S
seinähullu äiti
Vieras
Valitusta: Olen tosi rasittunut 1 v lapsen hoitamisessa. Tuntuu, ettei mulla ole mitään omaa elämää. Muistelen nuoruuttaa, jolloin olin luullakseni onnellinen. Tulevaisuutta minulla ei tunnu olevan enää. Aamulla ei tee mieli nousta sängystä, koska päivässä ei ole odotettavissa mitään kiinnostavaa tai hauskaa, pelkkää ikävää vain. Lapsi huutaa, kiukuttelee ja itkee, vaikka eihän tämän ikäisillä ole edes uhma-aika. Me ei päästä käymään missään. Ennen kävin vaunuilla kaupungilla, mutta enää en pääse mihinkään. Kaupungin keskustaan menee tunti bussilla yhteen suuntaan, lapsi ei malta enää niin kauan hiljaa rattaissa. Ei se vielä toisaalta myöskään kävele. En tunne ketään muita äitejä, minulla ei ole tällä hetkellä sukulaisten lisäksi muita ihmiskonktakteja. Hypin seinille kotona. Vauva roikkuu jatkuvasti kiinni jalassani ja tulee vessaankin mukaan. Kun istun pöntöllä, se kiipeää jalkaa myöten ylös, jos laitan oven kiinni, se huutaa ja itkee. Ainoa, mistä sana hetkellisen mielihyvän, on suklaa, joten eipä ihme, etten ole onnistunut laihtumaan, päinvastoin lihon vaan yhä enemmän ja enemmän.