Hermot meni anoppiin ja kiukuttelin lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs äiti

Vieras
Siitä lähtien, kun tyttö on osannut puhua, on tuonut mummilasta kaikenlaisia terveisiä. Nämä terveiset on sitä luokkaa, mitä kaikkea minä teen väärin kotihoidon, vaatehuollon ja lapsenhoidon suhteen.

Nyt tyttö on viisi ja tuli juuri mummilasta. Heti ensimmäisenä alkoi tenttaaminen, että miksi en silitä vaatteita ja laita suorana narulle. No en tasan silitä mitään trikoojuttuja ja hömpsäytän vaatteet aina ennen narulle laittoa kyllä. Mitään ryppyisiä en laita mukaan, koska olen arvellut että siitä tulisi valitusta, mutta kun ei ole silitetty niin valitusta pukkaa!

No kun tyttö tuossa aikansa valitti ja toitotti, että "Mummikin ihmettelee niin kovasti, että miksi teet noin etkä tee noin" kiehahti ylitse.

Sanoin, että olen niin lopen kyllästynyt noihin mummin valituksiin, kuinka äiti on huono eikä tee mitään oikein, että kohta et saa mennä koko mummilaan hoitoon, kun kerta ensimmäisenä kotiin tullessa tehdään äidille paha mieli noilla jutuilla.

Kypsää? No ei!

Ottaako edelleen päähän? KYLLÄ!!

Onko aiheesta sanottu mummille? On, mutta saa siitä sellaisen skitsokohtauksen, ettei toiste huvita.

Tyrkytänkö lastani mummille hoitoon? En, mutta en aina keksi pätevää syytä miksi en antaisi hoitoon kun pyydetään. Lapsi tykkää olla siellä.

Ärrrinpurrrin!

Ymmärrän kyllä ketutuksen.
Onneks meillä ei tollasta. Saadaan kasvatta omat lepsemme niin kuin parhaaksemme näemme ja kotia hoidamme myös niin kuin itestä tuntuu.

No joskus anoppi saattaa raottaa sanaista arkkuaan mun vähästä liikkumisesta mut sitä tapahtuu harvoin.

Höh, on kyllä tyhmä anoppi. Laita tiukat rajat, jos vielä aukoo tuolleen päätään lapsen välitysellä niin ei tarvi lasta nähdä..tuskin lapsen mielellekään tekee hyvää jos joku hänen äitiään arvostelee jatkuvasti, eihän ne sitä tajua.

joo, lasta ei saa missään tapauksessa syyllistää!!! Ei voi tuon ikäinen tietää asioista ja niiden oikeasta laidasta. Mummolle vaan satikutia ja lapselles et enempää kiukuttele!

Ymmärrän sinua, ja kyllä 5 vuotiaalle lapsellekin on jo hyvä aika opettaa tunneälyä kertoen mistä tulee pahamieli ja loukkaa, nälviminen ja asioiden töksäyttely on ruma tapa. Saa äidilläkin olla tunteet ja asiasta sanoa, tälläkertaa vain vähän turhan tiukasti, mutta elämäähän se vaan on.

Sanoisin kyllä mummille vaikka kuinka saisi raivokohtauksen. Eipä paljon olisi väliä jos suuttuu mutta todellakaan mun lapselle ei tarvisi tuollaista syötellä ja minua arvostella jos kerran jatkuvaa on. Ihankuin 5v paljon ymmärtäisi välittää siitä miksei joka vaatetta silitetä :o

Kiitos vastauksista, olette oikeassa ettei lapselle olisi saanut sanoa noin.

Tytön suusta kuultua, "Ei mua saa rankaista! Mummi tietää kyllä, iskä ei tiedä, äiti ei tiedä, mutta mummi tietää paremmin!"

Tämä johtui siitä, että rankaistiin lasta siitä että kaatoi lapiollisen hiekkaa taaperon päähän. Rangaistus oli se, että ei uitu enää altaassa vaan homma vaihtui puiden viemiseksi saunalle. (No iskä työnsi kottikärryä ja tyttö laittoi klapeja pinoon ihan innoissaan ;)

Mummi rupesi huutamaan lapsen läsnäollessa, ettei tuon ikäistä saa rankaista, vaan vasta kouluikäistä! Te vaaditte ihan liikaa!

Oli mummi oikeassa tai ei, niin hänen asia ei ole lapsen edessä huutaa meille vanhemmille. Meillä ei viisivuotiaat kaatele taaperoiden päähän hiekkaa ilman seurauksia. Ehkä siinä syy, miksi tuo tyttö käyttäytyy niin mallikkaasti yleensä.

Hullu mummo teillä... Otan osaa!

Jollain tapaa teidän on saatava pelisäännöt selväksi; jos mummo ei kunnioita teitä vanhempina, hän ei voi olla osallisena teidän elämässänne.

Kauheeta lapselle, että mummo syöttää propagandaa lapsen omista vanhemmista hänelle. Sillä voi olla pitkäaikaisiakin vaikutuksia.... :(

Jos mummo ei käsitä, mitä vahinkoa käytöksellään saa aikaan, joutaa hän kiertoon.

Tuntuu vaan niin radikaalilta kieltää lapselta mummi. Varsinkin kun tietää, että tää mummi saa hirveän hepulin ja helpompaa olisi ilman sitä ryöpytystä. Kun se ei ole koskaan mistään mitään oppinut tai muuttanut käytöstään.

Mutta kyllä mua vähän pelottaa vaikuttaako toi propaganda kielteisesti lapselle. Voihan siinä niinkin käydä, että se pilkka osuu omaan nilkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
No jos et sä meinaa mitään anopille sanoa tai vaatia lopettamaan niin eipä jää jäljelle kuin kaiken ton nieleminen ihan vaan hiljaa ja ilman kiukkuja.

Kai mä nyt täällä saan kiukutela+ ;)

No täällä saat kyllä mut ei lapseen tarvi purkaa omaa turhautumista jos sille ei mitään tee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jos et sä meinaa mitään anopille sanoa tai vaatia lopettamaan niin eipä jää jäljelle kuin kaiken ton nieleminen ihan vaan hiljaa ja ilman kiukkuja.

Kai mä nyt täällä saan kiukutela+ ;)

No täällä saat kyllä mut ei lapseen tarvi purkaa omaa turhautumista jos sille ei mitään tee.

Totta. Joskus tekisi kyllä mieleni lähettää omia terveisiä lapsen mukana, mutten sentään niin tee. Ellei tuo tämänpäiväinen avautuminen sitten käy sellaisesta.

Pikkuhiljaa vaan alkaa taas mitta täyttymään, että kai se on taas aika sotia. Meillä mies on vielä enemmän mitta täynnä kuin minä, ja kun se avautuu niin kanssa avautuu.

Mutta ottaa pannuun, kun tietää että alkaa sitten taas tekstaria pukkaamaan ja saan paniikkihäiriötä puhelinhärinnästä. En koskaan mistään muusta. Olen ollut kolmen ihmisen tekstarihäirinnän kohteena, anopin voi laskea yhdeksi niistä.

Yhteistyössä