Herqules, X-adventure vai Happy baby-vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuilija

Vieras
En osaa päättää, mitkä tuplavaunut ostaisin sisaruksille, joilla ikäeroa 1v 9kk. Herqulekset, X-adventure Twingot vai Happy babyn Spider swingit. Osaisiko joku suositella/haukkua kyseisiä merkkejä? Tai ehdottaa jotain parempaa?

Kaikki nuo ovat mielestäni hyviä, listasit juuri ne vaunut mitä itsekkin harkitsisin tuplista. Kokemusta tuplista ei kuitenkaan itselleni tullut mutta ykkös suosikkini on nuo Habby babyt. Odottelen myös mielenkiinnolla käyttökokemuksia.

Ostimme juuri tuplat pitkän vertailun ja harkinnan tuloksena.

x-adventurea ei tuoda enää maahan, koska on ilmennyt niin paljon vikoja ja materiaalit huonoja.Jos tilaa ulkomailta tai nettifirmasta, takuissa on isoja ongelmia.

Happy Baby Spiderit on tooosi leveät. Ostimme sellaiset ensin, mutta kävimme vaihtamassa. Niissä on kyllä parhaiten istumatilaa ja ne omiin suuntiin kääntyvät kopat, jotka helpottaa, jos on riitaisat sisarukset. KOlmipyöräinen Swing-malli myös tuntui kiikkerältä ja turvattomalta ja myyjä kertoikin usean ostajan tulleen valittamaan kun vaunut on kaatuneet käytössä.Tämä on kuitenkin kuluttajan ostopäätöstä tiedettävä, että kolmipyrä on huterampi.Kolmipyärä alkaa myös herkästi puoltaa.

Herqulesta emme sitten lopussa edes miettineet enää.

vaihdoimme Happy Babyt Babywelt Montrealiin, joissa on kaksi kääntyvää etupyörää liikkumista helpottamassa ja kapea koko.

Onnea etsintään.

Mistä kuulit että Xadventuressa on paljon valmistusvikoja. Kuinka leveät nuo Spiderit muuten on, en enää muista, olisiko ollut 76 cm?

Tuo Montreal on todella kapea tuplarattat, vain 72 cm. Mutta siihen ei sitten mahdu koppaa. Jos täytyy mahtua koppa, niin se automaattisesti kasvattaa leveyssuunnassa kokoa. Toinen tosiasia on kyllä, että kolmipyöräiset ovat aina sivusuunnassa vähemmän tukevat, kuin nelivetomallit.

Mallista riippuen on tietenkin aina rajoituksia. Jossain joku ihmetteli että Mac Larenin Volot, kaatuvat helposti, jos laittaa niihin roikkumaaan painoa. JOS KOKO rattaat painavat 4 kiloa. Varmasti kippaavat jos laittaa roikumaan niihin kauppakassin tai hoitolaukun. Lapsen kyydissä olessa olen itsekkin laittanut hoitolaukun noihin roikkumaan. Laukku täytyy vain ottaa pois ennen lasta. muuten rattaat kippaavat, tietenkin!

Miksi muuten, ette "enää" harkinneet Herculeksen rattaita? Nämä ratasaiheet, kun aina kiinnostavat itseäni ;)

Meillä syyskuun alusta ollut käytössä Herquleksen Twin Heroet.Vanhempi tyttö 2v 4 kk ja nyt syyskuussa syntynyt pikkusisko.Aivan ihanat olleet käytössä nämä rattaat.Ratasistuimen voi kääntää kumpaan suuntaan haluaa ja olen ostanut vauvalle pehmeän kantokopan hänen puolelleen.Isot pyörät ovat aivan mahtavat ja varsinkin kääntyvät etupyörät.Hinta oli jalkapussin kanssa yht.558 EUR eli musta suht edukkaat esim.Emmaljungiin verrattuna.Sisälsi myös sadesuojan tohon hintaan.
Mutta mä siis olen ollut ostokseen todella tyytyväinen,suosittelen.

Meillä on montrealissa kyllä koppa, koska tulee vastasyntyneelle eikä mitään ongelmaa.Isompi ei enää 4kk iässä halunnut kopassa ollakaan, joten koppa on lyhytaikainen hupi, vaikka tietenkin alussa se on oltava.

