Herpes ja sektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olen tässä pohtinut(kuuluu varmaan enemmän vauvakuume osastolle) sitä että mites on kun mulla ja miehellä on sukupuoli herpes. Se on siis vaarallinen vastasyntyneelle laspselle, henki voi mennä. Onko tämä sellainen syy että sektio on jopa suositeltavaa?
Mulla kun uusii tuo herpes jatkuvasti, niin eikö suunniteltu sektio olisi paras homma?
En voi kieltää ettenkö muutenkin olisi enemmän sektio ihmisiä, siis ihan sairaan kipukammoinen jne jne. kaipa sen kivun saa pois muutenkin mutta aloin nyt pohtia tuota herpes juttua...
Kokemusta?

Ei kokemusta, mutta sitä varten voi saada estolääkityksen, synnytyksen lähestyessä...ja osaavathan ne siellä suojata pyyhkeellä niin, ettei se pääse tarttumaan vauvaan...
en tiedä, että sen perusteella olisi sektioon päädytty...

Juu, on siis herpes mullakin, harvemmin vaan uusii...

Mulla ei noi esto lääkitykset ole tähän mennessä tehonnu, taas on uusi "aktiivivaihe"menossa, viime vaiheesta 5pvä aikaa.. eli syön jo toista lääke kuuria tässäkuussa... eli esto ei auta..

Hei,

Täällä kans yksi herpeksen kourissa kärsijä...
Mulla Herpes on ollut jo 10 vuotta ja aikalailla kokoaika aktiivinen. Ennen raskautta aktiivinen vaihe tuli joka kuukausi, nyt raskaana ollessa olen kärsinyt vain 2 kertaa, olen viikolla 17. Varmaan uusintakertoihin vaikuttaa tupakanpoltto, sen olen nyt jättänyt.

Synnytys kyllä pelottaa.. siis siinä mielessä että jos Herpes on aktiivinen synnytyshetkellä. Mä en kyllä noihin pyyhejuttuihin luota sorge vaan! Joten VAADIN sektiota jos se on aktiivisena, sen olen päättänyt ja aion kätilön kanssa sopia ensi tapaamisella.

Onko täällä paljon synnyttäneitä ko ongelmasta kärsijöitä? Miten teillä meni ja päätyikö synnytys sektioon?

Minulla myös herpes joka on lähes koko ajan aktiivinen.
Raskausaikana herpes oli vähemmän aktiivinen ja loppupuolella söin estolääkityksen. Eipä minulta kertaakaan herpestä testailtu, ja sanottiin,että herpeksen takia ei saa sektiota.
Se raskauden aikana otettava estolääkitys on ihan eri luokkaa kuin nuo aclovirit mitä normaalisti syön. Acloviirikuureja saa ottaa useamman ennekuin herpes hellittää, mutta tuo estolääkitys piti herpeksen visusti poissa. Että tuskinpa sektiota herpeksen takia tulee...

Uusimmat

Yhteistyössä