosta hevostelemassa,niin saadaan melkein puolet hinnasta alas.Minulla kun on viisi lasta,niin en millään pääse joka päivä tallille :wave: Tulee ehdottomasti halvemmaksi oma heppa kun käydä tunneilla :D
 
Hmmm tosiaan voisihan sitä vuokratakin. Täytyypä kysellä sellastakin tuolta talleilta. Musta tuntuu että täällä on tuo täysylläpitokin paljon kalliimpaa. Meidän tallilla maksaa jäseniltä tunti 18e ja puoli tuntia 11e. 10x kortti on 160e

Tänään oltiin isomman tytön (4-v) kanssa tai siis hän oli ratsastamassa ja me pikkuneidin kanssa katseltiin. Kyllähän meidän neiti oli polleena kun sai ison hevosen kanssa mennä eikä aina niitä poneja :D
 
Meillä ratsastaa mun lisäksi mun tytöt 12v ja 10v ja 6v on ollu myös selässä talutuksessa.Tällä porukalla jos lähtis tunneille sais maksaa aivan hirveesti.Meillä oli ennen omaa heppaa vuokralla yksi suokki.Siitä maksettiin 10? kerta ja käytiin kaks kertaa viikossa.Tää talli missä nyt ollaan on täälläkin päin tosi halpa.Muissa saa maksaa 300-500?
 
Aloitin uudelleen pari vuotta sitten ja ihanalta tuntuu =)
Lapsena en juuri muuta tehnytkään kuin notkuin tallilla.
Omaa hevosta en hanki vielä moneen vuoteen, koska en ehtisi sitä tarpeeksi liikuttamaan omin voimin. Talli meiltä löytyy, laitumet ym.

Vuokrahevosesta on ollut puhetta, ystävä tarjosi yhtä omistaan vuokralle ja sitä harkitsen . Asuisikin parin kilomterin päässä meiltä ja hevonen asustelisi omassa tallissaan hyvässä hoidossa.
 
:wave: täälä yksi

Tosin olen ollut jo heppahöperö ihan lapsesta. Tuossa raskauksien myötä oli taukoa ja kävin lähinnä meidän tallilla heppoja katsomassa ja viemässä leipää/porkkanoita. =)

Nyt kovasti kutkuttaisi taas päästä selkään ja maastolenkeille. Minulla ja tyttärellä kova oman ratsun kuume päällä,mutta yritän vielä hillitä itseni... mutta kummasti sitä joka päivä löytää itsensä hevostalli.netistä :D
 
Täällä hevoshullu äiti. Hevonen ja poni löytyy omasta takaa. Hepo lapsten ja poni äitin ;) Poni ollut minulla ku olin lapsi, siksi nytkin minun nimiini tuli ku takaisin sain ostaa. Lapset tyttö9v ja poika 6,5v tykkäävät eläimistä.
 
Täältäkin löytyy! Itse olen ratsastanut säännöllisesti joskus parisenkymmentä vuotta sitten ja juuri hiljattain tuli aloiteltua uudelleen tuttavan hevosella.
Meidän keskimmäinen poju aloitti juuri alkeiskurssin, kun en minä itse osaa opettaa.
Nuorimmainen, tyttö 4-v, kinuaa kanssa jatkuvasti ratsastamaaan ja varmasti sinne jossain vaiheessa pääseekin.


Ompas femma teillä toooosi halpa ylläpito hevoselle!
 
Täällä kans yksi :wave: heppatouhuja harrastanu ikäni, nyt ostin vihdoin oman hevosen. Yh-äitinä ei aiemmin ollut aikaa omalle, nyt kun tyttö 13v niin voidaan harrastaa yhdessä. Tyttökin käynyt tunneilla 5vuotta.
 
Ja täällä yksi. kaksi päivää sitten ilmestyi riittävästi viivoja raskaustestiin ja virallisesti toisen lapsen odotus on nyt alkanut. Palasin ratsaille 3kk esikoisen syntymän jälkeen -yhteensä ratsastuskokemusta jo yli 20v. Välissä oli tosin sellainen n. 15 vuoden jakso, jolloin ratsastin välillä enemmän välillä vähemmän, mutta nyt siis jo 2,5v taas ratsastuskoulun tunneilla.

