herkuttelu raskaana

  • Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti
anni
kuinka paljon olette herkutelleet raskaana karkeilla, sipseillä yms.
onko ne sipsit kauhean epäterveellisiä, siis syntymättömälle lapselle.? Äskön tuli vähä herkuteltua ja nyt vähä harmittaa, voiko aiheuttaa jotain vauvalle?!
 
Sipsejä ei suositella niiden sisältämän suolan vuoksi. Suola nostaa verenpainetta ja lisää turvotusta.

Jos nyt vähän joskus syö niin ei tod. ole vakavaa! Itse oon herkutellu hyvällä omallatunnolla namuja ja myös sipsejä, tosin jälkimmäisiä harvoin kun turvottaa jo muutenkin niin karseasti..
 
hoitsu
mulla ei suola vaikuttanu mitenkään mihinkään joten söin sipsejä sillon ku huvitti. ei niistä mitään haittaa ole tuskin nyt niitä joka päivä kannattaa syödä, mutta tuskin niitä kukaan joka päivä syökään..
 
Cassy
Kunhan muistat että elämää on raskauden jälkeenkin.

Suurin osa naisista tuntuu ajattelevan että "nyt olen raskaana, tää on se yksi aika elämästä kun saan syödä IHAN mitä vain". Ja sitten ihmetellään kun paino nousee sen 20kg.
 
Adalmina
karkkia söin MELKEIN joka päivä en hirveitä kasoja mutta jotaki pientä aina vähän ja sipsejä söin sillon tällöin. roskaruokaakin välillä. keksejä tai pulllaa varmasti joka päivä. jätskiä joskus.

TYttö on terve ja normaalipainoinen ja syö terveellisesti. vauvana oli helppo vauva, masu vaivoja allergioita tms. ei ole ollut.

odotusaika ja synnyts meni hyvin ja normaalisti.

Itse olen normaalipainoinen ja raskauskilot lähti siinä sivussa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kunhan muistat että elämää on raskauden jälkeenkin.

Suurin osa naisista tuntuu ajattelevan että "nyt olen raskaana, tää on se yksi aika elämästä kun saan syödä IHAN mitä vain". Ja sitten ihmetellään kun paino nousee sen 20kg.
No mä ajattelin just noin ja syy oli ihan se että ennen raskautta paino oli 42kg/164cm ja kyllä söin ihan kaikkea mitä ikinä menikin alas, oon sellainen ihminen että mun on hirveen vaikea lihottaa itseä muutoin kuin raskaana. No eipä se paino noussut kuitenkaan kuin 13kg ja 3viikossa tippu ihan kaikki pois mitä olikin että n. 1kk synnytyksestä mun mitat oli taas 42/164cm.

Ihmisiä kun Cassy on erillaisia ;)
 
tota noin
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kunhan muistat että elämää on raskauden jälkeenkin.

Suurin osa naisista tuntuu ajattelevan että "nyt olen raskaana, tää on se yksi aika elämästä kun saan syödä IHAN mitä vain". Ja sitten ihmetellään kun paino nousee sen 20kg.
niin elämää on raskauden jälkeenkin ja sitten voit laihduttaa niin paljon kuin haluat jos siltä tuntuu...
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
mulla ei suola vaikuttanu mitenkään mihinkään joten söin sipsejä sillon ku huvitti. ei niistä mitään haittaa ole tuskin nyt niitä joka päivä kannattaa syödä, mutta tuskin niitä kukaan joka päivä syökään..
Mä syön. Joka ilta noin kahdeksan aikaan alkaa tehdä aivan sairaasti mieli sipsejä. Sitten kun vedän kymmenkunta pringlesiä napaani niin se alkaa ällöttää.
 
pia
Mä söin surutta sipsiä ja sit esipaistetun patongin fylläsin metvurstilla, juustolla ja tomaatilla :p
Pizza uppos myöskin :D ja hedelmiä meni kilokaupalla ( ne tosin ei lihota ) mutta mulla ei kyllä painoakaan tullu 3 ekassa raskaudessa 7kg ja neljännessä tuli 16kg, jotka jäi laitokselle. niin ja suklaata meni 1levy päivässä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kunhan muistat että elämää on raskauden jälkeenkin.