Happybaby on käytännössä 79cm (ilmoitettu 78cm) eikä mahdu tavallisista 80cm ovista kuin kihnuttamalla, jos sitenkään.

Herqules vain jäi sitten koko harkinnasta, kun en jaksanut kaikkia malleja käydä testaamassa.

Uskon että pärjäämme loistavasti Montrealeilla, etenkin kun pienokaisten ikäeroksi tulee vain 1,1v.Itselleni tuo kapeus on todella tärkeää, kun asumme kaupungissa,kuljen paljon julkisilla ja pyörin kaupoissa. Mahtuivat ihan eri tavalla takakonttiinkin, kuin Happybabyt,meinaan vaikka meillä on farmarimallin auto, oli siihen Spydereitten änkeäminen melko työlästä.

xadventuresta kuulin myyjältä liikkeessa, joka oli ennen maahantuonut ja jälleenmyynyt ko.mallia.

Nyt pitää kyllä sen verran puuttua kirjoituksiin sillä itselläni on nyt 8 kuukauden kokemus Happy Baby spider swingistä ja lähipiirissä on 3 muuta todella tyytäväistä käyttäjää että tuntuu kuin .... puhuisi eri rattaista. Ilmeisesti kyse olikin nelipyöräisestä mallista eikä tästä swingistä.

Ensinnäkin swingit ovat 78 cm leveät ja käsittääkseni kapeimmat markkinoilla olevat ovat Oran 74 cm joten eroa ei tuplien leveydessä juuri ole. Lähes tulkoon kaikki ovet ovat 90 senttisiä joten itselläni ei koskaan ole tullut ovea vastaan josta eivät mahdu. Totta on että jos on 80 cm ovi karmeineen niin ei mene läpi.
Swingit ovat neljäpyöräiset eivät kolmi, edessä on kaksi pienempää pyörää jotka saa lukittua tai pitää ne liikkuvana jolloin kääntyvät todella ketterästi. Nämä etupyörätkin ovat kuitenkin niin isot että menevät hyvin. Ja voin todellakin sanoa ja ihmetellä miten ihmeessä joku on saanut rattaat kaatumaan?!?!? Siis häh?? Ei kyllä onnistu ja että muka monikin... ei varmasti pidä paikkaansa kun täälläkin on 4 äitiä ilman mitään ongelmia ko. rattaita käyttänyt. Etupyörä tietysti hieman puoltaa painavamman lapsen suuntaan mikä on ihan inhimillistä koska lasten koko ero on niin suuri.
Itse en näitä spidereita pois antaisi mistään hinnasta ja ollaan todella käytetty niitä vähintään 2 kertaa päivässä, ikäeroa 1 v 7 kk! Aivan huiput!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuplamamma:
Nyt pitää kyllä sen verran puuttua kirjoituksiin sillä itselläni on nyt 8 kuukauden kokemus Happy Baby spider swingistä ja lähipiirissä on 3 muuta todella tyytäväistä käyttäjää että tuntuu kuin .... puhuisi eri rattaista. Ilmeisesti kyse olikin nelipyöräisestä mallista eikä tästä swingistä.

Ensinnäkin swingit ovat 78 cm leveät ja käsittääkseni kapeimmat markkinoilla olevat ovat Oran 74 cm joten eroa ei tuplien leveydessä juuri ole. Lähes tulkoon kaikki ovet ovat 90 senttisiä joten itselläni ei koskaan ole tullut ovea vastaan josta eivät mahdu. Totta on että jos on 80 cm ovi karmeineen niin ei mene läpi.
Swingit ovat neljäpyöräiset eivät kolmi, edessä on kaksi pienempää pyörää jotka saa lukittua tai pitää ne liikkuvana jolloin kääntyvät todella ketterästi. Nämä etupyörätkin ovat kuitenkin niin isot että menevät hyvin. Ja voin todellakin sanoa ja ihmetellä miten ihmeessä joku on saanut rattaat kaatumaan?!?!? Siis häh?? Ei kyllä onnistu ja että muka monikin... ei varmasti pidä paikkaansa kun täälläkin on 4 äitiä ilman mitään ongelmia ko. rattaita käyttänyt. Etupyörä tietysti hieman puoltaa painavamman lapsen suuntaan mikä on ihan inhimillistä koska lasten koko ero on niin suuri.
Itse en näitä spidereita pois antaisi mistään hinnasta ja ollaan todella käytetty niitä vähintään 2 kertaa päivässä, ikäeroa 1 v 7 kk! Aivan huiput!