Ja ihanaa!!! =)

Edulliselta kuulostavat teidän hinnat -täällä Vantaalla tunti n.30? kausikortilla... mutta ei se haittaa, itseensä kun panostaa niin joku henkireikä on oltava.

Mutta kysymys: kuinka pitkään mahtaa olla mahdollista ratsastaa raskaana? Kevätkausi alkaa vuoden vaihteessa ja jos tämä alku nyt pysyy matkassa niin elokuun lopulla sen pitäisi sitten syntyä. Pääsenköhän toukokuulle asti vai pitäiskö maksaa vaan puolet kaudesta eli jonnekin maaliskulle??
 
Täältä ilmottautuu kans yksi mukaan :wave:
Omassa pihassa on pari heppaa ja ihmettelen suuresti millä ajalla noilla kerkeis ratsastaakin. Toinen nyt on puoliksi eläkkeellä, mutta tuo junnu on vielä niin idioottikin välillä ettei sillä paljon muut suostu ratsastelemaan. Eipä sillä sen verran korvessa ollaan, (tai ainakin kulkuyhteydet on huonot) ettei tänne ole kauheesti tunkuakaan.

Mutta vastaus pandan kysymykseen: ei ehkä kannata maksaa koko kevät kautta. Se riippuu niin paljon omasta voinnista kuinka pitkään pystyy ratsastamaan. Ite oon tyystin lopettanu ehkä 1kk ennen laskettua aikaa (kun maha otti satulan etukaareen :whistle: ) mutta loppuajat lähinnä maastossa köpöttelyä ja en enää ihan jokaisen hevosen selkään kiivenny. Tuolla junnulla ratsastamisen lopetin aika aikaisessa vaiheessa, kun sieltä on sen verran suuri todennäköisyys tulla aina sillontällön alas :whistle: Suurin riskihän on se että siltä selästä putoaa. Muuten mulle lääkäri sanoi että niin pitkään voi ratsastaa kun se ei tunnu pahalta.

Tokan synnytyksen jälkeen odotin ehkä 2 viikkoa kun aloitin varovaiset maastokävelyt, mutta aika pitkään menin vaan käyntiä että kohtu kerkesi palautua.
 
Voi teitä onnellisia jotka pääsette hevostelemaan.. Olen ollu koko ikäni hepoista kiinnostunut, mutta rahatilanne ei ole mahdollistanu kurssille pääsyä. Olisin ikionnellinen, kun sais edes käydä jossakin nuuskuttelemassa hepan tuoksua ja vaikka talutella ja harjailla, mutta eipä sellaista mahdollisuutta ole tullut pitkiiiiin aikoihin..
 
Mä käyn pari kertaa viikossa tallilla, toinen tunnilla ja toinen yksärillä eri paikassa. Aloitin ratsastuksen noin 2,5 v sitten piiitkän tauon jälkeen uudestaan eikä ole tarvinnut katua, hepat ja ratsastus on vaan niin :heart: Nyt vähän harmittaa kun ratsastus jää pakolliselle tauolle mammailun takia, enää tän kuun ratsastan näillä näkymin sitten täytyy lopettaa joksikin aikaa :'(
 
Minä kans :wave: Tosin olen enemmän tuon ravipuolen ihmisiä. Ikuinen haave päästä joskus takaisin ravihommiin heppoja treenaamaan ja raveihin laitteleen. Nyt 2 laosen yh.äitinä ei oikein onnistu kun ei paljoakaan tuttuja paikkakunnalla et sais muksuja kattoon eikä varaa maksaa ulkopuolisille.
 
Täällä :wave:
Tosin en ole "uusi" heppahöperö. Olen harrastanut hevostelua 24 vuotta ja oma poni on ollut 19 vuotta :)
Nyt poneja kolme. Ratsastanut en ole enää viime vuosina juuri lainkaan kun on nuo lapset ja raskaudet (pojat 3 kk ja 1 v 3 kk) ja selkäongelmaa, mut ajelen ja muuten touhuan.
 

Yhteistyössä