Suurin osa naisista tuntuu ajattelevan että "nyt olen raskaana, tää on se yksi aika elämästä kun saan syödä IHAN mitä vain". Ja sitten ihmetellään kun paino nousee sen 20kg.
Ite en kyl ihmetelly ku paino nousu tuon 20kg, mut perkule niin ne kilot myös nopeesti lähti, nyt on jälellä enää 4 kiloa ja synnytyksestä aikaa 3 viikkoa, eikä kyl haittaa jos vaikka jäisivätkin, kun sen verta laiha aikasemmin olin.
 
moikka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kunhan muistat että elämää on raskauden jälkeenkin.

Suurin osa naisista tuntuu ajattelevan että "nyt olen raskaana, tää on se yksi aika elämästä kun saan syödä IHAN mitä vain". Ja sitten ihmetellään kun paino nousee sen 20kg.
No mä ajattelin just noin ja syy oli ihan se että ennen raskautta paino oli 42kg/164cm ja kyllä söin ihan kaikkea mitä ikinä menikin alas, oon sellainen ihminen että mun on hirveen vaikea lihottaa itseä muutoin kuin raskaana. No eipä se paino noussut kuitenkaan kuin 13kg ja 3viikossa tippu ihan kaikki pois mitä olikin että n. 1kk synnytyksestä mun mitat oli taas 42/164cm.

Ihmisiä kun Cassy on erillaisia ;)

niinpä.. söin ihan kaikkea mitä huvitti ja niin paljon melkein kun mieli teki. kiloja tuli 20kg ja 7kg jäi laitokselle ja loput kyllä lähti ihan huomaamatta itsekseen!! ihmiset ovat erilaisia!!
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
mulla ei suola vaikuttanu mitenkään mihinkään joten söin sipsejä sillon ku huvitti. ei niistä mitään haittaa ole tuskin nyt niitä joka päivä kannattaa syödä, mutta tuskin niitä kukaan joka päivä syökään..
Mä syön. Joka ilta noin kahdeksan aikaan alkaa tehdä aivan sairaasti mieli sipsejä. Sitten kun vedän kymmenkunta pringlesiä napaani niin se alkaa ällöttää.
no eikai siinä jos muutaman ottaa mutta pussi tai purkki tolkulla joka päivä tai että elää pelkäästään sipseillä..
 
muikku
Alkuperäinen kirjoittaja anni:
kuinka paljon olette herkutelleet raskaana karkeilla, sipseillä yms.
onko ne sipsit kauhean epäterveellisiä, siis syntymättömälle lapselle.? Äskön tuli vähä herkuteltua ja nyt vähä harmittaa, voiko aiheuttaa jotain vauvalle?!
no ei todellakaan aiheuta vauvalle mitään!!! oikeasti melkein naurattaa tää sun kysymys!
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
mulla ei suola vaikuttanu mitenkään mihinkään joten söin sipsejä sillon ku huvitti. ei niistä mitään haittaa ole tuskin nyt niitä joka päivä kannattaa syödä, mutta tuskin niitä kukaan joka päivä syökään..
Mä syön. Joka ilta noin kahdeksan aikaan alkaa tehdä aivan sairaasti mieli sipsejä. Sitten kun vedän kymmenkunta pringlesiä napaani niin se alkaa ällöttää.
no eikai siinä jos muutaman ottaa mutta pussi tai purkki tolkulla joka päivä tai että elää pelkäästään sipseillä..
No ei juu, mut mä ihmettelen sitä, kun se tajuton himo tulee melkein kellonlyömällä ja tosiaan muutaman jälkeen alkaa ne sipsit ällöttämään.
 
Mä vetelin tyytyväisenä joka päivä suklaalevyn tai kaks jne... B) Paino nousi yhteensä 15kg, ja kaikki oli poissa kahdessa kuukaudessa lapsen syntymän jälkeen. Ja ihan terve kuus vuotias mulla on herkuttelusta huolimatta... :D
 