Hyvä että olette olleet tyytyväiset, sehän on tärkeintä.

Tosiaan babyweltin Montreal on 72cm eli kapein malli ja tuo Spider on 78cm-6cm on aika paljon kyllä, mutta tosiaan riippuu missä liikkuu. Meillä eivät mahtuneet vaunuvarastoon eikä myöskään rapun alaovista, joten olisi ollut järjetöntä pitää rattaat. Nyt muutamme ja Happybaby ei olisi mahtunut hissiin eikä kotiovesta sissään, mutta Montreal mahtuu, joten meille nuo sentit ovat tuikitärkeitä.

Liikkeessä siis pitkäaokainen myyjä kertoi noista kaatumisiata, en ole tietenkään itse ollut näkemässä, mutta kertoi että MONI on tullut valittamaan.

Mutta on oikein hyvä että rattaita on monenlaisia , jolloin kaikenlaisiin tarpeisiin löytyy sopivat. Itse olisin muutan toki pitänyt Happybabyt, koska niissä on monia muita erittäin hyviä ominaisuuksia, mutta se leveys oli ratkaisevin lopulta.

meillä käytössä happy babyn kolmipyöräset vaunut ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä merkkiin päädyttiin alunperin sen kotimaisuuden takia eikä olla kaduttu, ketterät mutta kuitenkin tukevat vaunut

Ja vielä siitä että Happy babyn kääntyvät kopat eivät ainakaan omassa käytössä ole toimivat sen vuoksi että sisarukset olisivat RIITAISAT niinkuin .... mainitsee vaan itse pidän että käännettävyys on ehdoton sen vuoksi että 2 vuotias esikoinen näkee eteenpäin (ei suostuisi katsomaan minun kasvoja) ja vauva taas katsoo minuun eli on työntäjään päin ja näen koko ajan onko vauva miten päin ja onko silmät auki vai kiinni ja tutti missä yms. En tykkäisi yhtään rattaista joita suurin osa on joissa molemmat katsovat työntäjään tai eteenpäin ja lisäksi näissä lapset istuvat tosi alhaalla joka ainakin itselleni pitkänä ihmisenä olisi todella hankalaa. Happy babyssa lapset ovat ylhäällä ja myös aisan saa tosi korkealle (on käännettävä aisa eli taittuu puolesta välistä alas tai ylös).

Mä luulen että jos asuu isossa kaupungissa ja liikkuu usein myös autolla niin ehkä kannattaa harkita jotain Montreal Twinejä tai esim. Koelstran Flexxoja mutta jos lähinnä liikkuu vain rattailla ja ulkoilee ihan päivittäin niin ainakin pikkuvauva vaiheessa ovat noi Happy babyt hintansa arvoiset. Sitten kun molemmat ovat jo isompia ja katsovat eteenpäin niin silloin varmaan parempi olla ketterämmät ja pienempään kasaan menevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuplamamma:
Mä luulen että jos asuu isossa kaupungissa ja liikkuu usein myös autolla niin ehkä kannattaa harkita jotain Montreal Twinejä tai esim. Koelstran Flexxoja mutta jos lähinnä liikkuu vain rattailla ja ulkoilee ihan päivittäin niin ainakin pikkuvauva vaiheessa ovat noi Happy babyt hintansa arvoiset. Sitten kun molemmat ovat jo isompia ja katsovat eteenpäin niin silloin varmaan parempi olla ketterämmät ja pienempään kasaan menevät.

Näin juuri. Itse kun asumme kaupungissa, jossa talvellakin kadut aurataan ja näin, on ihan ok tuollainen pienempi malli. En usko että se on ylivoimainen asia,kun lapset ovat samaan suuntaan-eihän näitä eri suuntiin laitettavia koppia ole kovin kauaa edes markkinoilla ollut.

Toki Happybabyssä on enemmän tilaa lapsille ja esim.isompi ostoskori. Kuitenkin ovat aia romuluiset verrattuna Montrealiin, joka ei sekään sentään ole mikään sateenvarjoratas, vaan on ihan kunnon pyörät.