shihtzu
Minä olen koko raskauden ajan syönyt suurin piirtein mitä huvittaa. Suolaa olen aina käyttänyt liikaa ja en ole sitä nytkään vähentänyt ja verenpaine on ihanteellisella tasolla ollut koko raskauden ja painoakin on tullut vain 7 kiloa lisää koko aikana ja nyt ollaan menossa 35 viikolla.
Turvotustakaan ei ole ollut laisinkaan, joten hyvin helppo raskaus tää on ollut.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
mulla ei suola vaikuttanu mitenkään mihinkään joten söin sipsejä sillon ku huvitti. ei niistä mitään haittaa ole tuskin nyt niitä joka päivä kannattaa syödä, mutta tuskin niitä kukaan joka päivä syökään..
Mä syön. Joka ilta noin kahdeksan aikaan alkaa tehdä aivan sairaasti mieli sipsejä. Sitten kun vedän kymmenkunta pringlesiä napaani niin se alkaa ällöttää.
no eikai siinä jos muutaman ottaa mutta pussi tai purkki tolkulla joka päivä tai että elää pelkäästään sipseillä..
No ei juu, mut mä ihmettelen sitä, kun se tajuton himo tulee melkein kellonlyömällä ja tosiaan muutaman jälkeen alkaa ne sipsit ällöttämään.
hassua :) sehän on hyvä että muutama riittä ettei tarvi koko pussillista joka ilta syödä ;)
 
Kohtuudella kaikkea. Mulla on nyt rv 33+6 ja raskausdiabetes, mutta silti hemmottelen itseäni herkuilla. Kunhan seuraan vaan tilannetta ja muistan myös ne terveelliset herkut. Verensokerit on pysyneet ihannelukemissa, verenpaine liiankin alkhaalla (aiheuttanut huolta, on niin alhaalla).

Herkuttelulla ei kovinkaan helposti voi vahingoittaa vauvaa, sillä kyllä on yleensä kaikki hyvin mutta omaan vointiinsa voi vaikuttaa tosi paljon sillä mitä suuhunsa pistää.
 
niinpä, mutta
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Kohtuudella kaikkea. Mulla on nyt rv 33+6 ja raskausdiabetes, mutta silti hemmottelen itseäni herkuilla. Kunhan seuraan vaan tilannetta ja muistan myös ne terveelliset herkut. Verensokerit on pysyneet ihannelukemissa, verenpaine liiankin alkhaalla (aiheuttanut huolta, on niin alhaalla).

Herkuttelulla ei kovinkaan helposti voi vahingoittaa vauvaa, sillä kyllä on yleensä kaikki hyvin mutta omaan vointiinsa voi vaikuttaa tosi paljon sillä mitä suuhunsa pistää.
ja myös paljon paremmin voi myös itse silloin jos välillä suo itselle niitä herkkujakin!!
 
höpöhöpö
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200807027886426_tr.shtml
tÄmähän ei liity tähän keskusteluun millään lailla!! niin EPÄTERVEELLISESTI syvien äidit, mutta se että jos myös syöt herkkuja ja myös terveellisesti on ihan eriasia tai se että syöt silloin tällöin jotai roskaruokaa herkkuja tms.

ja tuossa artikkelissa puhuttiiin lihavista odottajista!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Kohtuudella kaikkea. Mulla on nyt rv 33+6 ja raskausdiabetes, mutta silti hemmottelen itseäni herkuilla. Kunhan seuraan vaan tilannetta ja muistan myös ne terveelliset herkut. Verensokerit on pysyneet ihannelukemissa, verenpaine liiankin alkhaalla (aiheuttanut huolta, on niin alhaalla).

Herkuttelulla ei kovinkaan helposti voi vahingoittaa vauvaa, sillä kyllä on yleensä kaikki hyvin mutta omaan vointiinsa voi vaikuttaa tosi paljon sillä mitä suuhunsa pistää.
ja myös paljon paremmin voi myös itse silloin jos välillä suo itselle niitä herkkujakin!!
Niinpä, itse ainakin tulisin hulluksi jos koko raskaus olisi pelkkää kyttäämistä!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kunhan muistat että elämää on raskauden jälkeenkin.

Suurin osa naisista tuntuu ajattelevan että "nyt olen raskaana, tää on se yksi aika elämästä kun saan syödä IHAN mitä vain". Ja sitten ihmetellään kun paino nousee sen 20kg.
Minäpäs söin hyvinkin terveellisesti, ja silti paino nousi raskauden möytä sen 20 kiloo. 14kiloo tosin jäi jo synnärille :)
 

Yhteistyössä