Hyvä että on kärryjä kaikkien tarpeisiin=)

Minä bongasin Pikkupingviinin sivuilta Easywalker duowalker nimiset tuplat. Näin ne myös kerran livenä kaupungilla ja vaikuttivat näppäriltä. Tässä talven aikana meinattiin lähteä liikkeeseen niihin tutustumaan, mutta kyselisin, jos joltakulta löytyisi kokemuksia? Kovaa koppaa en niihin halua kun on ennestään esikoisella, vaikka sen kopan saisi niin että näkisi vauvan. Mutta pehmeällä kopalla tai lämpöpussilla ajattelin pärjätä. Pelkät rattaat maksaa 598 e. Kokemuksia kaipaillaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
x-adventurea ei tuoda enää maahan, koska on ilmennyt niin paljon vikoja ja materiaalit huonoja.Jos tilaa ulkomailta tai nettifirmasta, takuissa on isoja ongelmia.

Kuka tätä Suomessa myi ja milloin myynti on loppunut?

minä kaipailisin kokemuksia siitä että minkä ikäiselle ne tuplat kannattaa vielä hankkia... meille tulee muksuille ikäeroa 2v6kk. on vielä tosi aikaista mutta meillä olisi mahdollisuus saada edullisesti herqulekset käytettynä ja tarvis ajoissa ilmottaa että ostetaanko me ne. mutta mahtuukohan tuo typy niihin sitten kauaakaan..? me kyllä ehdottomasti tarvitaan kulkupelejä koska meillä on vaan yksi auto. ainakaan vielä meen tyttö ei seisomalaudassa jaksa olla kuin muutaman minuutin ennen kun hyppää kyydistä. ja varsinkaan kesäaikaan en jaksaisi vauvaa kuljettaa kantoliinassakaan että vanhempi voisi istua rattaissa.

Meillä on xadveturet olleet yksi ja puoli vuotta käytössä. Hyviä ja huonoja puolia löytyy, mutta ei niin paljon huonoja puolia, etteikö voitais ostaa vieläkin samanlaiset. Parasta on juuri vaunujen kapeus, ja se että ne mahtuu auton takakonttiin melkein paremmin kuin eka lapselle aikoinaan ostetut yhdistelmärattaat. huonona puolena on rattaiden raskaus työnnettäessä. Meillä on tutuilla Emmaljungan kaksostenrattaat, ja niitä on paljon keveämpi työntää ja vetää, vaikka muuten varmaan raskaammat (ainakin näyttävät siltä) ovatkin? Vaikka laadullisesti xadventuret eivät varmasti olekaan huippuluokkaa, niin meillä ne ovat muuten hyvin pysyneet kasassa ja ehjinä, paitsi toinen takaratas on puhjennut pariin kertaan. Yhdessä olevat kääntyvät eturattaat ovat näppärät ahtaissa kaupoissa ym. tiloissa, jos niitä oppii käyttämään. Me luovuttiin opettelusta ja lukittiin rattaat kääyntymättömään tilaan, se on toiminut meillä paremmin.

Olen nähnyt liikenteessä koriltaan lähes samalanlaisia rattaita kuin xadventuret, mutta eturenkaat ovat enemmän irti toisistaan. Olisivatko nuo Babywelt Montrealit? Niissä on paljon samaa muotoilussa.

X adwenture ja montreal tulee samalta tehtaalta jopa tai jotenkin niin se meni.. jos montreal kiinnostaa tai adventure niin kannattaa ostaa emma jule twin lastentarvikkeesta tai anttilassakin nyt on. hintaa 300 e, joskus jopa 250 ollut joten ero on suuri kun vertaa montrealiin joka noin 400 e.

Babywelt tuli "korvaamaan" suomen markkinoille tuota x-adventurea. Meillä ollut molemmat ja babywelt oli tosi samanlainen (runto kai tuli samalta tehtäältä), mutta hieman paranneltu versio adventuresta. Itse tykkäsin kun halusin mahd. pienet ja kevyet (liikutaan paljon autolla).

Nyt on kokemuksia kuluneelta talveltakin=)

Meillä siis Montrealit ja menivät ok paksussa lumessakin, vaikka käsivoimia tietty vaati kuten muutkin merkit.

Vauva on nyt 4kk ja koppa otettu pois, nukkuu siinä makuupussissa ilamn koppaa.

Hyvät, ketterät vaunut.

Yhteistyössä